Sporthoj till en ny banåkare

Cassius666

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Tjena!

Började 2012 att köra bana (svista + gokart banor). Tyckte det var skitkul även på min GSXF 750. Nu är jag dock sugen på lite mer kräm och har upp till 70000 att lägga på en hoj. Vad skulle ni tipsa om för en kille på 95kg, 190cm som inte ser ut som en minimoto på mig som passar för banåkning.

Mvh Kalle
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hur du ser ut på hojen saknar helt och hållet betydelse om du är på jakt efter en vettig banhoj, om du inte bara ska posera i depån.

Titta på R6 -06 och framåt och CBR600 -07 och framåt, mycket pang för pengarna, "alla" i depån har/har haft en så det finns gott om kunskap och det är lätt få tag på begagnade delar.
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jag är av samma längd men har en 20kg till på din vikt och sitter underbart på min r1-07 så annonsen som tidigare person kan nog vara aktuellt för dig =) Och nej du kmr inte dö för att du kör en 1000cc det är en lättkörd hoj och den är inte så aggressiv att du inte har koll på vad du gör
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Är din totala budget på 70 tusen eller tänker du lägga max 70 tusen på en hoj?

Tänk på att det är inte bara hoj man ska ha i sin budget när det gäller att köra bana.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Är din totala budget på 70 tusen eller tänker du lägga max 70 tusen på en hoj?

Tänk på att det är inte bara hoj man ska ha i sin budget när det gäller att köra bana.

Exakt.

Banåkning kan kosta allt från att lalla runt på några bandagar per säsong, till att leva jävlar i PSBK. Frågan är var du vill lägga ambitionsnivån.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Grattis, en av många som börjar köra bana lite mer seriöst!

Snart är våra banor överfulla :)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
R1 07-08 är en riktigt bra hoj att smiska bana med, -09 och framåt har varit svårare att få till en riktigt bra banhoj med - balansaxeln drar upp vikten några kilo + att den faktiskt ger aningen mindre effekt. 07-08 skulle jag rekommendera (Sedan är jag R1 freak.)

R6 -06 och fram är suverän också, men där är jag tveksam till om 1.90/95 kg matchar
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det blev en Gixxer 1000 K7. R1an var inte min grej. Tack för input ppl.

Vad kul att du hitta nåt du gillar!

Inser först nu att jag inte vet om det var en banhoj, eller om det var en gathoj för bankörning du letade efter... Gissar att det var en gathoj?

Men okej, vad var det som gjorde att det blev en Sukka? Körställning, motor eller va den bara snyggare?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top