Sporthoj vs Offroad (Seriöst Inlägg)

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
offrod såklart

en enduro duger precis lika gått till både landsvägskörning som en en t.ex. en ligande sportbåge. så länge du inte kör fortare en 110 -120 så är det inga problem
tänk på alla sköna ställ du kan lägga upp på lösa grusvägar! :yoparty mmm så skoj! det kan du inte gå miste om :7peta !

varför ska man ha en sportbåge som bara går i en 150-160 :dummer kan man skaffa sen när man har tungt båge kort tycker jag
desutom är försäkringen billigare för enduro

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
KawaF3771 skrev:
Offroad lämpar sig utmärkt både för grusväg och små asfaltsvägar... lite jobbigt utan kåpa längre sträckor (100km+) dock och lite hög bränsleförbrukning vid långkörning också (höga varvtal vid ex. 110km/h jag har 8500rpm då) kan smyga sig uppemot 7-8 liter då... kör man 80km/h kan man klara sig på 6 liter om man inte stannar för mycket... vid aktivkörning tar den säkert 10 liter/ 100km :4skrika

snacka bensin slukare du har...

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Jag har kört 1000 mil med En Nsr -99 Och ca 2 med en Sachs ZZ (motard) Och änsålänge så är det klart roligare att köra motarden. Kanske låter konstigt när jag bara kört det lilla. Men det var ett mäktigare intryck av Motarden än av Nsr:en. Men det är nog en smaksak :tummenupp

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Jag kör mitt lopp och rekommenderar fortfarande Yamaha DT eller någon liknande motard/enduro om ni verkligen vill ha roligt med er 125:a.
Är ni en poser är det ju självklart att det blir något av de mer kostsamma alternativen, såsom Cagiva Mito, Aprilia RS eller GasGas SM 125.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
7-8 snarare :) (AF1 på 6,6 enligt detta test)

Bifogat

• Fram3.jpg
    Fram3.jpg
    112.2 KB · Visningar: 76

PaZooZoo

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
KTM 620
Man ska ha enen Enduro vet ja då kan man ju busköra som faan (lättare att dra snuten åxo) och dom går int så segt min KDX gör väl en 0-100 på 8-9sec käns endå snabbt eftersom den drar som fasen i början. :tummenupp
sedan är vinterkörning att recommendera :tomten

och sen är dom snygg oxså :hihi

Bifogat

• Jodå.JPG
    Jodå.JPG
    35.4 KB · Visningar: 57
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...