Sporthojar 2010!

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Nu när säsongen börjar ta sina sista andetag blir man sugen på vad det är för skvaller för nästa säsongs nya sporthojar.

Blir det en ny Kawa ZX10R? Ös på med artiklar och bilder :yoparty
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ny gsxr 600 och 750, ny R6, triumph 1050 superbike. mm mm
MV borde släppa nått Adrian Morton ritat, det mesta i deras program behöver minst ett facelift nu.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Blir det ny R6?
Har hört lätt uppdaterad -08 pga. rådande finansiella läge.

Har även läst någonstans (tror)18september för visning av -10 yamaha,någon som vet om det stämmer?

Henrik
 

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Ort
kalmar
Hoj
Husaberg 501-13
Vad fan tänker BMW med när dom gjorde denna front kåpa?
11655_140509102038_44.jpg
 

sportbike

Guest
Att dom ville ha en front som skiljer sig från mängden kan jag köpa,men varför man placerar blinkerserna som på en Gsx 750-83:a känns lite skumt.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ny Kawa med Screamer och ABS kan man ju hoppas på....då blir man nog sugen att byta :)

(efter att ha bromsat upp sig på framhjulet vid lite sena inbromsningar flera ggr iår blir man lite sugen på ABS)
 
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ny Kawa med Screamer och ABS kan man ju hoppas på....då blir man nog sugen att byta :)

(efter att ha bromsat upp sig på framhjulet vid lite sena inbromsningar flera ggr iår blir man lite sugen på ABS)

Jasså du är sugen på abs du :) Gillar det också, fast mest för att det är skönt om nått händer^^ Men det ska bli kul att se testerna från S 1000RR och sen kan man ju hoppas att Kawasaki följer fotspåren!
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jasså du är sugen på abs du :) Gillar det också, fast mest för att det är skönt om nått händer^^ Men det ska bli kul att se testerna från S 1000RR och sen kan man ju hoppas att Kawasaki följer fotspåren!

Jepp, efter sett en polare utnyttja ABS till fullo alltid blir man lite avundsjuk. Han nyper järnet och bromsar sig förbi i stort sett alla och när en annan testar samma bromspunkt blir det alltid lite framhjulsåka, och jättekontroll har man ju inte då :)

Alternativet är iofs om Kawa kommer med ABS och det går att eftermontera då är jag sugen att köpa kanske bara bromssystemet.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hehe ja då förstår jag;) Hmm, att ett löst eftermonterar abs system skulle komma verkar inte så troligt (undrar om det hade blivit populärt?:va) men man kan ju alltid hoppas.
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Håller med att fronten på BMWn vid en första anblick inte känns något vidare, men den är extremt funktionell och lätt tydligen kontra andra designer de tittat på (reklamsnack iaf).

Å andra sidan tyckte jag att Hayabusan var sjukt ful när jag såg den första gången men numera tycker jag att den ser riktigt fin ut.

Verkar som att man ofta känner aversion när något nytt kommer och förändrar de gällande "designnormerna". Samma sak med Ducce 999an. Först nu gillar jag den. Troligen kommer jag digga BMWn mer och mer efterhand. Sett en S1000RR från sidan i vitt/rött/blått och den var väldigt snygg och designen tar sig mer och mer verkar det som.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Triumph 1050 superbike....mums...(om den blir lik 675:an)
RSV4
S1000R
Norton???

Utvecklingen av nya superbikes kan man inte klaga på...

Nog för att RSV4 ser oändligt mkt bättre ut än bmw (är någon förvånad över detta) men som vanligt är det prestandan som bestämmer vilken hoj som är läckrast! Undrar förresten vilka som kommer svära över reservdelar/service/garantier bmw eller apriliakunder....:rolleyes:

Nästan tur att man inte har råd att köpa en splitterny hoj så jag aldrig skulle kunna välja....
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ingen annan som orkat söka lite fler artiklar eller d.l.?
Ju mer jag kollar på Bmw's front desto mer tänker jag på någon "grym" officer som dom brukar/de designas i olika spel, med ett "kaxigt" halvstängt öga . Vet väl inte om det bara är positivt^^
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top