Jepp, efter sett en polare utnyttja ABS till fullo alltid blir man lite avundsjuk. Han nyper järnet och bromsar sig förbi i stort sett alla och när en annan testar samma bromspunkt blir det alltid lite framhjulsåka, och jättekontroll har man ju inte då
Alternativet är iofs om Kawa kommer med ABS och det går att eftermontera då är jag sugen att köpa kanske bara bromssystemet.
En fråga om ABS-system på mc. Det gör ju så att framhjulet inte låser sej , men det är väl inte ett problem. iaf. inte när man är upprätt. Då slår man ju snarare över om man bromsar för mkt. Sen i kurvan med nerlägg så släpper det ju förstås.
Hur funkar det? Man kan väl inte bara klämma i allt man är värd för då måste man ju slå över även m ABS.
Men det är klart man kanske vågar ligga på med boms längre in och hårdare i kurvan.
Håller med att fronten på BMWn vid en första anblick inte känns något vidare, men den är extremt funktionell och lätt tydligen kontra andra designer de tittat på (reklamsnack iaf).
Å andra sidan tyckte jag att Hayabusan var sjukt ful när jag såg den första gången men numera tycker jag att den ser riktigt fin ut.
Verkar som att man ofta känner aversion när något nytt kommer och förändrar de gällande "designnormerna". Samma sak med Ducce 999an. Först nu gillar jag den. Troligen kommer jag digga BMWn mer och mer efterhand. Sett en S1000RR från sidan i vitt/rött/blått och den var väldigt snygg och designen tar sig mer och mer verkar det som.
På min F800a med ABS så är det inbyggt att systemet inte tillåter stoppies. Den släpper på frambromsen kort om den märker att bakhjulet åker upp i luften.
På de större BMW-modellerna är systemet ännu mer raffinerat än på min där det är lite av/på känsla om man försöker leka/framkalla upp en stoppie. Rätt svårt att slå över om man sitter normalt för bromsning och bromsar max oavsett, faran är ju istället att låsa framhjulet och åka omkull pga det. Det är ju där man har nytta utav ABSen.
Mja, grejen är ju att symetri är snyggt. Att BMWs nya hoj är totalt osymetrisk framifrån i kombination med blinkers som ser ut som de kommer från 80-/början på 90-talet gör tyvärr inte saken bättre.
Tyckte också den såg snygg ut från sidan men nu lutar det åt att ZX-10R står kvar högst upp på inköpslistan.
Appp appp app....DÄR var det riktigt nära att BMW gjorde sin första snygga hoj.
Sen kom Klaus (eller vad blinstyret nu heter) och valde färg, blinkers och ena framlyktan.
Jepp, efter sett en polare utnyttja ABS till fullo alltid blir man lite avundsjuk. Han nyper järnet och bromsar sig förbi i stort sett alla och när en annan testar samma bromspunkt blir det alltid lite framhjulsåka, och jättekontroll har man ju inte då
Alternativet är iofs om Kawa kommer med ABS och det går att eftermontera då är jag sugen att köpa kanske bara bromssystemet.
Vad fan tänker BMW med när dom gjorde denna front kåpa?
Om detta är riktiga bilder på Triumph 1050 så är jag förälskad!
funktionalitet å inget annat.. de borde folk veta när de gäller BMW både MC och bilar.
Jag var mer inne på bankörning. Där känns det inte som att fr-hjulslåsn. är problemet . Iaf. inte så länge man är upprätt.
Men intressant att ditt system känner av bakhjulslyft.
Nån annan som vet om andra fabrikat åxå har det systemet.
.... Där känns det inte som att fr-hjulslåsn. är problemet . Iaf. inte så länge man är upprätt......
Vad fan tänker BMW med när dom gjorde denna front kåpa?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|