Sporthojar=Idiot agnet

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Säkert ett behandlat samtalsämne men fortfarande intressant. Alla vi som kör sporthoj har någon gån i våran mc karriär gjort något på hoj vi inte varit speciellt stolta övet tex wheela genom stan kört mot rött osv.

Men är det våran mc som lockar fram detta beteende hos människan och kännslan att resten av världen blir statister då du flyger fram utan minsta hänsyn och eftertanke på kosekvens.

Eller är det så att detta fordon är en magnet för sensationslystna människor som bara vill ha utlopp för sin eviga jakt på en kick. Dessa människor som äntligen hittat fordonet som uppfyller detta kriteria och älskar det sporthojjen har att erbjuda.

Jag tror på det sistnämda, Sporthojen skulle inte vara farlig om det fanns eftertanke bakom styret. Men tyvärr så är det inte den killen som köper en sporthoj. Det första jag gjorde då jag köpte hojj var att ta reda på ungefär hur fort faanskapet gick på vägen hem. Att sedan vara så naiv och tro att man kan köra lagligt månader framöver är en bedrift i sig men ärlighet är det nog inte.

Så handen på hjärtat och repetera efter mig, "jag är en dålig människa"
Eller min egen tolkning "jag vill leva livet"

Detta är vad jag tycker, aningen svartvitt men visst stämmer det. Köper man en sporthoj så andvänder man väl den som en sporthoj :hihi
 

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
Skulle nog hålla med... Det är lite synd att man inte kan använda den som den ska användas (ja, jo bana, såklart..)
Man köper en första hoj, sen köper man ett riktigt brakpaket och sen nåt ännu värre. Och det enda som kan rädda en är att man inser med vuxen ålder att man inte är omnipotent. Sporthoj har man roligast på när man kör extremt olagligt :p
Hoppas jag bara gör det i två år, och sen att jag växer upp och skaffar mig en glidare med fransar.
 

Dr.Bike

Guest
Chii skrev:
men visst stämmer det. Köper man en sporthoj så andvänder man väl den som en sporthoj :hihi

De flesta använder nog hojen som ett sportredskap ja, men de flesta utnyttjar nog bara potentialen till del, så det blir mycket "elda för kråkorna".
Detta har diskuterats förr, och visst hade många varit bättre utrustade med en sporttourer eler ren landsvägare mht hur de kör.
För det FINNS tro det eller ej) folk med sporthoj jag kört med som kör... i princip lagligt, hela tiden.

Att man sen inte kan ta ifrån någon en känsla eller upplevelse är en annan sak. Så den som fes i 120 med en sporthoj kanse TYCKTE att detta var höjden, och det hade jag aldrig klarat med en Kawa Zephyr osv det är en annan historia.

Jag tror personligen annars mycket på din tanke Chii.

Vi ÄR adrenalinkickare, livsfilosofer och upplevelsejunkies, fast på många olika sätt.
Det finns de som kör fort som fan men säkert.
För dem kan det perfekta spårvalet genom en känd knepig kurva vara utmaningen.
Andra återigen har svårt att ha två hjul i backen samtidigt, coh de lever för wheelandet och stunteriet.
Osv

VÄgarna och metoderna äro många, men de leder alla till lyckorus...
 

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Ingen för tillfället
granen skrev:
Hoppas jag bara gör det i två år, och sen att jag växer upp och skaffar mig en glidare med fransar.
var lite inne på det du säger förra sommaren, men efter månader av eftertanke har jag kommit fram till att har man väl börjat köra sporthoj, är det välldigt svårt att enbart köra omkring med en glidare, det är ju som att byta bort en Porsche mot en volvo 240 :kocko men man kan ju däremot ha en av varje om man skulle vilja glida omkring i laglig fart en varm sommardag som omväxling :banana
 

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
maximumspeed skrev:
var lite inne på det du säger förra sommaren, men efter månader av eftertanke har jag kommit fram till att har man väl börjat köra sporthoj, är det välldigt svårt att enbart köra omkring med en glidare, det är ju som att byta bort en Porsche mot en volvo 240 :kocko men man kan ju däremot ha en av varje om man skulle vilja glida omkring i laglig fart en varm sommardag som omväxling :banana

Det värsta är att jag också tänker byta upp mig och känna på mer effekt.. och sen mer effekt. Och jag typ hatar glidare (särskilt med fransar), men... Om jag ändå kunde GILLA det så skulle jag ju GILLA det... och vara nöjd med såna... a, du fattar... :rolleyes:
 

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Ingen för tillfället
granen skrev:
Det värsta är att jag också tänker byta upp mig och känna på mer effekt.. och sen mer effekt. Och jag typ hatar glidare (särskilt med fransar), men... Om jag ändå kunde GILLA det så skulle jag ju GILLA det... och vara nöjd med såna... a, du fattar... :rolleyes:
jag fattar precis... fast vill inte vara taskig men du verkar vara som alla andra på detta forum inklusive mig med andra ord sporthoj fanatiker och då måste man nog vara rätt gammal innan man köper 240 mena glidare men men vi kanske växer upp nån gång :confused: fast man ska inte hoppas på för mycket :tuttar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top