Sporthojsfest i Helsingborg del 2

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Nu har jag lyssnat lite på synpunkterna och kommit fram till att det kanske inte finns så många arrangemang för oss sporthojsdårar i skåne. Inte många alls. Finns där något intresse av att göra en riktigt stor happening i skåne i form av ett arrangemang med artister fylle och utställningar av hojar en riktig bikerboyz träff? eller är det bara töntigt?

Inträde okänt men runt 150-200 och någon riktigt eller flera riktigt stora artister. happening utomhus/inomhus käka god mat? 4-5 välfyllda barer och 800 till 1000 man?

Är detta en dröm eller låter det som som jag hade fått uppbackning av er här på sporthoj?

detta är precis som ungdomsarrangemanget fast med sprit och er själva som gäster samt en riktigt stor artist

Förslag på artist? annars kan jag nog ordna några bra men mottages mer än gärna

Andreas

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Låter trevligt, count me in... Stuntuppvisning och lite annat galenskap också kanske?

Fire Power

Screw u hippie!
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati monster S4R
ja jag e lätt med kan dra med en 5-6andra sporthojåkare med. e lite spritt i skåne annars vi var väll 4 som körde denna säsongen hade varit kul med litta fler!!

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Bara att köra på ju. Måste bara se till att det blir av. Man vill ju inte lura levern i onödan. :) :fyllisar :banana :3freak

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
men för en sån fest krävs det iallafall mellan 500 - 800+ i deltagande för att det skall ros i hop

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Cebeärr600 skrev:
men för en sån fest krävs det iallafall mellan 500 - 800+ i deltagande för att det skall ros i hop
Vill absolut inte vara negativ men att få ihop 500 - 800 deltagare bara genom SH är inte en dröm, det är en utopi.
Att få ihop 200 kommer att innbära ett jättejobb. Att få ihop 100 kan gå.
Titta på de SH fester som har anordnats tidigare, WCX fester i Göteborg i samband med mässorna och PBR:s SH fester i Örebro. Vad har deltagarantalet legat på? 100+?

Som sagt, vill inte vara negativ utan bara realistisk.
Starta med ett mindre mål och en Skåne SH fest, bjud in hojåkare från alla andra landsdelar, lobba håååårt och jobba ännu hårdare. Fixa möjlighet till boende till en vettig peng, ej camping då vädret ju kan suga.
En lyckad (mindre) fest innebär att intresset automatiskt ökar inför nästa gång. Det gäller att lära sig krypa innan man kan gå.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Maverick_ou812 skrev:
Vill absolut inte vara negativ men att få ihop 500 - 800 deltagare bara genom SH är inte en dröm, det är en utopi.
Titta på de SH fester som har anordnats tidigare, WCX fester i Göteborg i samband med mässorna och PBR:s SH fester i Örebro. Vad har deltagarantalet legat på? 100+?

Starta med ett mindre mål och en Skåne SH fest, bjud in hojåkare från alla andra landsdelar, lobba håååårt och jobba ännu hårdare. Fixa möjlighet till boende till en vettig peng, ej camping då vädret ju kan suga.
En lyckad (mindre) fest innebär att intresset automatiskt ökar inför nästa gång. Det gäller att lära sig krypa innan man kan gå.
håller med.. ett jäkla jobb men ack så kul det blir :) 800st kommer du ALDRIG få ihop tyvär

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
blom skrev:
håller med.. ett jäkla jobb men ack så kul det blir :) 800st kommer du ALDRIG få ihop tyvär

aja lite positiv kan man väl vara artisten i sig kommer säkert dra 400 man och sedan undrar jag hur många sporthojsfantaster man kan dra

Maverick_ou812 skrev:

ligger mycket i det du säger men jag måste testa intresset

sen handlar det nog om intresse

vilket band man skulle ha?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Cebeärr600 skrev:
ligger mycket i det du säger men jag måste testa intresset

sen handlar det nog om intresse

vilket band man skulle ha?
Vänd på frågan, vad ligger budgeten på? Vilket band får man för vilken summa?
Skulle gissa på att ett rockband är det som gäller. Om man kör ett lokalt band typ Pedalens Pågar (kända i hela vaaarden och sångaren Labbe är ju med i Radical Riders) så kan det nog dra lite folk.

Ska du ha ett band som är känt i hela Sverige och som skulle dra folk så vettefan... Kan inte själv säga "Oh, dom / den skulle jag vilja se."

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Maverick_ou812 skrev:
Vänd på frågan, vad ligger budgeten på? Vilket band får man för vilken summa?
Skulle gissa på att ett rockband är det som gäller. Om man kör ett lokalt band typ Pedalens Pågar (kända i hela vaaarden och sångaren Labbe är ju med i Radical Riders) så kan det nog dra lite folk.

Ska du ha ett band som är känt i hela Sverige och som skulle dra folk så vettefan... Kan inte själv säga "Oh, dom / den skulle jag vilja se."

joddla med siv
?????

jag ser detta som ett projekt som kan ros i land men budgeten beror på hur många intresseanmälningar jag ror ihop

har kört lite 50 tusenkr arrangemang innan men nu vill jag göra en stor satans fest

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
mer info har börjat sälja in iden och vi har kommit fram till att vi behöver några av dom stora aktörerna som backar upp iform av utställning.

yamaha
honda
triumph
suzuki
kawasaki
HD - center

någon som känner någon som jobbar lokalt eller landsbaserat inom området.

för har man dom i ryggen kan man få fler intressanta lösningar

HD center har rydell och kvick signade till sig

osv osv

förslag???

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Cebeärr600 skrev:
mer info har börjat sälja in iden och vi har kommit fram till att vi behöver några av dom stora aktörerna som backar upp iform av utställning.

yamaha
honda
triumph
suzuki
kawasaki
HD - center

någon som känner någon som jobbar lokalt eller landsbaserat inom området.

för har man dom i ryggen kan man få fler intressanta lösningar

HD center har rydell och kvick signade till sig

osv osv

förslag???

någon som har tips?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...