Sporthojskurs 11/8 Midlanda

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Fyra mil norr om sundsvall eller en mil söder om Härnösand ligger midlanda motorpark, se min fina lilla karta

Bifogat

• midlanda.JPG
    midlanda.JPG
    16.5 KB · Visningar: 34

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hur lång tid tar det med bil&släp från Uppsala ungefär?
Ev. blir jag själv så de vore fint om nån ville hjälpa mig lasta av å på på plats :Bugar

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
TinaTjejen skrev:
Hur lång tid tar det med bil&släp från Uppsala ungefär?
Lite drygt 4 timmars körtid om du är laglydig. Lägg till ett eller två korta stopp => 4,5 timmar. Räkna med 5 timmar så har du god marginal och kan mentalt förbereda dig.
:)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
n'Lasse skrev:
Lite drygt 4 timmars körtid om du är laglydig. Lägg till ett eller två korta stopp => 4,5 timmar. Räkna med 5 timmar så har du god marginal och kan mentalt förbereda dig.
:)
lag.. vaförnått?
:tungan
åkej, 5 timmar räknar vi med då... de blir 3.00 avfärd Enköping för samtliga då.
Urk.. har nu räknat ut att de e E4 Sundsvall man ska sitta å kuska på.. den e ju skojsig. Inte.
Visst är det den som går förbi Cycle center?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Uppsala -Tierp ca (*20)-30 min Tierp Gävle (*15)-20 min å då har ni ju kommit 10-11 mil typ på timmen!
Sedan e det väl bara 110 väg väl :va
21 mil kvar då cirkus i 140-150...
Då e ni ju där snart ju!

*=inget o rekomendera!

Har fortfarande ej fått svar på min fråga varför skall så många som kör i snabba grupperna upp???

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lindén skrev:
Uppsala -Tierp ca (*20)-30 min Tierp Gävle (*15)-20 min å då har ni ju kommit 10-11 mil typ på timmen!
Sedan e det väl bara 110 väg väl :va
21 mil kvar då cirkus i 140-150...
Då e ni ju där snart ju!

*=inget o rekomendera!
150 med dieselGoffe och släp?
Nja..

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lindén skrev:
Ok trodde ni åkte på mc jag!
Eller e det typ nästan bara en annan som gör det o petter då!
Resten har ju blitt motard huliganer
Lindén, Kreuger
Motardhuliganer
och bil&släp-lyxklubben :hihi

Kreuger kör ju bara hoj till bankörningarna för att få köra av sig på bakhjulet innan de ska köras på själva banan :D

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
TinaTjejen skrev:
.........
Kreuger kör ju bara hoj till bankörningarna för att få köra av sig på bakhjulet innan de ska köras på själva banan :D

Jag säger inte att det inte är sant men en större anledning är att jag måste jobba så länge och har då inte så mycket tid till att kuska runt på vägarna. Blir betydligt lägre transporttider på hoj än med bil.

Även om målgruppen inte var snabba gruppen på rörken så tror jag nog att även de lite snabbare kommer att utvecklas och få ut en hel del av sporthojskursen.

Jag åker hoj upp ikväll ihop med RRJonas, får se om vi sover i Sundsvall eller i Härnösand.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Med hoj är man i Hudik på lite över en timme! Sen är det bara en liten bit kvar.

Åker bil upp på fredag för att avnjuta lite fiske och bad med familjen i stugan, skulle någon få big problems där uppe på torsdagen och behöver lite assistans, med prylar eller vad det nu kan vara så styr jag upp fredag fm, sprit kan ni köpa! kört med släp då jag inte har dragkrok, men annars hyfsat med plats.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kreuger skrev:
Jag säger inte att det inte är sant men en större anledning är att jag måste jobba så länge och har då inte så mycket tid till att kuska runt på vägarna. Blir betydligt lägre transporttider på hoj än med bil.
All I hear is bad excuses :D

Transp.tid morgon: 3 tim, 55min
Transp.tid efm/kväll: 5 tim :huvet

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Jaha, så åkte man från Midlanda till Östersund för att hälsa på släkten genom regn och rusk. När jag slutligen kom fram till Östersund så visade det sig att fjärrkontrollen till mitt $@&%#! larm hade brunnit pga alltför mycket vatten!!! :4skrika Alltså kunde jag inte stänga av larmet eller starta hojen!!

Så nu sitter jag här hos brorsan på Frösön och jag ska jobba imorgon egentligen... :huvet

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    99.4 KB · Visningar: 92
  • 2.jpg
    2.jpg
    70.1 KB · Visningar: 41
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...