Sporthojskurs Gelleråsen 14:e augusti

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Den 14:e augusti anordnar SMC en sporthojskurs på Gelleråsen.

UPPDATERAT: Anmälan görs nu på SMC's hemsida http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning.asp. En bit ner på sidan finns en länk till anmälningssidan för kursen.

Pris: 1150kr (betalningsinfo skickas efter ni har anmält er)
Datum/tid: 14:e augusti 08.00 - 18.00
Plats: Gelleråsen
Krav på hojen: registrerad och försäkrad samt i trafiksäkert skick

Denna dag delar vi med Bohlin Racing vilket innebär att vi får ett annorlunda körschema mot vad man kanske är van vid :) Ungefärliga tider är:

08.00 - 09.00 Registrering, besiktning, gemensam genomgång och teori
09.00 - 10.30 Körning+feedback
10.30 - 11.00 Feedback, teori och vila
12.00 - 13.00 Körning+feedback
13.00 - 16.30 Feedback, lunch, teori och vila
16.30 - 18.00 Körning+feedback
18.00 - 18.?? Feedback och avslutning

Totalt har vi alltså ca 4 timmars bantid. Teoripassen tar vi när vi inte har bantid så vi utnyttjar banan så mycket vi kan. Mer info mailas ut när ni har anmält er.

Tidigare i år har vi kört två dagar med samma upplägg och det har varit väldigt lyckat! Innan var det en del som tyckte det var ett långt uppehåll på eftermiddagen men det visade sig vara ganska bra. Lunchen hinner smälta och den värsta paltkoman hinner gå över. Sen är man pigg och utvilad inför eftermiddagskörningen :)

Frågor? Skriv här i tråden eller maila jesper@joppes.com.
 
Last edited:

Tobiass

Guest
vad är det för typ av kurs? får man köra i eget tempo eller är det mycket åka på led å sådär?
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Tobiass skrev:
2342392 vad är det för typ av kurs? får man köra i eget tempo eller är det mycket åka på led å sådär?

Jag gissar att Joppe och Dawan har tänkt sig att göra som vi brukar på dessa Bkk/Sporthojskurser!
Varva teori i depån och teorisal med praktik på banan!
Körningen på banan brukar vara ganska fri, dvs. vi går ut på banan och övar på de moment vi nyss gick igenom på teorin! Ibland kan det bli lite ledkörning eller parkörning, men kanske bara i 2-5 varv! Sen är det upp till dig som deltagare att öva i ditt tempo, om detta inte går så bra så plockar någon av oss instruktörer av dig från banan och ger dig lite feedback!
Frihet under ansvar!
Undrar du vad andra deltagare tycker om dessa kurser kan du gå in på länkarna som handlar om Bkk tidigare i sommar!Typ den här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119503&highlight=Bkk+Mittbanan

Anmäl dig nu!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
fan är fruktansvärt sugen men tar jag ledigt en dag till från jobbet så blir jag halshuggen, skjuten, överkörd och begravd så jag får nöja mig med rörken på måndag. Hade varit kul att komma iväg igen och träna vidare så jag kanske kan hänga ordentligt någon gång och sluta våldsföra mig på hojjen ;)
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Jag har skickat ett mail till någon av er angående måndag. Hoppas jag har en plats, ni svarade "står på väntelista".

/ johhhnthe
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Bekräftelse kom idag via mail, så då ska man väl pröjsa imorgon när räkningen kommer...
På måndag är man ju inte hemma:yoparty
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Finns fortfarande platser kvar. Sista-minuten-anmälare anmäler sig fr.o.m. idag genom att ringa mig på 0702-123500 :)
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Hur är det med mönsterdjup (minst 1 mm jag vet) men får däcket vara slitet på kanterna å ha relativt mycket kvar i mitten? kan länka bild!
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Wonderboy skrev:
2369642 Hur är det med mönsterdjup (minst 1 mm jag vet) men får däcket vara slitet på kanterna å ha relativt mycket kvar i mitten? kan länka bild!

Däcket bör klara en dags banåkning. Om du är det minsta tveksam så rekommenderar jag att byta däck. Mer exakt än så är svårt att säga utan att se hur däcket ser ut. Besiktning av samtliga hojar kommer att ske och om däcken är för slitna så får man tyvärr inte köra. Det finns faktiskt dom som kommer dit med däck där korden är framme och det är helt klart ett däck som inte är godkänt...
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
jesper skrev:
2369675 Däcket bör klara en dags banåkning. Om du är det minsta tveksam så rekommenderar jag att byta däck. Mer exakt än så är svårt att säga utan att se hur däcket ser ut. Besiktning av samtliga hojar kommer att ske och om däcken är för slitna så får man tyvärr inte köra. Det finns faktiskt dom som kommer dit med däck där korden är framme och det är helt klart ett däck som inte är godkänt...

Här är lite bilder på däcket:
Hoppas de är ok!
 

Bifogat

  • P8110011.JPG
    P8110011.JPG
    18.5 KB · Visningar: 58
  • P8110015.JPG
    P8110015.JPG
    20 KB · Visningar: 69
  • P8110018.JPG
    P8110018.JPG
    20.8 KB · Visningar: 72
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top