Sporthojskurser på Sviestad

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Den 14:e bedrivs i LMS regi och riktar sig mer mot ren bankörning och racing och förutsetter att du kan vissa saker.

Sporthojskurserna körs av SMC och fokuserar mer på hur du arbetar som förare och hur du utnyttjar din cykel på bästa och säkraste sätt, både på väg och bana. Framför allt så kommer du att få lära dig varför du gör på ett visst sätt när du kör hoj och hur du kan utnyttja och förbättra detta.

Kurserna kommer att överlappa varandra och jag kan nästan garantera att du kommer att få lära dig nya saker i båda "lägren".

Vill du lära dig mycket, åka på bana och träffa en massa roligt folk, så gå båda kurserna.

/Micke


Ninjaboy skrev:
Om man redan är anmäld till förarkursen 14/7, ska man gå det här också? Vad är skillnaden? :confused:
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
EazyLiving skrev:
Den 14:e bedrivs i LMS regi och riktar sig mer mot ren bankörning och racing och förutsetter att du kan vissa saker.
Oops... :näsblod



Kom att tänka på att det är trafikövning 6/7 kl 17.00. Då blir det körning från 08.30 till 20.00. :D
 
Last edited:

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Jag ser tyvärr inte själv hur många som anmält sig då jag inte har tillgång till det postgirot. Däremot har de lovat att säga till om det börjar bli fullt.
Nu har jag inte hört något, så det ska finnas platser kvar. Om det skulle vara fullt ändå, så får du reda på det så fort de ser din betalning och du får givetvis tillbaka pengarna.

Mvh
Micke

LiCrO skrev:
Jag är intresserad.
Finns det några plaster kvar?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har betalat in för 7:e och 11:e nu! Ska bli skoj, har aldrig kört på bana förut. Har ett Yoshimura TriOval som är rätt tyst så jag byter inte till original.

Fick inte med nån polare så jag hänger gärna på om det är nån annan som kör (hoj) ner från Stockholm de dagarna.

EazyLiving skrev:
Vi kommer att vara snälla. Max 95db vid passering eller 102db vid stillastående mätning. Mätning endast om våra öron tycker att det finns behov. :tummenupp
/Micke
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
elfuego skrev:
Hur vet man att det fortfarande finns plats kvar? Tänkte betala in för den 6 juli men jag måste ju först veta så att inte alla 40 platserna är uppbokade.
Då måste du hitta någon på SMC att fråga för det är de som hanterar betalningarna. Ingen på LMS ser bokningarna. Måste väl finnas några kontaktuppgifter på SMC Östergötland.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hur se det ut med kursen?
Jag har inte hittat någon uppdatering på SMC-Östergötlands hemsida och det vore kanske bra med lite respons, typ en lista som visar vilka som är anmälda så man vet att betalningen gått igenom osv, detta borde iofs finnas på arrangörens hemsida.

Jag vet inte hur stor del i arrangemanget Micke som postade första inlägget har men kanske kan du åta dej att fixa det så slipper alla ringa Kalle Viking?

Bara ett förslag :tummenupp

Jag ser iaf fram emot två roliga dagar :)

Förresten, finns det några möjligheter att tälta i närheten av Sviestad?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ozzian skrev:
Förresten, finns det några möjligheter att tälta i närheten av Sviestad?
Du bör kunna slå upp ett tält ungefär där listan (1-9) är på bilden, d v s direkt till höger om grinden in till anläggningen.

karta.gif
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Ozzian skrev:
Kanon, och du tror inte att någon har några invändningar?


Kom och tälta bara, no problemo.

Vad gäller arrangemanget så står jag för själva genomförandet av kursen men har inget med det administrativa att göra. Det sköter Kalle Viking och SMC E-läns kassör. Jag har tyvärr inte pratat med dem sista dagarna, men det ska nog finnas några platser kvar för de som är intresserade.

/Micke
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
EazyLiving skrev:
Kom och tälta bara, no problemo.

Vad gäller arrangemanget så står jag för själva genomförandet av kursen men har inget med det administrativa att göra. Det sköter Kalle Viking och SMC E-läns kassör. Jag har tyvärr inte pratat med dem sista dagarna, men det ska nog finnas några platser kvar för de som är intresserade.

/Micke

Okidoki, men då ses vi på Onsdag då :)
// Owe, Oxelösund
 

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Har man kommit med?
Lägg gärna upp en deltagarlista så man slipper åka till Linköping i onödan...

MVH
Besten
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top