Sportig nakenhoj?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
R1 streetfighter kan vara riktigt najs och den gula är en sådan. Har kollat lite men just nu finns det inte sådär jättemånga till salu.
Tycker även det är lite lurigt med dessa då jag inte har en aning om varför den byggts om. Krash eller annat...?
Om det är gatkörning det gäller så tänk även på att en streetfightad sporthoj får du fortfarande betala sporthojspriser för när det kommer till försäkring. Till skillnad från fabrikshojarna som t ex Tuono och S1000R som har humana priser hos vissa försäkringsbolag som inte ens tar emot en R1.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
R1 streetfighter kan vara riktigt najs och den gula är en sådan. Har kollat lite men just nu finns det inte sådär jättemånga till salu.
Tycker även det är lite lurigt med dessa då jag inte har en aning om varför den byggts om. Krash eller annat...?
Den där byggdes om bara för att den skulle köras av nån som inte ville köra i fosterställning - det e nån här på SH

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Om det är gatkörning det gäller så tänk även på att en streetfightad sporthoj får du fortfarande betala sporthojspriser för när det kommer till försäkring. Till skillnad från fabrikshojarna som t ex Tuono och S1000R som har humana priser hos vissa försäkringsbolag som inte ens tar emot en R1.
Inte bra.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Om man dessutom väljer en Tuono så får man en naken italienska och det är väl bättre än en naken japan sådär en 8 dar i veckan. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Den där byggdes om bara för att den skulle köras av nån som inte ville köra i fosterställning - det e nån här på SH

...japp, en polares farsa är det som spakar den där. :) Den har byggts tillbaka till vanlig kostym med sedan dess om jag inte minns fel.

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Pengar fråga varför inte BMW s1000r prov körde den här om dagen vart frälst:kär men får hålla mig till str-R ett par år till. Skulle nog över väga testa speed trippeln med :)

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Inte helt tillfreds med varken Tuono eller S1000R till utseendet. Upplever att de är en blandning mellan nakenhoj o kåphoj.
Ducati Streetfighter är läcker men har fått för mig att ägandekostnaderna är ganska höga map på service och ev reparationer. Sedan har det väl inte funnits ngn vettig firma i närheten av Gbg som servat/reparerat dessa tills nu då (om jag förstått det rätt) Bike blivit agent.

Har även fått för mig att både Speed Triple och Z1000 har lite svampig fjädring då de belastas.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
S1000R har en enormt stor och ful kylare, och en massa onödig plast på sidorna, annars ser den ganska bra ut - känns bra med

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Inte helt tillfreds med varken Tuono eller S1000R till utseendet. Upplever att de är en blandning mellan nakenhoj o kåphoj.
Ducati Streetfighter är läcker men har fått för mig att ägandekostnaderna är ganska höga map på service och ev reparationer. Sedan har det väl inte funnits ngn vettig firma i närheten av Gbg som servat/reparerat dessa tills nu då (om jag förstått det rätt) Bike blivit agent.

Har även fått för mig att både Speed Triple och Z1000 har lite svampig fjädring då de belastas.

Biscaya!? Är väl inte så fruktansvärt långt från Göteborg, min kusin åker 30 mil enkel dit o servar för att dom är så serviceminded och faktiskt minns vem du är.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Biscaya!? Är väl inte så fruktansvärt långt från Göteborg, min kusin åker 30 mil enkel dit o servar för att dom är så serviceminded och faktiskt minns vem du är.
Har många kompisar som kör Ducati och det är inte direkt övervägande helt positiva till denna firma:)
Sedan så tycker jag att de kör (eller har gjort iallafall) ett rätt fult spel gentemot de företag i Gbg som faktiskt försökt börja med service av Ducati. Är man så rädd för konkurrens kanske man skall se över sin egen verksamhet istället för att göra allt för att hindra andra.

Sedan håller jag med om att det är inte speciellt långt dit.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
S1000R har en enormt stor och ful kylare, och en massa onödig plast på sidorna, annars ser den ganska bra ut - känns bra med

Den (kylaren) är jag grymt tacksam över! Hojfan klättrar över 100 grader diReCkt när man stannar vid ett rödljus, och då har det inte varit någon riktig värme än. :gnissla

Pengar fråga varför inte BMW s1000r prov körde den här om dagen vart frälst:kär men får hålla mig till str-R ett par år till. Skulle nog över väga testa speed trippeln med :)

Va? :va

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
DSC_2661.jpg

SD oavsett modell funkar hur bra som helst :yoparty På med kraschpuckar och ett par rejsiga sulor så är det bara åk :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati