Sportiga dack som varar lange??

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Hvilka dack ska jag kjøpa till min Zx6R? jag ar lite pank for tiden och jag har inte råd med at byta dack varje 400 mil.....gjerna nåt som håller 7-800 mil....kan metzler m4 nånting vara nåt??

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Testa Metzeler Roadtec Z6! Kanondäck som har gott om fäste, och verkar räcka hur länge som helst :tummenupp
Annars är jag riktigt nöjd med Pilot Power också, men dom ryker betydligt mycket fortare.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Mitt Pilot Road-bakdäck rullade 1300 mil lite drygt. Kanske inte det sportigaste däcket, men upplevde ett hyffsat grepp i alla lägen med det. Även i regn...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Z6 för svenska vägar vet inte om det är lika bra på norska vägar(norska vägar är mer kurviga)

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Arctic#1 skrev:
2221070 ?? och detta blir jag klokare av??
"Sportiga däck som varar lange??"
"Nä..." de finns inte menade jag....

Handlar nog mest om hur duktig man är på att hålla igen på gasen...

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda 900rr i nyskick
Arctic#1 skrev:
2220845 Hvilka dack ska jag kjøpa till min Zx6R? jag ar lite pank for tiden och jag har inte råd med at byta dack varje 400 mil.....gjerna nåt som håller 7-800 mil....kan metzler m4 nånting vara nåt??
Michelin Macadam hade jag en gång. Lite hårda men höll hur länge som helst. Tror jag körde 1200 mil med ett par sådana en gång. Sport touring däck som funkar bra. :tummenupp

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
rogka566 skrev:
2221119 "Sportiga däck som varar lange??"
"Nä..." de finns inte menade jag....

Handlar nog mest om hur duktig man är på att hålla igen på gasen...

Dacket jag letar efter ar det mest sportiga dacket som varar mer an 7-800 mil, forstår vi varann nu då? jag fattar ju sjalvklart at pilot power sitter battre....jag kjør bara efter vag ingen ban kjørning....

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Arctic#1 skrev:
2220845 Hvilka dack ska jag kjøpa till min Zx6R? jag ar lite pank for tiden och jag har inte råd med at byta dack varje 400 mil.....gjerna nåt som håller 7-800 mil....kan metzler m4 nånting vara nåt??
Jag har kört Pirelli Diablo och Dragon.
Jag upplever att Diablo ger bättre grepp än Dragon men Dragon håller längre.
Dragon höll ca 1000mil.

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Hoztic skrev:
2220924 Testa Metzeler Roadtec Z6! Kanondäck som har gott om fäste, och verkar räcka hur länge som helst :tummenupp
Annars är jag riktigt nöjd med Pilot Power också, men dom ryker betydligt mycket fortare.

Jag har det på min 900 och jag har nu kört drygt 400 mil, säkert halva däcket kvar om inte mer.
Det är ju visserligen långt ifrån fullgas hela tiden, samt att det hyffsat grepp.
Men jag är rätt sugen på att skaffa lite mjukare nästa gång.

Dessa däck funkar bäst när det är riktigt varmt ute för jag tycker det tar lite lång tid ibland att få lite temp i däcken. Det kan ju ha att göra med hur man kör också :3freak

Ngn reporter i BIKE skrev att desa däcken håller riktigt länge, men är ändå fullt kapabla att hänga med på knäskrap.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Licious skrev:
2221469 Jag har det på min 900 och jag har nu kört drygt 400 mil, säkert halva däcket kvar om inte mer.
Det är ju visserligen långt ifrån fullgas hela tiden, samt att det hyffsat grepp.
Men jag är rätt sugen på att skaffa lite mjukare nästa gång.

Dessa däck funkar bäst när det är riktigt varmt ute för jag tycker det tar lite lång tid ibland att få lite temp i däcken. Det kan ju ha att göra med hur man kör också :3freak

Ngn reporter i BIKE skrev att desa däcken håller riktigt länge, men är ändå fullt kapabla att hänga med på knäskrap.
Jag har knäskrapat med Z6'orna, funkar klockrent! :tummenupp
Har kört bra fort på krokvägar när det har varit 3-6 grader varmt också, och inte haft några problem. Däremot är dom ganska lätta att dra loss rakt fram när dom är kalla pga att dom är helt släta mitt på.

Kaiko

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Honda VFR 800 -02
Arctic#1 skrev:
Kolla in senaste BIKE, Z6-bästa däck.
Jag tror det var förra året de körde dessa på en långtest, då fick de bra betyg för livslängd.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Kört med Z6 på min BMW R1100S, inne på 2:a paret. De funkar utmärkt i vått som torrt! Även lugnare körning på bana funkar de utmärkt till (måste väl va lugn om man kör BMW :tomten )

Bytte bak vid 900mil och fram efter 1250mil. Då fanns det fortfarande mönster för säkert 200mil kvar både fram och bak. Bytte för det passade bra i tiden (bak vid 3000milaservice och fram för köra bana) och känslan med nya däck är så mycket bättre.

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
UltraMarine skrev:
2221438 Jag har kört Pirelli Diablo och Dragon.
Jag upplever att Diablo ger bättre grepp än Dragon men Dragon håller längre.
Dragon höll ca 1000mil.

Dragon höll runda 300 mil för mig... :va

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...