"Sportiga däck som varar lange??"Arctic#1 skrev:2221070?? och detta blir jag klokare av??
Michelin Macadam hade jag en gång. Lite hårda men höll hur länge som helst. Tror jag körde 1200 mil med ett par sådana en gång. Sport touring däck som funkar bra.Arctic#1 skrev:2220845Hvilka dack ska jag kjøpa till min Zx6R? jag ar lite pank for tiden och jag har inte råd med at byta dack varje 400 mil.....gjerna nåt som håller 7-800 mil....kan metzler m4 nånting vara nåt??
rogka566 skrev:2221119"Sportiga däck som varar lange??"
"Nä..." de finns inte menade jag....
Handlar nog mest om hur duktig man är på att hålla igen på gasen...
majoon skrev:2220952michelin pilot power fram o pilot road bak
Jag har kört Pirelli Diablo och Dragon.Arctic#1 skrev:2220845Hvilka dack ska jag kjøpa till min Zx6R? jag ar lite pank for tiden och jag har inte råd med at byta dack varje 400 mil.....gjerna nåt som håller 7-800 mil....kan metzler m4 nånting vara nåt??
BanditFighter skrev:2221451Metzeler Sportec M1/Z6 er ok dæk!
Hmm.. hvad er en svensk mil i meter, er det det samme som en km ???
Hoztic skrev:2220924Testa Metzeler Roadtec Z6! Kanondäck som har gott om fäste, och verkar räcka hur länge som helst
Annars är jag riktigt nöjd med Pilot Power också, men dom ryker betydligt mycket fortare.
Jag har knäskrapat med Z6'orna, funkar klockrent!Licious skrev:2221469Jag har det på min 900 och jag har nu kört drygt 400 mil, säkert halva däcket kvar om inte mer.
Det är ju visserligen långt ifrån fullgas hela tiden, samt att det hyffsat grepp.
Men jag är rätt sugen på att skaffa lite mjukare nästa gång.
Dessa däck funkar bäst när det är riktigt varmt ute för jag tycker det tar lite lång tid ibland att få lite temp i däcken. Det kan ju ha att göra med hur man kör också
Ngn reporter i BIKE skrev att desa däcken håller riktigt länge, men är ändå fullt kapabla att hänga med på knäskrap.
Kolla in senaste BIKE, Z6-bästa däck.Arctic#1 skrev:2220845Hvilka dack ska jag kjøpa till min Zx6R? jag ar lite pank for tiden och jag har inte råd med at byta dack varje 400 mil.....gjerna nåt som håller 7-800 mil....kan metzler m4 nånting vara nåt??
UltraMarine skrev:2221438Jag har kört Pirelli Diablo och Dragon.
Jag upplever att Diablo ger bättre grepp än Dragon men Dragon håller längre.
Dragon höll ca 1000mil.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |