Spothojskola!

sandstream

Guest
Har hängt på SH sedan jag köpt hoj i april, mao är jag ny här, men med tanke på den kunskap om hojar och framförallt själva körningen som finns här har jag funderat på en sak som kanske ha varit uppe tidigare: En sporthojskola!

Har följande dröm (I have a dream ):
- SH hyr en bana som lämpar sig för RR under 3 dagar (tex fre - sön)
- Under ledning av våra egna SH-kompisar (ett par stycken som leder olika grupper) lär vi oss grunderna i RR, slangning och stoppies. :yoparty
- På kvällarna grillar vi, dricker (valfri dryck) och har skoj. :banana

Överskottet från skolan (var det nån som trodde att det skulle vara gratis :dummer ) går till SH.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kom med en gissning på hur mycket det kostar att hyra en bana och hur många datum som finns lediga. :)
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
skulle det inte va nåt på Gotland snart...... :va
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Bra idé som vanligt. Men vem genomför ett projekt av denna magnitud?


sandstream71 skrev:
Har hängt på SH sedan jag köpt hoj i april, mao är jag ny här, men med tanke på den kunskap om hojar och framförallt själva körningen som finns här har jag funderat på en sak som kanske ha varit uppe tidigare: En sporthojskola!

Har följande dröm (I have a dream ):
- SH hyr en bana som lämpar sig för RR under 3 dagar (tex fre - sön)
- Under ledning av våra egna SH-kompisar (ett par stycken som leder olika grupper) lär vi oss grunderna i RR, slangning och stoppies. :yoparty
- På kvällarna grillar vi, dricker (valfri dryck) och har skoj. :banana

Överskottet från skolan (var det nån som trodde att det skulle vara gratis :dummer ) går till SH.
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Måste det vara så pass arrangerat då? Det finns ju redan tider för "allmänheten" att köra på diverse banor. Det är väl bara dra ihop ett gäng med SH'are och dra dit samtidigt. Det blir ju förståss inte bara vi där å stunten kan man ju glömma men ändå. Skulle vara skoj...

Själv måste jag till en bana detta år och öva upp mina svängar igen efter min vurpa... :död

Jag tycker det låter kul iaf!

/Grim
 

sandstream

Guest
Scott Sexpump skrev:
Bra idé som vanligt. Men vem genomför ett projekt av denna magnitud?
Det kräver nog en och annan person med många här på SH brukar ju rejsa runt om i Sverige så de har säkert kontakterna och vet vad som krävs.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Äh, det är ju inte meningen att sänka din idé, men behövs det verkligen en bana? Kul med outlaw-shitz, ju. ;)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Tror nog ni skall välja...

... någon annan plats än några av Sveriges allt för få och svindyra banor!

Arrangerade RR-SM på Mantorp för ett par år sedan och hade då en banhyra på 47 000 kr/dag.

Det finns ju andra, något billigare, banor men kruxet är just som någon redan nämnt. Antal lediga dagar!

Klubben hyrde, i förrgår, Kinnekulle ring. Vi bokade banan i september förra året och redan då var alla helger fullbokade. Kostnaden var dock överkomlig men avåkningszoner = 0 (tyvärr).

Kankse ta kontakt med något avdankat flygfält någon stans. Eller kanske någon stor industri som har en stor asfaltsplätt över och bygga en egen bana av koner och ev. däck! bara en idé!

// Niklas
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
ta licens, åk på licenträningar... fråga andra raceputtar.. hur svårt kan det va?
då får man åka varje vecka typ....
//håkan
 

sandstream

Guest
Mattias skrev:
Äh, det är ju inte meningen att sänka din idé, men behövs det verkligen en bana? Kul med outlaw-shitz, ju. ;)
Tänkte att det kanske var bäst med ett avlyst område om jag och ett gäng andra amatörer ska hålla på :D
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Det finns ju redan bankörningstillfällen så det räcker.
Vill du ha mer med individuella instruktörer så finns ju SMC broms & kurv kurs.
 

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Karlstad
Hoj
RSV4 Factory
Som sagt, jag nämnde i en annan tråd att framför allt de som vill lära sig slanga, kanske kan få hjälp av de som kan någon helg denna sommar. Tex Karlstad flygplats som inte används där vi brukar vara och köra lite då och då... som en ide´

De som vill köra race finns det ju redan åkningar med instruktörer och licenser
 

sandstream

Guest
Mouse skrev:
Som sagt, jag nämnde i en annan tråd att framför allt de som vill lära sig slanga, kanske kan få hjälp av de som kan någon helg denna sommar. Tex Karlstad flygplats som inte används där vi brukar vara och köra lite då och då... som en ide´

De som vill köra race finns det ju redan åkningar med instruktörer och licenser
Precis!

K-Micke: Slangning, stoppies osv var det jag tänkt mest på. Vore jag bara intresserad av RR så finns det ju tillfällen så det räcker och blir över.
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
sandstream71 skrev:
Precis!

K-Micke: Slangning, stoppies osv var det jag tänkt mest på. Vore jag bara intresserad av RR så finns det ju tillfällen så det räcker och blir över.

Lär inte SMC ut sånt? :hihi

Aha, en stuntskola alltså, undrar om försäkringen gäller då.
Sånt får man nog öva på egen hand, och på egen risk.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
K-Micke skrev:
Lär inte SMC ut sånt? :hihi

Aha, en stuntskola alltså, undrar om försäkringen gäller då.
Sånt får man nog öva på egen hand, och på egen risk.
Slanga och leva rövare går an men försäkringen gäller fan inte när man skall köra bana... suck
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Hallo SMC!!
här kommer det önske mål.....

Ok, det finns några specialle sporthoj dagar i år med SMC..

Kolla på SMC Uppsala - kör på Rörken varje måndag kväll - sen är det striitrajs torsdag med UARR....& Co., på Lunda...

Men, go ide med några dagar.... :yoparty
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Mattias skrev:
Kom med en gissning på hur mycket det kostar att hyra en bana och hur många datum som finns lediga. :)

http://www.mittsverigebanan.se/bokningar.asp


Lediga helger på Mittsverigebanan (fast lite onödigt att hyra en bana för att träna på att köra bakhjul och stoppies, blir nog billigare med en flygraka)
Tror däremot att det är bra priser på sista minuten?

2004-05-15 - 16
2004-05-31
2004-06-13 fm
2004-06-19--20
2004-06-25--26
2004-07-10 lördag
2004-07-18 söndag
2004-07-24--25
2004-08-15 söndag
2004-08-21
2004-08-22 fm
2004-09-04--05
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
sandstream71 skrev:
Precis!

K-Micke: Slangning, stoppies osv var det jag tänkt mest på. Vore jag bara intresserad av RR så finns det ju tillfällen så det räcker och blir över.

Känns lite onödigt att hyra och boka upp en fin bana för att bara köra omkring och stuntfucka sig. En avlyst flygsträcka är både billigare och mer lämpad för dylika övningar.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top