Spotify - slut på gratismusik nu?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag orkar inte ens bemöda mig att ladda ned musik längre efter att Spotify kom. Bara att plugga in Iphonen i sin stereo i köket, vardagsrummet, jobbet eller i bilen med en sladd och man har hela biblioteket med sig! Inte bara en s biliotek, utan typ 95% av den musik man är intresserad av. Så sjukt lätt att söka och sedan streama ned på nolltid! Som någon skrev, 99:- är inte dyrt, det är för billigt.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag vet. Jag skojade lite. Man kan t.o.m få det 49 kr om man vill. Själv vill jag inte eftersom jag inte tycker Spotify är bra.

Jag är lite slow starter när det gäller dessa mobila tjänster, men fick en ajjphööne4 från jobbet för en månad sen, och har kört Spotify på mobilen i två veckor nu, efter idogt tjat från vänner...

Ska erkänna att jag tycker det är grymt. Vad du vill, när du vill. Vad är det som du inte tycker är bra? :confused:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag är lite slow starter när det gäller dessa mobila tjänster, men fick en ajjphööne4 från jobbet för en månad sen, och har kört Spotify på mobilen i två veckor nu, efter idogt tjat från vänner...

Ska erkänna att jag tycker det är grymt. Vad du vill, när du vill. Vad är det som du inte tycker är bra? :confused:

Jag tycker utbudet är lite klent. Mycket av det jag lyssnar på finns inte där. Det mest störande är dock att låtar/album/artister försvinner hela tiden. Tyckte Spotify var ganska bra i början men nu är det mycket som saknas.

Sen är jag ganska mycket för att titta på liveklipp och sånt så mycket av tiden som jag lyssnar på musik spenderas på youtube istället.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det enda som stör mig med spotify är att låtar som jag offlinesynkat till mobilen oxå försvinner om dom tar bort skivan, hände senast i veckan när jag hade glad i hågen synkat in wasps debutplatta, funkade skitbra tills jag gick online på spotify, och alla låtjävlarna gråades ut....skitkul

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu använder jag sällan spotify, men när man ska in och leta efter just den där låten man ville höra är det ganska ofta den inte finns så förstår inte helt poängen med det.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nu använder jag sällan spotify, men när man ska in och leta efter just den där låten man ville höra är det ganska ofta den inte finns så förstår inte helt poängen med det.

Jag håller med, det fattas för mycket för att det ska vara värt det.
Iaf om man lyssnar på rock/hårdrock/blues.
Sen är jag en sån som gillar lite udda inspelningar av olika låtar osv, så då blir det youtube som körs istället. Där finns tamefan allt!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag håller med, det fattas för mycket för att det ska vara värt det.
Iaf om man lyssnar på rock/hårdrock/blues.
Sen är jag en sån som gillar lite udda inspelningar av olika låtar osv, så då blir det youtube som körs istället. Där finns tamefan allt!

Tycker ofta det räcker med att höra nått skit på rixfm som man vill höra igen och ändå saknas det på spotify..

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tycker fortfarande spotify är ganska oslagbart att leta musik med. Det är störande mycket som inte finns där längre men det är väldigt bekvämt, enkelt, smidigt och snabbt att lyssna på det som finns. Och det är ganska mycket. Även om man blir irriterad när man ser hur många låtar på storlistan som inte finns längre.

Grooveshark förstår jag inte hur i helvete någon kan använda. Det går snabbare och smidigare att torrenta ner låtjävlarna med ett 56k modem. Dessutom slipper man vetskapen att nån jävel tjänar pengar på att koda en så vedervärdig sida.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ingen sund människa som går och pyntar 159-179 kr för en skiva. Som man inte ens vet ifall den är bra?

I de flesta butiker får man ju faktiska provlyssna :) jag gillar själv att köpa skivor med de artister jag lyssnar mest på, för jag gillar att ha dom på hyllan i köket + att ljudet oftast är mycket bättre!

Annars kör jag spotify i mobilen och på jobbet. Funkar perfekt att pröjsa 99 i månaden, märks ju inte ens av att det dras. och det mesta jag lyssnar på finns där :) utom tracy chapman, vilket kan störa mig lite eftersom det är en såpass känd artist :(

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Man har under några år kunnat lyssna på den mesta musiken (lagligt) gratis och nu gnäller folk när det skall kosta en slant.

Är det verkligen så förvånande att dom till slut gör det som dom sa från början att dom skulle göra?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC