Spräckte 3 revben igår. Läkningstid?

Knäcket 3 revben på 6 ställen förra hösten. Jag har ju inget tålamod så jag jobbade på i gymmet ganska omgående. Trodde att allt var frid o fröjd men då sade det snapp i samband med styrketräningen. Så läkningen tog 3 + 3 veckor om jag inte minns fel.

Brutna revben har 24h konvalescenstid resten är bara mesande.....
Alltså, om det är mesande efter 24h så är det mesande innan också, för de första 24h är definitivt inte de värsta. Har provat några gånger...

Men jag håller helt med om att om man inte jobbar som sandsäcksbärare eller så, så är revbensbrott inget skäl att stanna hemma. Inte ens 24h.

Trodde att allt var frid o fröjd men då sade det snapp i samband med styrketräningen.
Påminner mig om en annan gång när jag misshandlat mina revben lite. Gjorde ju ont förstås, men ändå inte svinont, så jag låg i sängen på kvällen och funderade på om det var av eller bara spräckt. Kände runt lite med tummen och testade att trycka lite på det. Plopp sa det, så försvann halva revbenet inåt. Det var inte så skönt.

"Min vanliga tur - dan innan jag skulle börja förra jobbet blev jag blind och fick akutopereras i Lund."

OT: Näthinneavlossning, eller? Fy fan... värsta skräcken!

Alltså, om det är mesande efter 24h så är det mesande innan också, för de första 24h är definitivt inte de värsta. Har provat några gånger...

Men jag håller helt med om att om man inte jobbar som sandsäcksbärare eller så, så är revbensbrott inget skäl att stanna hemma. Inte ens 24h.

Meningen var att revbensbrott är inget att ynka sig för och det går utmärkt att göra det mesta dagen efter.

Andreas revbensbrytarskola V1.2
1. Krascha
2. Ynka sig lite för flickvännen och få en mysig hemmakväll i utbyte
3. Ha stora problem att sova första natten då alla ställningar gör mer/mindre ont
4. Bryt ihop och kom igen

e väl inget, jag spräckte 109 ben en gång, plus att hjärnan rann ut på Rut som sålde krut med 4 spjut i stjut på knut som stog på lut i en mammut mut.