Micke_Lindstrom skrev:Det hände mig också en gång, dom tre innersta lamellerna hade gått i småbitar.
flugan skrev:Hur mycket flis ligger det inte kvar i motorn då ?
Bitarna verkade inte ha tagit sig ut ur kopplingskorgen, jag hittade heller inga delar i oljetråget.peddaxx skrev:De e nog inte så mycke,de lägger sig i oljan och filtret för hoppningsvis
peddaxx skrev:Någon här som har råkat ut för de? Plockade ner i dag och fick ut dom 3 första lamellerna hela sedan va de bara skit av dom andra. Men, men beställde nya sen e de bara ut och gasa igen...
För mig så drog den lite på kopplingen och gav ifrån sig ett knackande ljud när man slirade med kopplingen.Bjorn.H skrev:Hur yttrade detta sig vid körning?
Micke_Lindstrom skrev:Bitarna verkade inte ha tagit sig ut ur kopplingskorgen, jag hittade heller inga delar i oljetråget.
Vill du vara säker så kan du ju lägga pussel med delarna för att se att inget fattas.
Ett rätt snabbt haveri alltså, min hade knackat lite lätt vid slir i ca. ett år innan det plötsligt blev värre så att kopplingen skramlade även vid gaspådrag utan slir.peddaxx skrev:På min så gick de från full koppling till nästan ingen alls på mindre än 1 minut. Den frikopplade inte helt utan drog...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |