Sprängskisser till Rotax 122?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
MaXiZZ skrev:
haha, njae jag tror jag skippar det för tillfället.. men nu vet jag iaf hur den ska sitta! tackar o bockar :pannkyss

jaha, otacksam nu också? jepp lungt.

jag har kört med dig va?
 

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Huddinge, Stockholm
Hoj
nada.
DJM skrev:
jaha, otacksam nu också? jepp lungt.

jag har kört med dig va?

joo jag tror det.. jag åkte med några till kungträdgården.. o sen runt lite efter..men mitt rör var ju sprucket då så jag drog hem medans ni ba brassade på :p.. är föresten ute efter ett nytt om nån annan har o sälja.. shoik har ett..får se om han nu säljer =)
 

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Huddinge, Stockholm
Hoj
nada.
vi kan säkert åka mer i sommar =).. vi har precis införskaffat oss ett landställe i upplandsskogarna.. så jag kommer väl åka där när man har tråkigt :)
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
MaXiZZ skrev:
joo jag tror det.. jag åkte med några till kungträdgården.. o sen runt lite efter..men mitt rör var ju sprucket då så jag drog hem medans ni ba brassade på :p.. är föresten ute efter ett nytt om nån annan har o sälja.. shoik har ett..får se om han nu säljer =)

jepp, så var det ja:), ajusste du drog när vi var på väg till drottningholm/bromma. Ah ok, var sprack det? mitt sprack i svetsen efter jag bytte kolv, men en kompis svetsade det så det är som nytt.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
MaXiZZ skrev:
vi kan säkert åka mer i sommar =).. vi har precis införskaffat oss ett landställe i upplandsskogarna.. så jag kommer väl åka där när man har tråkigt :)


aha okej, vet du exakt? jaa vi kan åka mer i sommar!
 

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Huddinge, Stockholm
Hoj
nada.
DJM skrev:
jepp, så var det ja:), ajusste du drog när vi var på väg till drottningholm/bromma. Ah ok, var sprack det? mitt sprack i svetsen efter jag bytte kolv, men en kompis svetsade det så det är som nytt.

avgassystemet är ju pressat, och undertill hade det spruckit typ 20cm så vi fick svetsta det..sen fungerade det ett tag.. men nu ere skit igen.. så nu pallar jag inte fixa de.. så jag vill ha ett nytt..om jag inte hitta får jag väll tjata till mig ett effektus :)

ska kolla föresten vart huset ligger.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
MaXiZZ skrev:
avgassystemet är ju pressat, och undertill hade det spruckit typ 20cm så vi fick svetsta det..sen fungerade det ett tag.. men nu ere skit igen.. så nu pallar jag inte fixa de.. så jag vill ha ett nytt..om jag inte hitta får jag väll tjata till mig ett effektus :)

ska kolla föresten vart huset ligger.


ah okej, för mitt sprack där uppe där det går upp. A där det är pressat.

Aha där, där utanför brukar man åka. Jag bor ungefär där det står fresta. Då är det nära och bra ju :)
 

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Huddinge, Stockholm
Hoj
nada.
DJM skrev:
ah okej, för mitt sprack där uppe där det går upp. A där det är pressat.

Aha där, där utanför brukar man åka. Jag bor ungefär där det står fresta. Då är det nära och bra ju :)

åhå :p.. Sen om jag får problem där så rullar jag in sen o meckar lite hos dig dårå, Perfekt! :tummenupp
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
MaXiZZ skrev:
åhå :p.. Sen om jag får problem där så rullar jag in sen o meckar lite hos dig dårå, Perfekt! :tummenupp


jepp, jaa det är klart. bara och komma ;) :tummenupp
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Trådlyft.

Sprängskissen det länkas till tidigare i tråden är för årsmodell 95-98. Vad är skillnaden mot min motor, om det ens är är ngn?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sismo skrev:
Trådlyft.

Sprängskissen det länkas till tidigare i tråden är för årsmodell 95-98. Vad är skillnaden mot min motor, om det ens är är ngn?

det är en rotax 123 du har 122

skiljer bara i cylindern om jag fattat rätt... plockade delar från en 123 en gång å det var då samma:)
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Länken är till en Rotax 122. Och ja, jag har en 122. Och nej, det är inte cylindern som skiljer, drivpaketet sitter på andra siadan plus en massa annat.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sismo skrev:
Länken är till en Rotax 122. Och ja, jag har en 122. Och nej, det är inte cylindern som skiljer, drivpaketet sitter på andra siadan plus en massa annat.


va fan va frågan då??

finns massa saker som passar... i alla fall o själva motor blocket... tog min koppling från en 123... drevet på andra sidan är du säker den har jag aldrig hört
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Frågan är om sprängskissen i länken är applicerbar på min motor, då min är fem år yngre, din oförskämda och ignoranta grobian.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sismo skrev:
Frågan är om sprängskissen i länken är applicerbar på min motor, då min är fem år yngre, din oförskämda och ignoranta grobian.

jaså du de va ett nytt uttryck faktiskt :hihi .... tycker du verkar ha koll på det där själv :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top