Funkar utmärktkate skrev:Är det ok att anväda diesel vid regörning. Jag har hört att det inte är så uttorkande,
Skit och dynga, låter som vatten till att börja med. Blöt ner ordentligt. Enda anledningen till att ta diesel eller liknande (5-56 låter dyrt och dumt) är om det är tjära eller oljebaserad "skit och dynga"250cross skrev:Hmm.. Jag har en jäkla massa skit och dynga som är "fasttorkad" vid motorn och lite varstans. Ska jag inte ta 5-56 på det? Vad rekomenderar ni?
På mackarna brukar de ha en burk som heter QuickClean eller nåt sånt. Funkar perfekt!250cross skrev:Hmm.. Jag har en jäkla massa skit och dynga som är "fasttorkad" vid motorn och lite varstans. Ska jag inte ta 5-56 på det? Vad rekomenderar ni?
Bara spraya på för fullt?! Skölja med vatten?sandstream skrev:På mackarna brukar de ha en burk som heter QuickClean eller nåt sånt. Funkar perfekt!
sandstream skrev:På mackarna brukar de ha en burk som heter QuickClean eller nåt sånt. Funkar perfekt!
Bj.O.rn skrev:
250cross skrev:Vad hjälper egentligen 5-56 emot? Tar det bort smuts?
Kan man spraya 5-56 på vid motorn där det är smutsigt och sedan skölja bort?
Killen som skapade WD40 var tydligen med och tog fram 5-56 men sen vart de osams så han startade WD40 som är en direkt konkurrent till 5-56. Har köpt en burk WD40 men inte använt den ännu.BalkanBoy skrev:köp WD 40 istället,löser olja,tjära mm
rejser skrev:varför inte prova lite gammal hederlig avfittning?
BalkanBoy skrev:köp WD 40 istället,löser olja,tjära mm
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |