Spretig info Andertorp

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Sorpa verkar efter omständigheterna ha klarat sig hyfsat bra. Det var en ruggigt otäck krasch i karusellen som tydligen började med ett bakhjulssläpp som övergick till ett kralligt styrwobbel vilket gjorde att han mer eller mindre åkte rakt in i en däckstrave/förklätt stålräcke vid infarten till depån. Själv stod jag och fotade precis där och var tvungen att ducka bakom räcket då hojen kom rakt mot mig. Jag var därför först på plats och det såg mycket otäckt ut för han rörde inte en fena utan låg prick still. Men han återfick medvetande när ambulansen kom och sista rapporterna jag har hört är att han ligger kvar på Värnamo lasarett för obs, med smärtor i nacke, buk och ett knä som liknar en fotboll. Kan för övrigt säga att det var inte precis perfekt uppladdning att se en sån vurpa när man strax efter själv ska köra race.

Ja, mycket strul annars med arrangemanget får man säga. Tidsträning som ballade ur rätt bra. Målgångsavflaggningen i racen idag kändes inte helt klockrena; för tidigt, för otydligt så vi var nog rätt många som inte var helt säkra på om vi hade gått i mål eller inte.

Många har imponerat stort den här helgen. Oscars race idag var ju suveränt...vad har du rökt för nåt i vinter egentligen??? :D Det var kul att se din och Alexanders dueller i karusellen. Och lika imponerande är Alex insats, liksom Swedies, och Richard som vann racet. Det var väl första racet för alla dom tre??? Grymt imponerande. Spyans uppkörning till seger i R600 var oxå en snygg uppvisning.

Och så är det sååååå kul att racingsäsongen är igång igen. En skön blandning av roliga människor, skönt snack, adrenalinchocker, illamående...det finns inget bättre sätt att förtränga alla "måsten" på hemmaplan.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mitt mål är nu att försöka få bort titeln "kraschkung". :rolleyes:

Det var råkul!!! även fast vädret var lite kallt ibland o saker o ting inte riktigt gick enligt planerat för arrangerörerna. Jag vet inte allt för mycket hur det brukar vara där, men får hoppas det blir bättre till nästa gång. Nån mupp kläckte ur sig medans folket visade sin uppskattning att man fick sitta hela kvällen och natten för att åtgärda ett fel som tydligen var relaterat till nått de inte kunde påverka, att nån helt enkelt kört över eller sparkat på en kabel som skapat ett brott i kabeln, därav problemet med att tiderna och sånt inte stämde.... iaf han sa "är ni idioter eller, det här ska funka ... så mycket som vi ändå betalat" .. nått i den stilen. ajja.. ville bara säga det. :p

Syns på Sviestad...

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
tobbe#40 rookie600

har nog inte hunnit fatta riktigt än att jag kom 1:a? :yoparty

Men måste tacka alla som hjälpt mig ! :tummenupp
Lena (min fru)
camillo adrian
patric clifford
clas collbo
daniel igelhammar
johan forsman
jonas bergren
+ alla andra !!!!
TACK !!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Stort grattis :tummenupp

spyan skrev:
har nog inte hunnit fatta riktigt än att jag kom 1:a? :yoparty

Men måste tacka alla som hjälpt mig ! :tummenupp
Lena (min fru)
camillo adrian
patric clifford
clas collbo
daniel igelhammar
johan forsman
jonas bergren
+ alla andra !!!!
TACK !!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
ZoulFly skrev:
Sorpa verkar efter omständigheterna ha klarat sig hyfsat bra. Det var en ruggigt otäck krasch i karusellen som tydligen började med ett bakhjulssläpp som övergick till ett kralligt styrwobbel vilket gjorde att han mer eller mindre åkte rakt in i en däckstrave/förklätt stålräcke vid infarten till depån. Själv stod jag och fotade precis där och var tvungen att ducka bakom räcket då hojen kom rakt mot mig.

Det var en riktigt elak krasch det där! Jag hoppas sannerligen att det går bra för honom. Hade jag stått där zoulfly stod hade jag kissat ner mig..

Bifogat

• arc-sorpa-sorebo-0113.jpg
    arc-sorpa-sorebo-0113.jpg
    100.2 KB · Visningar: 231
  • arc-sorpa-sorebo-0114.jpg
    arc-sorpa-sorebo-0114.jpg
    95.3 KB · Visningar: 722

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
jP skrev:
Det var en riktigt elak krasch det där! Jag hoppas sannerligen att det går bra för honom. Hade jag stått där zoulfly stod hade jag kissat ner mig..
F*CK! Gjorde du inte i brallan där, ZoulFly? Det hade nog jag gjort.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
jP skrev:
Ja jävlar... En sak att få berättat för sig att "hojen kom rakt emot mig" men efter den här bildserien förstår jag varför du såg så pass chockad ut efteråt.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jo, lite läskigt var det. Men det var ändå ingenting mot första synen av Sorpa när han låg där alldeles livlös på marken...då mådde jag illa. Helt plötsligt blir det allvar av allt det där som man vet kan hända men som man så gärna trycker ner långt, långt ner nånstans i hjärnans allra djupaste regioner.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Satt på läktaren och såg på... visste inte att det var du som stod där! Trodde direkt att det låg harpluttar i uppfångaren hos "den där fotonissen".

Hoppas Sorpa återhämtar sig väl!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Satt på läktaren och försökte lugna ner min sambo hemma när han slog i räcket. Hon blev inte mycket lugnare av det. Hoppas att han kommer tilbaka snart.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln