Sprillans 1000-kubikare 63000kr!???!!!?

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Hej allihopa!

Jag läste nyligen i en tråd här på sidan att en snubbe köpt en sprillans Cagiva Raptor 1000 för 63000, vilket låter SKADAT billigt! Jag funderar på att handla just en sådan. Är det möjligt med 63000, jag fattar inte riktigt för beggade ligger ju därikring, eller har vi en mytoman omkring oss här?
Sista och mest akuta frågan hur fan ska jag kunna bedömma vad en 3-4 år gammal Raptor är värd finns ju inte många ute till försäljning, så att jämföra som vanligt går ju bort.

Så vad är ett ok pris?????????

MVH / blivande raptorägare

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Kan det inte vara så att den hojen han köpte var importerad eller nåt liknande? Köpt från någon som ångrat sig kanske, saknar kanske intyg, köpekontrakt, garantier?

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Panajo skrev:
2616398 Kan det inte vara så att den hojen han köpte var importerad eller nåt liknande? Köpt från någon som ångrat sig kanske, saknar kanske intyg, köpekontrakt, garantier?
Den är paralellimporterad som alla cagivas i sverige är iom vi inte ha ngn generalagent.r

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Yamgzxr Dayt SS skrev:
2616346 Hej allihopa!

Jag läste nyligen i en tråd här på sidan att en snubbe köpt en sprillans Cagiva Raptor 1000 för 63000, vilket låter SKADAT billigt! Jag funderar på att handla just en sådan. Är det möjligt med 63000, jag fattar inte riktigt för beggade ligger ju därikring, eller har vi en mytoman omkring oss här?
Sista och mest akuta frågan hur fan ska jag kunna bedömma vad en 3-4 år gammal Raptor är värd finns ju inte många ute till försäljning, så att jämföra som vanligt går ju bort.

Så vad är ett ok pris?????????

MVH / blivande raptorägare

Va själv inne på en sån för ett tag sen. Såg då en ny på firma i Helsingborg för 63 lök. Så det stämmer! helt grymt billigt.
Svårt att bedömma vad en 3-4 år gammal hoj är värd, men jag skulle nog inte gett mer än runt 40 000:-.

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Att parallellimporten skulle göra den så mycket billigare har jag svårt att förstå. Jag har försökt hitta priser utan större framgång, men en siffra som nämnts är ca 160000 i Norge, men där är ju iofs alla oljetrilljonärer och ciggen kostar typ 100 spänn paketet...

Ok, om någon hittar en sprillans för 63 lappar hojta till så köper jag den och bjuder tippsaren på tårta!

Last edited:

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
det var jag som köpte den ny för 63 papp , ett tag tidigare missade jag en ny sv1000 för 59 så det går att handla billigt mvh Peter / ingen mytoman

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Innerst inne trodde jag inte att du var mytoman. Men var handlade du och vet du om det finns en möjlighet att det finns fler kvar?

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
Nej handlaren som sålde hade tagit in tre st cyklar ( navigator,xtraraptor och min ) ingen aning varför han sålde så billigt ( frågade inte ) tror han fick 500 samtal direkt då jag bor nära kunde jag vara där med kulor direkt ångrar att jag inte köpte navigatorn också mvh peter

Last edited:

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
644 Xjell-edition
hbgpeter skrev:
2616495 Nej handlaren som sålde hade tagit in tre st cyklar ( navigator,xtraraptor och min ) ingen aning varför han sålde så billigt ( frågade inte ) tror han fick 500 samtal direkt då jag bor nära kunde jag vara där med kulor direkt ångrar att jag inte köpte navigatorn också mvh peter

Vad är det för en handlare? Om han tar in så billigt borde väl rimligtvis fler kunna göra det?

Btw, snygg avatar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
köp en x-raptor :yoparty

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Peter vad heter handlaren som du köpte av, kunde ju vara kul att snacka med någon där och se om det går fler tåg, eller om man kan ta in en själv på någe vänster?

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
Handlarn var nordbecks i Ödåkra ( känd motocross profil för oss som körde mx och enduro på 80-talet ) har för mig att han ville bli generalagent för Cagiva och det var därför han tog in dessa cyklar tror att han ställde ut dom på mc-mässan förra året .
Men nu säljer han moppar från Kina istället , Kanske han tröttnade på Italienarna ..

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen