Springa igång min gixxer 750 -00 :(

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men att springa igång en hoj med insprutning är väl stört omöjligt om batteriet är slut? Insprutningen kräver väll att det är en del kräm kvar i batteriet?
 

Ozzi

Guest
Stensäkra expertklubben har informerat mig (ivrigt) om att man kan koppla vilket kärnkraftverk som helst till batteriet, om det inte ger mer än 14,7 volt.

Då tycker jag att du ska ta ditt dyraste o finaste hojbatteri på typ 10Ah så sätter du på en laddare som ger 20Ah o ställer detta att gå en vecka eller två så får vi se vad som händer.:rolleyes:
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men att springa igång en hoj med insprutning är väl stört omöjligt om batteriet är slut? Insprutningen kräver väll att det är en del kräm kvar i batteriet?

Beror på hur pass urladdat batteriet är. Oftast finns tillräckligt hög spänning för att försörja tändning och bränsleinsprutning med ström och då kan det vara möjligt att springa igång hojen. Startmotorn belastar batteriet mycket hårt (under kort tid) och har man dålig kapacitet på batteriet så faller spänningen så pass lågt att den inte räcker till vare sig elektronisk tändning eller bränslepump. Vid "igångspringning" har man inte samma problem som vid "startmotorstartning" då man inte har något som lastar ner batteriet, därför fungerar den förstnämnda metoden bättre vid start med dåligt/urladdat batteri.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top