Hej på dej du!
Jag har själv haft en SR 500 och det var den roligaste tiden i mitt MC-liv! Det var busskoj att köra med de "stora grabbarna" och skrämma dem lite. Det är väl synd att säga att jag rastade nån nångång, men jag lyckades skrämma dem lite i alla fall. Det man saknar i motoreffekt kan man ta igen genom att inte bromsa!
Min SR hade 534cc kit, Supertrapp, WB 2 kam och TM 40 flatslide förgasare. I kurvorna fick man se upp på högersidan. Åt vänster skrapade bara sidostödet i, no sweat, men på högersidan låg avgaset. Med foten på svingbulten (så fotpinnen kunde arbeta fritt) så tog avgaset i och även om man kunde lägga ner mer, så blev greppet sämre efter hand då bakhjulet lättade vartefter man lade ner hojen. Jag körde på sladd med avgaset gnistrande så ofta jag kunde och blev riktigt bra på det. Det är i sådana lägen jag tog in på plastraketerna.
-00 köpte jag mig en TRX 850 och insåg vad jag missat. En riktig hoj tar en in i en annan dimension och med sladdandet i ryggen gick det att köra riktigt fort med den också! Nu har jag blivit gammal och köpt en gubbahoj (Fazer 1000) och sköter fortåkandet på bana.
Förlåt att jag spamar din tråd, men när du nämnde SR 500:an blev jag helt lyrisk och var tvungen att skriva av mig lite.
Välkommen in i gänget!