Sproilans

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Hej och hå
Jag är ny som medlem även om jag har smygkikat ett tag på er andra. Smattrar omkring på en skön gammal SR men har väl grova planer på att skaffa något sportigare. :yoparty
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Pyton skrev:
Hej och hå
Jag är ny som medlem även om jag har smygkikat ett tag på er andra. Smattrar omkring på en skön gammal SR men har väl grova planer på att skaffa något sportigare. :yoparty

Välkommen :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Att åka ifrån Tupperwaretorpeder med en gammal SR500 är ju sportigt som fan!
 

Hajen

Önskade vår i hjulklapp....
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
Gixxer1000, Ninja Streetfighter
Helt rätt att ansluta sig!!! :tummenupp
Välkommen!!!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Förr fanns det en SR400 här i stan med vev från 500 och borrning som tillsammans gav 720 cc.
Duktig chaffis, låg vikt och klibbiga däck räckte för att hänga av de flesta sporthojar på krokvägar trots otrendigt aphängarstyre. :tummenupp

Edit: Kanske ska tillägga att det gällde så länge knotan höll ihop och var hel. 720 cc frestar ju på en motor som är konstruerad för 400 cc.
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Hej på dej du!

Jag har själv haft en SR 500 och det var den roligaste tiden i mitt MC-liv! Det var busskoj att köra med de "stora grabbarna" och skrämma dem lite. Det är väl synd att säga att jag rastade nån nångång, men jag lyckades skrämma dem lite i alla fall. Det man saknar i motoreffekt kan man ta igen genom att inte bromsa!

Min SR hade 534cc kit, Supertrapp, WB 2 kam och TM 40 flatslide förgasare. I kurvorna fick man se upp på högersidan. Åt vänster skrapade bara sidostödet i, no sweat, men på högersidan låg avgaset. Med foten på svingbulten (så fotpinnen kunde arbeta fritt) så tog avgaset i och även om man kunde lägga ner mer, så blev greppet sämre efter hand då bakhjulet lättade vartefter man lade ner hojen. Jag körde på sladd med avgaset gnistrande så ofta jag kunde och blev riktigt bra på det. Det är i sådana lägen jag tog in på plastraketerna.

-00 köpte jag mig en TRX 850 och insåg vad jag missat. En riktig hoj tar en in i en annan dimension och med sladdandet i ryggen gick det att köra riktigt fort med den också! Nu har jag blivit gammal och köpt en gubbahoj (Fazer 1000) och sköter fortåkandet på bana.

Förlåt att jag spamar din tråd, men när du nämnde SR 500:an blev jag helt lyrisk och var tvungen att skriva av mig lite.

Välkommen in i gänget!
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top