Sprucken framlampa - besiktningen okej med det?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Fixade med Sachsen igår men upptäckte till min stora förvånelse (finns ordet?) att jag hade en stor fet spricka rakt över glaset. Så SJUKLIGT störigt då jag måste på ombesiktning pga ingen ljusbild innan den 5 maj. Har inte haft tid att fixa det innan så hade tänkt besiktiga imorgon, men självklart ser jag detta då. :huvet

Nu till Frågan. Jag har en bra ljudbild sprickan till trots. Går den igenom MED sprickan om ljusbilden är bra?? är lite orolig nu ju. Gärna snabba svar då det är imorgon jag eventuellt ska besiktiga.
Får jag klara papper eller blir det en 2:a eller liknande på sprickan?
Tack på förhand :Bugar

Mr.Dna skrev:
Fixade med Sachsen igår men upptäckte till min stora förvånelse (finns ordet?) att jag hade en stor fet spricka rakt över glaset. Så SJUKLIGT störigt då jag måste på ombesiktning pga ingen ljusbild innan den 5 maj. Har inte haft tid att fixa det innan så hade tänkt besiktiga imorgon, men självklart ser jag detta då. :huvet

Nu till Frågan. Jag har en bra ljudbild sprickan till trots. Går den igenom MED sprickan om ljusbilden är bra?? är lite orolig nu ju. Gärna snabba svar då det är imorgon jag eventuellt ska besiktiga.
Får jag klara papper eller blir det en 2:a eller liknande på sprickan?
Tack på förhand :Bugar

så länge den inte stör eller reflekterar konstigt.. men häll lite vatten i sprickan precis innan så kanske sprickan försvinner i 2 minuter :gnissla

AleX skrev:
så länge den inte stör eller reflekterar konstigt.. men häll lite vatten i sprickan precis innan så kanske sprickan försvinner i 2 minuter :gnissla

Bra då. Finns ljusbild nu som är bra och inte reflekteras. Tyvärr funkar inte vatten då sprickan är helt igenom och bitarna har typ lossnat men ändå sitter kvar. Så det är typ 2 glasbitar istället för en om ni förstår bättre då.
Kan detta gå igenom. har som sagt en bra ljusbild i övrigt.

Mr.Dna skrev:
Bra då. Finns ljusbild nu som är bra och inte reflekteras. Tyvärr funkar inte vatten då sprickan är helt igenom och bitarna har typ lossnat men ändå sitter kvar. Så det är typ 2 glasbitar istället för en om ni förstår bättre då.
Kan detta gå igenom. har som sagt en bra ljusbild i övrigt.

hmm det lät inte bra..

kör med att o ja jävlar de var ett stenskott igår... :rolleyes:

AleX skrev:
hmm det lät inte bra..

kör med att o ja jävlar de var ett stenskott igår... :rolleyes:

hehe ja men även om dem går på det (som om dem skulle göra det) är chansen stor att den går igenom fast den är på detta sätt? Vill helst inte stå i kö på valdemarsro i evigheter för att sen komma in och betala och fatta att hojen inte gick igenom. Vill ju sälja den med så hade jag bara haft klara papper utan anmärkning så hade jag hunnit fixa ny lamp insats och sälja.

Om det går att få ett bra svar snabbt på detta så har jag inte något emot det då det är imorgon jag eventuellt ska besiktiga.

så UPP

Rulla fram till porten och gå in och fråga besiktningsteknikern (heter så numer pga tjejerna i yrket) om dom kan göra en snabbkoll om ditt glas kan få godkänt. Om ja ställer du dig i kön, om nej åker du hem o åtgärdar. Det som talar emot detta förfaringssätt är att imorgon är nästan hela Sverige lediga och ska göra sina efterkontroller (dessutom slutet av månaden) och stressad besiktningstekniker är sällan vänlig och hjälpsam besiktningstekniker (egna erfarenheter efter nästan 8 år i yrket).

bippen skrev:
Enklast måste väl vara att byta glaset innan besiktningen så blir det inget tjafs, det måste ju ändå bytas, lr. :kocko

Jo man kunde ju tro det men då måste du fixa det först och det gör man inte på 1 dag när man bor i en liten håla som jag. Dessutom så skar den på vägen till besiktning så jag skiter i det hela och besiktigar om hojen sen och hoppas det går vägen då istället när jag köpt ny lampa och sånt.
Om ni undrar så skar den inte pga olje haveri utan pga att kylaren hade läckt ut allt vatten på väg till besiktningen och därmed "liiiiiiite" för varmt för att vara hälsosamt och den nöp. :tummenupp :gnissla :huvet

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick