bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Mer än godkänt för en bromssköld...
Tackar!
Jag tänkte att jag postar detta i tråden för att visa att det inte är så svårt och ansträngande att ta bort klarlacken själv om man har rätta grejerna, Polyfilla färgborttagare, slippapper, Scotchbrite dukar, borrmaskin, polertrissa och Autosol.
Passade på då jag igår upptäckte att Honda hjulet hade klarlack på bromsskölden. Skulle tro att denna bromssköld tagit mig max 1.5 timmar att få till i arbetstid utöver de timmar färgborttagningen verkat. Mest tidsödande var att slipa bort oxideringarna, polerar gör jag med polertrissa på borrmaskinen.
Då klarlacken släpper som den gör på Honda delarna jag gjort detta på går det bra och fort att få bort sikten och få puts på grejerna. Har även tagit bort svart färg från Hondans bromsok, bromspump och GSX:ens gaffelben, bromsok, bromspump och antidive ventiler men det är värre med svart färg speciellt om aluminiumen är porig får då får man sitta och peta bort svarta färgen ifrån var ända por. Misstänker att det nog kan vara samma med klarlack men där ser man inte eventuella små klarlacks rester i porerna.