Spyke skinnställ, något att ha?

Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
Det enda nackdelen med helställ för min del är att det skulle suttit lite tajtare fr mage och ner.. Där är fördelen att man kan kombinera med 2 delat.. sen är det tycke och smak som gäller... prova så känner du om det är ok..

Kan ju passa på att fråga, detta blir mitt första helställ, har bara haft delbara tidigare...finns det några rejäla för / nackdelar med helställ? det är ju skönt att enkelt ta av sig jackan varma dagar, men i övrigt skulle jag tycka att passformen blir bättre med helställ, eller?

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Har spyke tvådelat skinnställ "bullbear" strl 60 till mina 193cm/114kg
Tyckte de satt tight och nästan va förlitet i början, men de ska sitta tight och skinn töjjer sig ju mer du använder det. Men jag är helt klart nöjd med kvalitén :tummenupp

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Lånar tråden lite.

Har precis köpt ett sådant på bilden och har enbart kört med allväderställ innan. Provade några tvådelade men inget satt så bra som detta.

Dock märkte ganska snabbt att karborr knäppet till knäskydden skaver när jag böjer på benen. Är det någon annan som också märkt av detta? Är det något som slits in?

Märker inte så mycket av det när jag väl satt mig men ändå irriterande. Nu har jag iofs bara hunnit köra med det en gång och det var utan underställ.

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Lånar tråden lite.

Har precis köpt ett sådant på bilden och har enbart kört med allväderställ innan. Provade några tvådelade men inget satt så bra som detta.

Dock märkte ganska snabbt att karborr knäppet till knäskydden skaver när jag böjer på benen. Är det någon annan som också märkt av detta? Är det något som slits in?

Märker inte så mycket av det när jag väl satt mig men ändå irriterande. Nu har jag iofs bara hunnit köra med det en gång och det var utan underställ.

Jag har också exakt samma ställ, delat Spyke Mag Div. Knäskydden plågade mig i ett par månader innan de "slets in". Testa att gå ner på huk och stretcha skinnet lite innan varje åktur. Annars är jag toknöjd med stället. Det blev heller inte mer än ett par repor sen förra klotningen, och plastskydden skyddade som de skulle.

Eventuellt kommer jag fundera på ett helställ nästa gång, för jag minns faktiskt inte när jag senast delade det... Å andra sidan kan perforeringen bli jobbig alla andra dagar än de allra varmaste.

Edit: 183cm, 80kg i en 52:a.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Jag har också exakt samma ställ, delat Spyke Mag Div. Knäskydden plågade mig i ett par månader innan de "slets in". Testa att gå ner på huk och stretcha skinnet lite innan varje åktur. Annars är jag toknöjd med stället. Det blev heller inte mer än ett par repor sen förra klotningen, och plastskydden skyddade som de skulle.

Eventuellt kommer jag fundera på ett helställ nästa gång, för jag minns faktiskt inte när jag senast delade det... Å andra sidan kan perforeringen bli jobbig alla andra dagar än de allra varmaste.

Edit: 183cm, 80kg i en 52:a.

Då får jag se till att köra så mycket som möjligt så det blir inslitet.:tummenupp

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Jag köpte precis ett Spyke 2delat ställ i stl 50. Jag är 183 cm och väger runt 65 kg och jag är tjej. Jag behövde absolut längden i stl 50. Det sitter inte så tajt utan är bekvämt. Men det är svårt att hitta nåt som är lagom i längden och smalt nog tycker jag! Dessutom så borde väl inte skinnet töjas mkt alls eftersom det inte är nåt som "trycker ut" det :wiggle ?:) + att man ju ska kunna ha någon tröja och ryggplatta under....

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Har ett Spyke "4 race" o det håller finfint ännu efter min vurpa, stryktåligare koskinn får man leta efter, alla skydden sitter fortfarande på plats efter ett antal säsonger, rekommenderar dock att man tar ur det inbyggda ryggskyddet o kör med löst skydd med njurbälte! Köp köp!

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Vart står det vad det är för typ av ställ? alltså som vissa säger att de har Spyke 4 race eller spyke Mag Div...?

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Har ett Spyke cyber 2 raceställ, storlek 48 (176cm 66kg) det var TIGHT men sitter nu efter 300 mil riktigt bra. Helnöjd med det och kvalitén känns bra.

edit:
Vart står det vad det är för typ av ställ? alltså som vissa säger att de har Spyke 4 race eller spyke Mag Div...?

På mitt står det på överarmen.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...