SpySheriff

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Har fått ett jobbigt spyware vid namn SpySheriff... tror jag =)

Finns tydligen ett program som heter SpySheriff som ska ta bort viruset men det kostar ju en massa dollars.

Någon som vet hur ja ska få bort det utan det programmet?

Har Spybot och Adaware men de verkar inte ta bort skiten åt mej... :huvet

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Åh.... GRATTIS!! :hej Samma sak hände mig förra månaden :4skrika Helt jävla hopplöst att bli av med, tror att det finns ett sätt men det verkade så j-a avancerat att jag aldrig vågade/orkade ge mig på det.

Efter några dagar med konstanta varningar om att "du har spyware, köp spysheriff nu" osv så köpte jag en extern hårddisk på 320gb. Drog över allt jag ville spara på den, kopplade ur den och formaterade båda hårddiskarna i datorn.

Lite drastiskt kanske, men det är jävligt effektivt. Det verkade vara ett helvete att få bort utan formatering nämligen.

Du ska ju INTE köpa spysheriff programmet, det är ju deras förbannade j-a program/spyware som ligger och ploppar upp i din dator hela tiden och rekommenderar dig att köpa deras produkt. Så vad du gör, köp inte deras program!

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
MackeNo1 skrev:
Åh.... GRATTIS!! :hej Samma sak hände mig förra månaden :4skrika Helt jävla hopplöst att bli av med, tror att det finns ett sätt men det verkade så j-a avancerat att jag aldrig vågade/orkade ge mig på det.

Efter några dagar med konstanta varningar om att "du har spyware, köp spysheriff nu" osv så köpte jag en extern hårddisk på 320gb. Drog över allt jag ville spara på den, kopplade ur den och formaterade båda hårddiskarna i datorn.

Lite drastiskt kanske, men det är jävligt effektivt. Det verkade vara ett helvete att få bort utan formatering nämligen.

Du ska ju INTE köpa spysheriff programmet, det är ju deras förbannade j-a program/spyware som ligger och ploppar upp i din dator hela tiden och rekommenderar dig att köpa deras produkt. Så vad du gör, köp inte deras program!

Har oxå antagit att det är deras program som e boven.. verkar knas.

Har oxå dragit hem ett program som heter Xoftspy och det verkar vara ngt lurt med det oxå.

Kan någon som inte har virus kolla upp följande:

1.Hur många services.exe som körs under "processer" (ctrl+alt+del --> processer) Jag har två st nämligen. (samt om det finns någon process som heter smss.exe)

2.Hur många strängar med services.exe det ligger i registret? Jag har ett antal och de som har namnet "xp_system" ska tydligen ha ngt med en trojan vid namnet Krepper-G att göra. :va

Om jag inte får bukt på detta ikväll blire format c!!
Har suttit o donat 10timmar totalt med detta nu.. vill göra ngt annat känns det som :fatta!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en services.exe under processer, samt en smss.exe.

Hur många strängar med services.exe det ligger i registret? Ingen aning vad du menar, é ingen hacker direkt...

Skiten försvinner garanterat om du formaterar hårddisken, tror inte du har möjlighet att ladda ner någo program som tar bort det åt dig. Som jag förstod det är det mer avancerat än så.

Formatering är den snabba och enkla lösningen. För att va helt 100% på att det försvinner så formatera alla dina hårddiskar (även om jag tror att det räcker med bara c: )

Mackee

Blev omkörd idag av en fiat.....
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
yzf750R
mjukis skrev:
Har oxå antagit att det är deras program som e boven.. verkar knas.

Har oxå dragit hem ett program som heter Xoftspy och det verkar vara ngt lurt med det oxå.

Kan någon som inte har virus kolla upp följande:

1.Hur många services.exe som körs under "processer" (ctrl+alt+del --> processer) Jag har två st nämligen. (samt om det finns någon process som heter smss.exe)

2.Hur många strängar med services.exe det ligger i registret? Jag har ett antal och de som har namnet "xp_system" ska tydligen ha ngt med en trojan vid namnet Krepper-G att göra. :va

Om jag inte får bukt på detta ikväll blire format c!!
Har suttit o donat 10timmar totalt med detta nu.. vill göra ngt annat känns det som :fatta!

Hittade detta om du inte redan formaterat:

Re: SpySheriff infection..
Jul 13th 2005, 01:34 AM | #3

This is one of the most annoying infections yet. It took me almost 30 minutes to remove.

Here is the easiest way to remove it. What you will need:

Antivirus (norton, or Mcaffe)
MS antispyware
Adaware
HijackThis.

First, the most crucial part of this is to stop the service running the spyware. To do this, click the start menu, click RUN. type in services.msc this is the service manager for windows. There shoudl be one service there called svchost.exe. Right click on it and select properties. Stop the service, and from the drop down menu select disable.

This stops the spyware from reappearing after reboot etc.

Next Run Ad-aware and MS antispyware. whatever they find, remove it. After both scans are done, run the softwares agian to make sure. Once thats done, run your anti-virus, and remove all viruses it finds.

Open up hijackthis and take a look through the listings. Now i dont exactly remember what listings are the ones you remove, there were almost a dozen when i went thru it. Your best bet is to post the hijackthis log here for people to look at it.

Delete this file also: c:\windows\desktop.html

that should get rid of that pesky desktop.

also look through those links above, they are useful (wish i looked at them before i went gunho on the spyware)

/M

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Tack för den senaste infon.
Men för att förhindra att jag skulle slå sönder datorn så formaterade jag skiten!
Sinnes vilket jefla virus!!
Inget av det som stod på symantec´s sida funka, stod ingenting om det du skrev Mackee.
Men nu funkerar datorn bra igen! :banana

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...