Squeezebox..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Nån som har en sån?

Lite sugen på den nya Duet.
Nån som vet ifall de går o få in egna radiokanaler eller om de bara funkar me de som e inlagda på squeezenet?

Några bra att veta, + o - osv?
 

Tobbelobbe

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Linköping
Hoj
Blå Bandit 1200 -01
Squeezebox är skoj. Jag har lyssnat på SR:s elitseriesändningar (och SR:s övriga utbud också för den delen) via den, och jag gissar att den sväljer i princip vad som helst annat som streamas också. Bara att mata in en URL och vänta.
 

Tobbelobbe

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Linköping
Hoj
Blå Bandit 1200 -01
e de värt 2500-3000 spänn tro... hmm

Beror så klart på vad för andra saker man måste avstå från. Jag är nöjd med mitt köp i alla fall. Jag har rippat hela skivsamlingen till FLAC och kastat ut CD-spelaren.

Det som ligger på minussidan är att man måste ha slimserver körande på en någorlunda rapp dator för att man ska kunna lyssna på musiken. Jag har en nätverksdisk som jag annars gärna hade sett att squeezeboxen hade kunnat hämta musiken från själv. För den som ändå alltid har sin dator igång är det så klart inget problem.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Beror så klart på vad för andra saker man måste avstå från. Jag är nöjd med mitt köp i alla fall. Jag har rippat hela skivsamlingen till FLAC och kastat ut CD-spelaren.

Det som ligger på minussidan är att man måste ha slimserver körande på en någorlunda rapp dator för att man ska kunna lyssna på musiken. Jag har en nätverksdisk som jag annars gärna hade sett att squeezeboxen hade kunnat hämta musiken från själv. För den som ändå alltid har sin dator igång är det så klart inget problem.

Behövs verkligen slimserver nuförtiden?
Visst har väl WMP10 en inbyggd server? Funkar iaf med min Soundbridge.
 

Tobbelobbe

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Linköping
Hoj
Blå Bandit 1200 -01
Behövs verkligen slimserver nuförtiden?
Visst har väl WMP10 en inbyggd server? Funkar iaf med min Soundbridge.

Jag är rätt säker på att man måste köra slimserver fortfarande för att få musik genom sin squeezebox. De verkar i och för sig ha döpt om den till SqueezeCenter nu, men det är samma lika. Servern i WMP10 tror jag dock inte en squeezebox kan prata med, men även om den kunde det skulle man behöva ha en dator igång för att kunna spela musik.

Själv kör jag linux, så för min del gör det inget att jag inte kan använda WMP, men jag förstår att andra kan se det som en nackdel.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top