Tack det uppskattas mycket
Nämligen lite sugen på att själva skaffa mig ett blästerskåp. Men kan man bygga ett rätt så simpelt till en billig peng så är det så klart intressant
ok här kommer några bilder på mitt ganska ruckliga men väl fungerande blästerskåp.
hål för handskar, jag tog ett par svetshandskar med långt skaft för jag hade de liggande, ett par riktiga hade nog vart gött iof, lite mer rörlighet
som du ser en mycket enkel plywoodlåda med en tratt neråt, silvertejpen drog jag på för att täta lite men att foga igen med någon smet är nog att föredra. jag byggde denna enkom för att blästra tanken så jag har inte lagt mer en någon timme och ingen finess. för att se in har jag bara lagt en plexiglas skiva, har även ett lysrör utanpå plexin. plexin blir suddig efter ett tag men ett tips är att tejpa några rader med klar tejp så kan man bara dra av å byta, som crossbrillor typ. kan hända att de finns något som håller längre, plexin klarade sig ca 3-4 timmar innan det blev svårt att se.
pistolen å sand köpte jag på biltema. resultatet blir matt och de krävs en del efter slipning om man vill ha typ krom finish, glas ska visst lämna ett blankt resultat sa en kompis men har inte prövat själv.
undrar du något så är de bara att fråga