Sr 500 Tracker

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Har du kortat av dina kablar för koppling och gas eller hur gör du? Får inte bukt med mina, de är så förbannat långa och bråkiga.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nää inte kortat speciellt.
Så nu får ni se kråkorna:) med klarlack utan förtunning i. Tack för den hjälpen från Vevhuset de kan lacka special där med alla bildar de bygger:) snart är det uppstart:)

Bifogat

• IMG_20130503_213319.jpg
    IMG_20130503_213319.jpg
    232.9 KB · Visningar: 240

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Den tanken kommer att sticka ut, snyggt!

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja då får jag låna en svänghjulsavdragare imorgon. Så att den börjar tända åt rätt håll :) Men 1 gång fick jag igång den iallafall :) Sen så limmade jag magnet till hastighetsmätaren å började skära i sadeln, fär jag kan ju inte köra stelt utan sadel... Sen så fick jag tips att ta bort kubikmärkningen inför regbesiktningen då det inte får skilja 100cc utan en SFRO & det orkar jag inte betala för. Däremot så lär man fixa lite mindre ljud fan va den lät :)
Så kan det gå när lillskiten får feber så att barnvakten drar sig ur & man slipper gå på FEST...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Då har man filat så att tändningen kunde ställas. Så nu startar den fint dock så är det kortis i kabel härvan nånstans så nu funkar inte en enda lampa.............

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Då har man filat så att tändningen kunde ställas. Så nu startar den fint dock så är det kortis i kabel härvan nånstans så nu funkar inte en enda lampa.............

Spännande med elfel:tungan

Kommer du göra något åt ljuddämparen, ljudet var kanske lite väl högt:näsblod

Hur gjorde du med tanken, är det airbrush?

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja elfel is the shit :) Ljuddämparen ska nog få lite mera dämpning på nåt vänster skära till flera brickor kanske det är ju en super trap. Tanken är ritad med färgpennor såna som man skakar :) Sen är det klarlack utan förtunning för de tålde visst inte nåt speciellt, men det gick :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Konstaterade att det jordar nånstans iallafall får se när man orkar pillavidare med det skiten. Känns som man kar felsökt Vespor & annat så det räcker för ett tag framöver...

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Härligt! Jag avr själv ute och pillade med hojen idag med bästa polaren, det finns hopp om liv känns det som.
Dessvärre måste jag köpa en ny bromskolv då det läcker från ena oket.:huvet Eventuellt får det bli en ny omkopplare till blinkersen med, om jag kan hitta en. Du har inte en extra till övers va?:7peta

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Så nu har jag fixat all el + bromskontakten :) Ska man våga knacka in 399cc på cyllen??? Eller bara skita i det ???IMG_20130619_212329.jpg

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
haha provkörde idag :) tog bort några brickor i super trappen, kan nog gå genom nu...Sen bara limma magnettillmätaren några tipps på vad man ska använda för lim osv??? 1 reflex & göra klart sadeln :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Hehe det är sååå skönt med semester :) & ja alla de små påpekade att jag visst glömt nåt...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Så nu är alla besiktnings grejer fixade å tid bokad. Kunde få regtid redan näst vecka men då är man inte hemma spå 1a dagen när man ska jobba fick det bli :)IMG_20130715_164312.jpg

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Fanken av fint! Men du, du glömde visst hjälmen!:7peta

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping