Jaha samma problem som för mig då min sr jag kört i sommar är ju jättelättkickad men denna har ju annan kolv &såvidare så jag måste nog testa lite innan jag kortar nåt. Säg till om du kommer på nån bra lösning.
Svaret är att vinkla kröken uppåt och sätta en värmesköld på blåset vid benet. Då får du en annan höjd på den om den ser ut som min. Du kommer se ut som en cowboy så hjulbent du kommer bli. Men vill man vara fin får man lida pin.
Jag tänkte försöka fästa någon form av låsning runt kicken så den stannar där den ska. Kanske kör på ett läderspänne, känns lite sådär "fusk-tidsenligt". Sen får jag hoppas att gummit på kicken inte smälter.
Tog och lindade kröken idag med avgasbandage jag hade liggandes sen någon marknad. Det var inte det bredaste bandaget och jag har inget sådant där fint verktyg till rostfria buntband, men men det sitter där i alla fall.
Gav också elen ett försök men får inte rätt på det. Köpte ett nytt relä häromdagen, kopplade en massa med originalblinkersen och hade mig men det vill icke fungera. Nu är jag så trött på det att det lutar åt ett separat system till blinkersen. Funderar på om jag ska öppna upp hela elsystemet och gå igenom det, dra helt nya kablar till bara blinkers eller försöka använda det som sitter där.
jag har ju tid på mig och borde klara va det om jag bara tar det lite lugnt så det får bli en funderare.
Nu ska jag avnjuta en 18 Glenlivet och lyssna på irländs folkpunk!
Men ingen byggtråd utan bilder! Slänger upp en massa i olika vinklar för jag orkar inte gå igenom dem just nu.