SSOTYA 2007 - Byggtråd

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kan man ställa frågor om tävlingsreglerna här?

Får man vara med i tävlingen om man bara ska uppgradera sin befintliga fighter? Pulverlacka lite grejer, kanske byta lite plast, fixa nytt framlyse, instrumenteringsfäste och lacka om hela helvetet? Kanske lite annat småfix också men jag ska inte bygga en egen ram i kolfiber eller något liknande, mest för att ha något att göra i vintermörkret...
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
DR-Zätare skrev:
2458630 Kan man ställa frågor om tävlingsreglerna här?

Får man vara med i tävlingen om man bara ska uppgradera sin befintliga fighter? Pulverlacka lite grejer, kanske byta lite plast, fixa nytt framlyse, instrumenteringsfäste och lacka om hela helvetet? Kanske lite annat småfix också men jag ska inte bygga en egen ram i kolfiber eller något liknande, mest för att ha något att göra i vintermörkret...
Egentligen hör frågan hemma i den andra tråden men jag verkar inte hitta verktyget för att flytta enstaka inlägg just nu så den får ligga kvar. :näsblod

Svar på fråga nummer två blir:
-Bygget skall vara ett nybygge eller en större modifiering av en tidigare fighter. Det viktigaste är att det är ett byggmoment i det hela.

Och gör du allt det ovanstående så får du vara med. Det hela är egentligen en ganska svår definitionsfråga vad som egentligen är en "större modifiering".
Att bara byta lyse är inte det.
Att bara byta lite plast på sidan är inte det.
Att bygga om bakramen och byta plast....tja.....Ja

Så anmäl dig så får vi se hur långt det räcker. Det skall ganska mycket(lite :tungan ) till för du skall diskas.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Atlas skrev:
2460917 Lägger in några bilder på mitt bygge.
Din anmälan är inte giltig än så länge. Du har inte uppfyllt följande krav i regelverket:

-Anmälning skall ske genom att man i anmälningstråden publicerar följande: .
---Minst 1 st bild på hojen i det skick den är när anmälningen sker. På denna bild skall ni även inkludera framsidan på dagens nummer av en större dagstidning (Aftonbladet, Expressen, Metro, DN eller dyl). Detta för att vi skall veta var ni är i byggandet när tävlingen börjar.


Så ut med dig och köp en dagstidning. Håll upp den med framsidan bredvid hojen och fota det hela.
:)
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Funderar på om jag ska göra ett försök till. Det blir i så fall modifikation av den jag har. Får se hur jag gör men det lutar åt det nu när jag har ett bra garage.:rolleyes:
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
ZwaniZ skrev:
2462525 Funderar på om jag ska göra ett försök till. Det blir i så fall modifikation av den jag har. Får se hur jag gör men det lutar åt det nu när jag har ett bra garage.:rolleyes:
Ja, inte kan du låta den stå där helt ensam, övergiven och ledsen en hel vinter...
:)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
ozeo skrev:
2442529 en fighter med långsving :va

Amerikanskt påfund, måste vara totalt omöjligt att köra, ser för jävligt ut i min mening för den delen också. Finns dock ett undantag när det gäller långsving, och det är den amerikanska busan med 2 hjul på raken baktill. Alltså monterade på traditionellt vis, inte som en vanlig trike.

känns gött att folk är peppade, hoppas på fler tävlande denna gången. hade vatt med om det hade funnits en hoj att bygga på, men det ser det mörkt ut med.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Äh, långsving är riktigt läckert. Bara resten ser harmoniserat ut.
Lång och låg....mmmmmmm......
Och en liten snäcka framför kylaren..
:D

Jag menar, det kan inte vara fel med ett lika fett bakdäck som på bilderna nedanför.



Atlas: Är det inte dags att uppdatera din hemsida med lite nya och fräsha bilder på det nya bygget ?
Nu ligger det ju bara en riktigt gammal bild på gixxern..
Vi vill ju se mera så att vi vet hur mycket vi skall putsa på våra hojar under vintern för att komma i närheten.
:)
 

Bifogat

  • 4.jpg
    4.jpg
    72.3 KB · Visningar: 114
  • 8.jpg
    8.jpg
    100 KB · Visningar: 114
  • 45.jpg
    45.jpg
    75.1 KB · Visningar: 148

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Försmak på mitt bygge, kommer dock inte att se ut så här, annat bak och tja motorn ska vara i men´en liten titt.....
 

Bifogat

  • DSC00636.JPG
    DSC00636.JPG
    105.2 KB · Visningar: 377

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Wiseguy skrev:
2477778 Den där kommer att bli riktigt giftig. :tummenupp

Vet inte riktigt hur man skall göra någonting som är snyggare själv..

Det blir nog svårt, men du får väll slita som en iller och ta ett banklån om det inte vill sig ;)
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Eller som jag spara tills det blir tillräckligt med pengar på kontot att köpa en ny hoj, sen kasta den idén i papperskorgen o komma på en ny idé o bygga egen hoj.

Hela kvällen igår spenderade jag igår att passa in K4ans motor med K3ans kabelstam (nej dom är inte lika helt o hållet) och K1ans reglage samt bensinpump. Tur att jag kan läsa elschema!!! I samband med det upptäckte jag att jag saknar kabeln mellan instrumenteringar och kabelstammen så att det blir att löda...
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
T509 skrev:
2479280 Eller som jag spara tills det blir tillräckligt med pengar på kontot att köpa en ny hoj, sen kasta den idén i papperskorgen o komma på en ny idé o bygga egen hoj.

Hela kvällen igår spenderade jag igår att passa in K4ans motor med K3ans kabelstam (nej dom är inte lika helt o hållet) och K1ans reglage samt bensinpump. Tur att jag kan läsa elschema!!! I samband med det upptäckte jag att jag saknar kabeln mellan instrumenteringar och kabelstammen så att det blir att löda...

Va har du pengar på ditt konto? trodde allt gick åt till renoveringen av den as coola lägenheten ni har skaffat (jag har varit där :blah)
men vad bra att du har pengar för då får väl jag en as cool 20-års prestent nu.. hahaha:D

men hojen ser inte alls illa ut..
=)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
T509 skrev:
2477106 Försmak på mitt bygge, kommer dock inte att se ut så här, annat bak och tja motorn ska vara i men´en liten titt.....


Men dra ballen i gruset va ball!

Shit! *andhämtning"


Har du köpt ram o allt löst eller hur lixom?! Pris?
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
FreddaAbborre skrev:
2479830 Men dra ballen i gruset va ball!

Shit! *andhämtning"


Har du köpt ram o allt löst eller hur lixom?! Pris?

Ramen gick på 3850 pund, fälgarna på 2300 dollar, motor på 2000 euro + massor av annat godis som kostar en peng. Tänk på att både ram och fälgarna är utan moms.

Så klart så passar inte allt rakt av utan man måste tillverka jäkla massa saker för att det ska lira ihop.

Fick tillverka bakdrev eftersom det var ingen orginal som passade, växelförarens fäste måste flyttas med annars kan man inte växla, bakramen måste byggas om för att passa kutsen och allt annat som man inte tänker på...

Jag vet bara en sak o det är att när detta är klart så kunde jag ha köpt en ny gsxr 1000 -07 :mad:
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
T509 skrev:
2479876

Jag vet bara en sak o det är att när detta är klart så kunde jag ha köpt en ny gsxr 1000 -07 :mad:
men en ny gixxer kan vem som helst ha, bara du har den här :tummenupp

Ser grymt bra ut!
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Funderar lite på färgtema i år. Förra året blev det matt svart med rött och dåligt upputsat aluminium.

Hmmm Grön ? Iofs en Kawafärg. Tvåfärghad + pust el krom. Vilka färger då? Inte lätt detta, vill gärna ha en plan:confused: . Men men den löser sig nog, ett par rundor till sen åker skiten ner i molekyler hehe
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top