Ställ för långa?

Tompa25

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Hallå där!

Någon som har koll på vilka ställ/märken som brukar vara bra för oss som är lite längre, bortåt 188 cm och som väger en sådär 83kg? Man vill ju inte köpa något som är för kort i ärmar och ben, men inte heller en hösäck. Har tittat lite på Dainese och Alpinestars ställ. Vad tros om dem, eller är det andra märken som gäller?
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Hallå där!

Någon som har koll på vilka ställ/märken som brukar vara bra för oss som är lite längre, bortåt 188 cm och som väger en sådär 83kg? Man vill ju inte köpa något som är för kort i ärmar och ben, men inte heller en hösäck. Har tittat lite på Dainese och Alpinestars ställ. Vad tros om dem, eller är det andra märken som gäller?

Jag är 197cm cirkus och väger som dig. Är alltså skitsmal och har ett 2-delat arlen ness som sitter bra på mig. Storlek 54 i brallorna och 56 i jackan.

Köpte ett sprillans förra veckan.
 

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
ingen för tillfället
Eller kan du köpa bra måttsytt, PSI. :tummenupp Se länk till vänster, ganska långt ner...
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
IXS fanns iaf för något år sedan i 100-storlekar som var mer långsmala, ex 106 med vidden från en 56 men med lite extra längd. Måttabell finns säkert på deras hemsida.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Hallå där!

Någon som har koll på vilka ställ/märken som brukar vara bra för oss som är lite längre, bortåt 188 cm och som väger en sådär 83kg? Man vill ju inte köpa något som är för kort i ärmar och ben, men inte heller en hösäck. Har tittat lite på Dainese och Alpinestars ställ. Vad tros om dem, eller är det andra märken som gäller?

Som jag har skrivit i minst 4 trådar innan denna, Dainese RR-27 är en modell som bör passa. Jag är 189 cm och väger runt 80, det sitter perfekt på mej (även om man var lite orolig första gången man provade stället efter vintern)
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Jag har ett Alpinestars GPU (race) som sitter perfekt. Jag är 192cm/85kg och stället är i storlek 54.
 

Boodh89

Medelkortare....
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Linköping
Hoj
FZR 600 R -94
Vad jag har hört så är alpinestars ställ över lag mest för långsmala.

Men det är väl bara o åka o testa:tummenupp
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Jag är 185cm lång, väger 78 kilo och kan med lätthet klämma in mig i ett 2-delat Dainese Flanker strl 48. Ärmarna kunde dock varit 2 cm längre, men de är fortfarande inte för korta. Är du bara normalbyggd så borde du passa i vilken standardmodell som helst!!

Lycka till i letandet :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag är 185cm lång, väger 78 kilo och kan med lätthet klämma in mig i ett 2-delat Dainese Flanker strl 48. Ärmarna kunde dock varit 2 cm längre, men de är fortfarande inte för korta. Är du bara normalbyggd så borde du passa i vilken standardmodell som helst!!

Lycka till i letandet :tummenupp

Holy shit!! 48??
 

andersy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Hayabusa 2001
Jag är 186cm 115 kg jag har ett ställ från Mc-dress Art.nr: 9215
Racingoverall, fundrer bra finns i storl upp till 58 om man så vill*L*
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
töjer sig ställ även på längden typ i armarna o benen? 48 för kort i armar/ben 50 kanon i armar o ben dock rädd att det ska bli för stort om det töjer sig
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Men vad är det med dainese storlekar som inte stämmer jag är 176 cm o ca77 kg o har ett dainese storlek 54 som sitter helt perfekt sedan så letade jag efter ett lite större ställ o hör då med en kille som har ett storlek 56 men han är 192 men det är lite trångt på honom på längden. Annars tycker jag det borde vara lagom eftersom jag skulle ha det när jag kör minimoto (behöver vara något större för man ska komma ner riktigt) men sedan läser man som här ovanför i tråden...

Linusp3 skriver:Jag är 185cm lång, väger 78 kilo och kan med lätthet klämma in mig i ett 2-delat Dainese Flanker strl 48. Ärmarna kunde dock varit 2 cm längre, men de är fortfarande inte för korta. Är du bara normalbyggd så borde du passa i vilken standardmodell som helst!!

O då kan jag inte fatta vad som är skillnaden.....är det så att vissa Dainese är större i storlekarna eller hur ligger det till?
 
Last edited:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
ställ är väl som hjälmar dvs passar olika huvud, samt har är olika i form?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top