Så det verkar bara vara för de dagar man har den påställd. Jag kommer ställa av i september, så om det inte stämmer på oktoberfakturan så återkommer jag i tråden.Vi debiterar bara för trafik de dagar du har den i trafik men det är en fördröjning i debiteringen.
Vårt betalsystem känner av och sköter debiteringen själv. Det brukar stämma.
Bra, då stämmer det nog som If sägerMan betalar för dagarna den är påställd
Kan du förklara mer ” om vill ha mer än trafik…” ?Jag kör så på min rsv4:a, brukar ställa på den nån vecka då och då när jag är ledig och har tid att köra. Trafik kostar 67 kr/dag tror jag. Väldigt smidigt om man har autogiro, tar bara nån minut att ställa på och fixa försäkring på mobilen, och försäkringen annuleras automatiskt när man ställer av den.
Om man vill ha mer än trafik blir det tyvärr en dyr garageförsäkring när man ställer av den, inget jag har behov av, så jag kör bara trafik. Då kanske man kör lite lugnare också. ?
Ex min Porsche 911 kostar 8800 för helförsäkring och 3525 för garageförsäkring. alltså 40% av helförsäkringen. Det är helt ointressant för mig eftersom den står inlåst i mitt garage=noll risk för stöld eller skadegörelse, så när jag ställer av den får jag ringa in och säga upp garageförsäkringen.Kan du förklara mer ” om vill ha mer än trafik…” ?
TS får ursäkta om ja kapar tråden men är intresserad själv.
Har normalt helförsäkring och vill ha det när man ställer på. När man ställer av så har jag förstått att den går över automatiskt till garageförsäkring.
hur menar du att det blir en dyr garageförsäkring?
Jag har Folksam till min Porsche Boxster. Garageförsäkringen till den kostar just ett par hundralappar /år.Ex min Porsche 911 kostar 8800 för helförsäkring och 3525 för garageförsäkring. alltså 40% av helförsäkringen. Det är helt ointressant för mig eftersom den står inlåst i mitt garage=noll risk för stöld eller skadegörelse, så när jag ställer av den får jag ringa in och säga upp garageförsäkringen.
Back in the days brukade ju garageförsäkringar bara kosta några hundralappar per år.
Om du råkar ut för brand är väl bekymret med detta.Ex min Porsche 911 kostar 8800 för helförsäkring och 3525 för garageförsäkring. alltså 40% av helförsäkringen. Det är helt ointressant för mig eftersom den står inlåst i mitt garage=noll risk för stöld eller skadegörelse, så när jag ställer av den får jag ringa in och säga upp garageförsäkringen.
Back in the days brukade ju garageförsäkringar bara kosta några hundralappar per år.
Ja, den risken är jag beredd att ta. Än så länge har vi inga elfordon i familjen. ?Om du råkar ut för brand är väl bekymret med detta.
Det verkar stämma. Fick bara pröjsa för de dagar jag hade påställt.Jag kommer ställa av i september, så om det inte stämmer på oktoberfakturan så återkommer jag i tråden.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|