Ställa av hojen

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Är den här tråden på riktigt.. :va Har du inte ställt av hojen än? Jag ställde av min för 2 år sen... :tummenupp

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det beror lite på vad du har för försäkring och i vilket bolag.

Jag har hojen försäkrad via Bilsport & MC och det är en årsförsäkring som inte är avställbar. Det går med andra ord inte att avbryta försäkringen även om jag ställer av den utan ska jag bli av med försäkringen så måste jag göra ägarbyte på hojen.

Dock är det då också så att premien är avsevärt lägre under vintermånaderna.
Min årspremie är på 4600.
Under sommarhalvåret betalar jag betydligt mer. Dom två räkningarna för sommarhalvåret blir totalt ca 3400.
Vinterhalvåret betalar jag ca 200 kr/månad. Dvs 1200 för hela vinterhalvåret.

Med andra ord är det ca 75% av premien som betalas in under sommarhalvåret så det finns inte så mycket att hämta på att ställa av den.

Sen är det ju givetvis så att om man har en dyr försäkring (För att man är ung eller har en klass 7 hoj) så blir det ju större belopp. Likaså om försäkringsbolaget inte har differentierad premie över året.

Det bästa är väl om du kollar hur det ser ut på räkningarna eller om du ringer och pratar med försäkringsbolaget.
Du kan ju lägga upp det som så när du frågar dom att du planerar att sälja hojen före nästa säsong men du funderar över om du tjänar mer på att sälja hojen till våren än det kostar att ha den försäkrad under vintern. Det kan dom säkerligen ge ett bra svar på.

Hur hittar ni så billiga garageförsäkringar, folksam ville ha 330kr i månaden för garageförsäkring på min hoj. Så det får bli oförsäkrat denna vinter också.

330 kr??? Det var fan.

Jag betalar ca 200 kr/månad under vinterhalvåret för min helförsäkring. Betydligt mer under sommaren dock.

Last edited:

seizer

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i//såld ktm exc 400
Hur hittar ni så billiga garageförsäkringar, folksam ville ha 330kr i månaden för garageförsäkring på min hoj. Så det får bli oförsäkrat denna vinter också.
Betalar 80:- i mån i garageförsäkrig,har folksam.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...