Ställa av och på samma dag?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
955 skrev:
Hör ni, börja inte trassla nu så att dom drar in denna möjlighet.
Finns det sååå knapert med pengar till försäkring så köp en annan hoj.
/Björn
Möjligheter är till för att användas..
Men vänd på det...

du är ute o kör, kommer hem ställer av sen dagens början
en vecka senare så dimper det ner en lapp från polisen som har sett dig wheeila :3freak
Rättegång:
då framkommer det att enligt papperna så var hojen avställd och då också oförsäkrad.. :fyllisar :huvet

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04
Trafikbrott = strikt föraransvar. Sett VEM wheela? Jag tror farbror polis bör kolla sina uppgifter innan de ger sig på laglydiga medborgare. MC:n ställdes av EFTER wheelandet. Inte jag, vill inte berätta vem, och jag ställer av när jag har lust? Problem? Vi ses i tingsrätten. :arsele

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
Ktm 640
någon som vet vilka f-bolag som godkänner att man ställer på hojen enbart när man kör med den.. och sedan ställer av den när man inte hinner köra ?

Assman

Gick med
12 Dec 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04
Den sortens försäkingar bör du kunna teckna hos alla bolag. Fråga efter avställningsbar försäkring.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Assman skrev:
Den sortens försäkingar bör du kunna teckna hos alla bolag. Fråga efter avställningsbar försäkring.

IF smyghöjer försäkringen mellan varje av och påställning, enligt dom själva till å med!
TryggHansa har bara året runt om jag inte missminner mig från senaste kontakten med dom.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Hoztic skrev:
IF smyghöjer försäkringen mellan varje av och påställning, enligt dom själva till å med!
TryggHansa har bara året runt om jag inte missminner mig från senaste kontakten med dom.

Seriöst? Du menar efter 1-2 av och påställningar per år så höjs premien?

Det blev inte jag informerad om när jag frågade om det var ok med flera av/på per år. Vilka rackare! :mad:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Om man ringer in då??? måste man ha nummret under siffran på skattemärket då??...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
TukTuk skrev:
Seriöst? Du menar efter 1-2 av och påställningar per år så höjs premien?

Det blev inte jag informerad om när jag frågade om det var ok med flera av/på per år. Vilka rackare! :mad:

Dom sa nånting om att det räknades som ny försäkring vid varje påställning, och då kunde dom fritt ändra premien, dvs höja den :huvet

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Personligen tror jag att möjligheten till att ställa på/av varje helg kommer försvinna. Finns bättre sätt att sätta en rättvis premie, med avseende på nyttjandegraden av fordonet.

Min måste vara avställd minst 30 dagar för att man ska få en kredit hos bolaget. Men vem bryr sig? Det är ju bara pengar, och sen så är det ju redan så billigt... :rofl

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Lugn skrev:
Men vem bryr sig? Det är ju bara pengar, och sen så är det ju redan så billigt... :rofl

What!? I can't fucking hear ya, you're too far away... :gnissla

Hoztic skrev:
Dom sa nånting om att det räknades som ny försäkring vid varje påställning, och då kunde dom fritt ändra premien, dvs höja den :huvet

Hmm, men rent teoretiskt skulle man kunna deala till sig ett bättre pris vid påställning då alltså. Hehe, men innan det någonsin händer erkänner sossarna att de förstört landet.

Last edited:

Assman

Gick med
12 Dec 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04
Ställde på i lördags 060304. Tog 4 svinkalla turer i stan. Ställde av dagen efter, 060305. Kollade idag hos vägverket, och man ser det som att jag haft den påställd endast 060304. Som det skall vara alltså. Nu hade jag otur med snöfall på söndagen, men hade det varit körbart, hade jag kunnat köra även söndagen, och få den avställd i efterhand.
Och, JA det var underbart att ta ut henne. :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha