Köpte nyss en NSR(ostrypt +trimpipa), men tycker det verkar som att avgasventilen beter sig lite konstigt...Den orkar verkligen absolut ingenting under 6000rpm, nästan så att det är svårt att komma iväg från rödljus ibland... Sen mellan 6-9krpm är den hyfsad och sen drar den som satan vi ca 10krpm.
Provkörde en kompis CBR125'a, o den är ju som natt och dag jämfört med min...Dumpa kopplingen vid rödljusen så åker man iväg, det gör man inte på min, utan man får motorstopp vid ovan nämnda scenario
Fast den kanske ska va så? Är ju rätt van vid min DT125, men jag antar att den hade mer botten, trots att den va strypt...
Men men, antar att porten nu öppnar nånstans runt 9krpm, men är inte det lite väl högt? hade kännts bättre ifall den hade dragit vid 7-8krpm eller så...Och kan det va så att den inte stänger ordentligt på låga varv? Eftersom den är så enormt slö..
Provkörde en kompis CBR125'a, o den är ju som natt och dag jämfört med min...Dumpa kopplingen vid rödljusen så åker man iväg, det gör man inte på min, utan man får motorstopp vid ovan nämnda scenario
Fast den kanske ska va så? Är ju rätt van vid min DT125, men jag antar att den hade mer botten, trots att den va strypt...
Men men, antar att porten nu öppnar nånstans runt 9krpm, men är inte det lite väl högt? hade kännts bättre ifall den hade dragit vid 7-8krpm eller så...Och kan det va så att den inte stänger ordentligt på låga varv? Eftersom den är så enormt slö..