Ställa in RC ventil på CRM?

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Haha, märker själv att jag är en jävla trådskapare, men vafan frågar man i samma tråd som har annan rubrik så är det ingen som svarar.

Aja. Har sökt och hittat nån tråd men inget svar i den DOCK.
Så jag frågar. Hur gör man när man ställer in ventilen för att få bästa resultat? Måste ju gå att kolla på nått sätt, typ hur ventilen står när wiren är sträckt rätt osv...

Plz nån? :angel

/Nicco

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Ja det går...
Man kan ställa den i olika lägen vid "dödläget" när den ligger stilla asså. Och maxläget. Frågan är då hur ser man när det är som bäst? :O

Edit: Hittade en sida om ventilen i den manualen du skicade :)
Skit bra där. När jag orkar ska jag försöka översätta engelskan ;)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Alså där finns en markering i både hjulet virarna sitter i och på "blocket", när en av vajarna är i botten läge elr max läge ska ju markeringarna ligga brevid varrandra. Hur du vet vilken vajer det är är nog rätt lätt att haja när du ser det framför dig, den lär stå helt fel med den andra.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nicco skrev:
2631204 jo det vet jag. Men det är inte alltid dom stämmer tyvärr...

Tack

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2624580&postcount=24

Där kan du på första bilden se hur den stog innan ja bytte kolven. Den laggar till lite precis innan 8rpm sedan går den bra.

Höm? Inte alltid markeringen stämmer?:tungan

Ställer du in allt precis efter markeringen blir det ju original, att den kanske pluddrar precis lite innan porten öppnar osv kan ju likabra vara en bestyckningsfråga.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Sträck mot sträck vid avstängd, Kolla så förstår du. :) Jag kan medela att om man sätter allt bakåfram öpnnar inte porten å den toppar ca 90 med godvilja, så körde jag upp med min , kan säga att motivationen för att fixa det kom så fort jag var hemma :hihi

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Jojo, nu har jag satt dom på markeringarna. Men eftersom inte hojjen är original med efektröret så skulle jag tippa på att markeringarna inte stämmer utan att man ska kolla när den går bäst. Hur man ställt ventilerna osv.

"pluddret" har inte med bestyckningen att göra då jag bestyckat om.
Har provat dom flesta storlekarna.

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Tar o bumpar med en liten fråga.

Jag tänkte jag skulle renovera min avgasport/rc ventil. Nån som gjort det? Vad kostar det?

Den laggar precis innan ventilen öppnar sig. Det har inte med bestyckningen att göra. Då måste det väll vara rc ventilen? Den laggar o rycker typ vid 7k rpm sedan går det utav bara helvette :D Vore ju surt om man renoverar den och så visar det sig vara nått annat. Tändningen eller nån sån skit. Nån som vart med om nått liknande?

Svara för fan :)

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
haha, du skrev att det inte var bestycknigne men jag tkr nästan det låter som att det är det :p

Låter konstigt att RC ventilen skulle lagga.. Kanske kan bli så om batteriet är dåligt? Annars vet jag inte..

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Npoe har bestyckat om den. Har provat med massa olika storlekar och det är samma sak då. Batteriet är fullt.
Dock så har jag märkt att det tickar från ventil motorn när man har slått på tändningen. Tickar i takt om du förstår. Men om man rör nån lampa eller nått då så slutar det.

men men =)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Nicco skrev:
2689688 Npoe har bestyckat om den. Har provat med massa olika storlekar och det är samma sak då. Batteriet är fullt.
Dock så har jag märkt att det tickar från ventil motorn när man har slått på tändningen. Tickar i takt om du förstår. Men om man rör nån lampa eller nått då så slutar det.

men men =)
Det är inte rc ventilen som laggar. Du har helt enkelt en strypt cdibox! ;) Klipp koppartråden så blir du av med lagget vid 7k rpm. ;)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lundgren skrev:
2689742 Det är inte rc ventilen som laggar. Du har helt enkelt en strypt cdibox! ;) Klipp koppartråden så blir du av med lagget vid 7k rpm. ;)
Min hackar också runt 7k rpm ibland. Vettefan vad det beror på men har för mig att någon kom fram till att det kunde ha med bestyckningen att göra.

edit: Min är ostrypt.

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Thx Lundgren.
Dock så sa han grabben som ja köpte den av att den är avstrypt i cdin :O
Men ja kan ju ta en kik på det iof =) Laggar den verkligen så mycket då? Så att det känns i hela hojjen och låter? ununun uuuuuuuuuuuuuuuuhhhhn =)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ja kör ni ostrypt med org bestyckning kan det säkert ställa till problem.

Jag kör med allt ostrypt trimdämp, boy essen reeds och med 155 i bestyckning tror jag. Skall öka detta nu när annat luftfilter åker på samt trimkrök. Men min laggar absolut inte!

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Nicco skrev:
2689688 Npoe har bestyckat om den. Har provat med massa olika storlekar och det är samma sak då. Batteriet är fullt.

men men =)

Tickar den konstant? Min gjorde det en gång, då hade hela ventilen fasnat i fullt öppet läge :p

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
okej tack föär svaren göbbs :D
Ja kör med 162 munstycke.

Den tickar när man slått på tändningen tills man rör något elektriskt såsom tutan blinkers eler liknande. Men ibland börjar det en stund efter igen. :p

Ska ta o kolla på cdi boxen är jag får tid =)

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Min höll oxå på så där förut, hackade till precis vid 7k. Hade då effektkrök, öppet filter och resten ostrypt. Slängde på en 30 mm förgasare och de där ryckningarna försvann direkt!
Så det är med största sannolikhet bestyckningen som du bör se över :)

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Det var som fan.
Aja har gjort vad jag kunnat med mina munstycken o det är ej dom som är felet.
Då kanske jag kan utesluta RC ventilen ändå då =)

Nån mer med åsikter? :D

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
man kan ju alltid ta av fuggen och blåsa ur den ordentligt med kompressor o justera den ordentligt och sedan byta stift osv..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...