Ställa in RC ventil på CRM?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Som jag skrev för läääänge sedan nu. Detta lär fortfarande :tungan vara en bestyckningsfråga. Min NSR höll på likadant precis, tröttnade till slut då jag testat en massa olika större munstycke och satte i original munstycket (132 elr vad det var) efter att snackat med endel tyskar som också kört med trimssytem. Hackandet försvann. Men jag körde ändå på några storlekar större sen.

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Så du menar att jag ska sätta i original munstycket? :O
Då skär den DirekCt! :tungan

Men tro mig jag har testat med dom flesta storlekar och det är likadant med alla. Med original gick det knappt att köra den fjuttade o hade sig.

Edit: Både original med original system och 142 stycke hacka den
Med Arrow och 162 stycke hackar den :p

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nicco skrev:
2690214 Så du menar att jag ska sätta i original munstycket? :O
Då skär den DirekCt! :tungan

Men tro mig jag har testat med dom flesta storlekar och det är likadant med alla. Med original gick det knappt att köra den fjuttade o hade sig.

Edit: Både original med original system och 142 stycke hacka den
Med Arrow och 162 stycke hackar den :p

Du har alså redan testat original munstycket och trimsystem?

Nej jag säger inte att du SKA prova det men jag säger att dom flesta tyskar kör på samma munstycke strypa som avstrypa me trimsystem.

Och att det ända munstycke min NSR gick helt rent på (kollade inte stiftet så vet inte om den gick snålt) men RENT var original munstycket. Då slapp man det lilla hackandet innan RC ventilen öppna. Men jag vågade inte köra runt på det har jag för mig.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Padde skrev:
2690209 Som jag skrev för läääänge sedan nu. Detta lär fortfarande :tungan vara en bestyckningsfråga. Min NSR höll på likadant precis, tröttnade till slut då jag testat en massa olika större munstycke och satte i original munstycket (132 elr vad det var) efter att snackat med endel tyskar som också kört med trimssytem. Hackandet försvann. Men jag körde ändå på några storlekar större sen.
Det var det jag hade för mig också.

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Padde skrev:
2690226 Du har alså redan testat original munstycket och trimsystem?

Nej jag säger inte att du SKA prova det men jag säger att dom flesta tyskar kör på samma munstycke strypa som avstrypa me trimsystem.

Och att det ända munstycke min NSR gick helt rent på (kollade inte stiftet så vet inte om den gick snålt) men RENT var original munstycket. Då slapp man det lilla hackandet innan RC ventilen öppna. Men jag vågade inte köra runt på det har jag för mig.

Okej, tack för hjälpen =)

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Efter en grymt underbar tur på hela 5 min så vet jag nu vad som var felet =)
Ryckandet berodde på att nån hade ställt nålen i det lägsta hacket så att hojjen gick för fett.

Så nu är den ryckfri och går som ett AS! :D
Var tvungen o skriva av mig lite =) Kan vara bra ifall nån annan har samma fel...

Thx for the help guys =)

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Hahhaa!
Mjo visst fan hade han rätt. Eller lite iaf. ser inget om nån nål... ;)

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Hej igen :brinnerup
Känns som jag spammar sönder här men vadfan.

Va ute o körde lite idag igen. Går myyycket bättre än innan jag sänkte nålen till original läge. DOCK så blöddrar den när jag har hållt jämngas en stund. Och ibland ganska sällan vid snabba gaspådrag. Men efter själva effekten kommmer går den som en klocka. Går den fortfarande för fett? Får ta o sänka nålen ett hack till och se hur det går då. Lite osäker bara, nålen bidrar den till att hojjen kan skära om den är på nått av hacken?
Nån som vet det? Padde kanske? :tomten

Här är ett litet "ljudklipp" så ni kan höra vad som händer. kvalitén är dock inget att hurra över :rolleyes:
http://www.badongo.com/file/2040000

Thx =)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nålen är rätt mkt finlir, men självklart kan nålen göra så hojen går på tok för snålt på mellanregister/gas. Svårt att kolla om nålen står 100% rätt eftersom att gasa ur hojen och sedan kolla stiftet ser du inget på, det är main. Slå en koll på stiftet i vilket fall. Ställ nålen där det känns bäst när du kör! Mer än så kan du inte göra.

Först main, sen nål/skruv.

Sen skulle JAG aldrig kört längre med en förgasare där nålen står i botten elr i toppen. För grov justering på nål enligt mig, sen får gärna andra göra som dom vill. Dvs på en hoj vars tredje hacket är original skulle jag kört på 2e till 4e hacket.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2731688 Nålen är rätt mkt finlir, men självklart kan nålen göra så hojen går på tok för snålt på mellanregister/gas. Svårt att kolla om nålen står 100% rätt eftersom att gasa ur hojen och sedan kolla stiftet ser du inget på, det är main. Slå en koll på stiftet i vilket fall. Ställ nålen där det känns bäst när du kör! Mer än så kan du inte göra.

Först main, sen nål/skruv.

Sen skulle JAG aldrig kört längre med en förgasare där nålen står i botten elr i toppen. För grov justering på nål enligt mig, sen får gärna andra göra som dom vill. Dvs på en hoj vars tredje hacket är original skulle jag kört på 2e till 4e hacket.
Japp står den på något av yterlägena så ska man justera main.

rätta mig om jag har fel passe men påverkar inte nplen bara mellan 1/4 och 3/4? sen är de bara main?

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Ställde nålen ett hack upp till nu. Så nu står den på det näst högsta hacket på nålen. Där gick den underbart. Inget ryckande alls under turen. Så jag kommer köra med detta och hålla koll på stiftet =)

Thx for the help ppl =)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...