Ställa på/av många gånger

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Ja kan förstå varför..Men personligen skulle ja aldrig orka.
Har man inte råd att åka så skulle ja nog skita i det o sälja/köpa nått billigare att äga.

Miika

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
R1-2003
Ja kan förstå varför..Men personligen skulle ja aldrig orka.
Har man inte råd att åka så skulle ja nog skita i det o sälja/köpa nått billigare att äga.

Håller med helt och hållet. man ställer på hojen på vår kanten för att vara förbred på bra väder, men det är ju vi som åker på våren som ställer på en gång om året eller har den alltid på ställd :) medans alla andra bråkar med koder o vv :D

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Håller med om att det skall ju inte gå till överdrift med att ställa av o på var o varannan dag.
Förra sommaren körde jag varannan helg typ, jag hade den påställld fred-mån varannan helg utan att skämmas. Börjar man räkna timmar e man ju illa på det..............

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ja och nej, blir det för enkelt så skulle det ju bli barnsligt enkelt för någon obehörig att ställa av och på ditt fordon efter eget tycke.
Jag tycker det är bra som det är, men man får ju ta reda på vad man behöver först!
Bara för att det görs lätt för mej behöver det inte nödvändigtvis vara lätt för någon annan.
Tänk följande: Jag loggar in på VV med regbeviset och registrerar mitt mobilnummer hos dem. Sedan när jag vill ställa av skickar jag ett sms med ordet AV och när jag vill ställa på smsar jag PÅ. Bara mitt registrerade nummer kan ställa av och på. Lätt för mej, svårt för någon annan.

Last edited:

Bananen

Guest
Det är väl upp till var och en av oss att bestämma hur man vill göra.
Själv har jag min påställd året runt och tycker det är skönt att inte behöva bry sig.
Men så har jag ju inte en premie på 60000 som trådskaparen har heller.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Man kan ju undra om vissa stänger av elen när de drar på semester, eller avbokar hemförsäkringen när de är hemma...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
...eller stänger sitt fasta telefonabonnemang när man åker iväg över helgen.

Andra låter tv:n stå på även när de är på semester utomlands , eftersom de minsann har betalat tv-licensen ! Eller kan det vara så att den inte betalas ???... Fy 17 vad hemskt !!! Samma sak som att skenförsäkra.....:rolleyes:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Man kan ju undra om vissa stänger av elen när de drar på semester, eller avbokar hemförsäkringen när de är hemma...

Men snälla nån!
Inte fan har du en massa lampor, spis, ugn, tv, dvd, dator, osv påslagna när du åker på semester:huvet Heller för den delen ens när man bara skall iväg en liten sväng...

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Håller med helt och hållet. man ställer på hojen på vår kanten för att vara förbred på bra väder, men det är ju vi som åker på våren som ställer på en gång om året eller har den alltid på ställd :) medans alla andra bråkar med koder o vv :D

inte alla som har en 1000 år gammal skramlasaki som kostar 35kr/mån att helförsäkra.. you better learn that! :rolleyes:

Miika

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
R1-2003
inte alla som har en 1000 år gammal skramlasaki som kostar 35kr/mån att helförsäkra.. you better learn that! :rolleyes:

Man väljer väl hobby efter plånbok. Har du inte råd med alla kostnader som det kostar att ha hoj så kanske du ska göra nåt annat¨eller köpa en billigare hoj...
jag menar det är väl dumt att ha en värsting cbr-f 99-a som går som ett skott utan slip on och kostar 50 000 tusen att försäkra.
Varför köpte du inte en äldre och billigare hoj i så fall..
som min kawasaki, 35 spänn i månaden OCH då åker jag ifrån dig oxå :blah

Last edited:

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
MORALKÄRRINGAR!

Till grabben som startade tråden hoppas du finner en bra lösning.:tummenupp

Alla andra moralkärringar som är så jätte duktiga hela tiden kan ju träffas på en korv med mos och berätta förvarann hur duktiga nu är.:pannkyss

Att låta bli att ställa av och på om som trådskaparen gör för att spara 200kr om dagen är inte skenförsäkring, olagligt och inte heller på någotsätt konstigt. DET ÄR JÄVLIGT SMART!

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Man väljer väl hobby efter plånbok. Har du inte råd med alla kostnader som det kostar att ha hoj så kanske du ska göra nåt annat¨eller köpa en billigare hoj...
jag menar det är väl dumt att ha en värsting cbr-f 99-a som går som ett skott utan slip on och kostar 50 000 tusen att försäkra.
Varför köpte du inte en äldre och billigare hoj i så fall..
som min kawasaki, 35 spänn i månaden OCH då åker jag ifrån dig oxå :blah

Hörde en gång någon säga: det finns inte en enda hobby i världen som inte äter upp varenda krona man har och lite till. Jag försöker bara begränsa skadorna lite nu på vårkanten då jag andvänder hojen en halv vecka och låter den stå i en. Annars kan man ju göra så att man bor hemma hos morsan för att få lös lite pengar men det är inte alla som känner för det... :rolleyes:

Äldre hojar kollade jag faktiskt på men särskillt mkt billigare var dom inte alls att försäkra. En 600f från 95 eller nått hade bara varit ca 100 kr billigare/mån och då har den inte den elektroniska startspärren eller allt det där andra som kom med den helt nya och krimmt mkt heftigare modellen:99.. :yoparty
Dessutom så medför sig äldre hojar(speciellt kawasaki har jag hört :D ) större reparations/underhållnings kostnader så där vinner man igen på att köpa nyare. :tungan

Och för att åka ifrån någon så måste man kunna starta från stillastående utan att få kärringstopp :såjaponken :FU

framhjulssladd

Ute i skogen
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
ZseX10R
En trolig händelse i förlängningen är att försäkringsbolagen anpassar din föräkringskostnad efter hur din försäkringshistorik ser ut. D.v.s. har du ställt på/av väldigt många gånger så får du en mycket högre dygnskostnad. Be warned...

Ställer på Blacken idag f.ö.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...