Ställa på, ställa av, ställa på, ställa av

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 SM
efter att ha läst genom denna tråd så kvarstår en del förtydliganden iaf för mig

ex. om man jobbar som fasen måndag-fredag och ska åka båge lördag och söndag kan man göra detta genom att ställa av och ställa på hela tiden??

kan man använda sig av den "första" skrapade koden vid alla avställningstillfällen (för om man ställer på på lördag och av på söndag kväll så hinner man ju inte få märket).

och hur skulle man gå till väga om man ville ha skatten direkt in på kontot istället för utbetalningslapp??

Mycket tacksam för svar eftersom ett byte är nära.

Mvh Martin
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ja. Ställer på på lördag morgon och skriver ut en PDF som man får i retur. "Ska medföras vid färd" står det. Ställer sen av på söndag när jag kört klart. Man kan inte ställa på och av samma dag.
Josefsson skrev:
ex. om man jobbar som fasen måndag-fredag och ska åka båge lördag och söndag kan man göra detta genom att ställa av och ställa på hela tiden??

Jag använder bara en femsiffrig kod från regbeviset. Jag fick bara ett tillfälligt märke för varje månad + ett ordinarie när jag hade påställt hela semestern. Kommer ej ihåg om jag var tvungen att skrapa då men jag tror inte det.
Josefsson skrev:
kan man använda sig av den "första" skrapade koden vid alla avställningstillfällen (för om man ställer på på lördag och av på söndag kväll så hinner man ju inte få märket).

Det där har jag inte lyckats med. Har nog betalat in 500-600 spänn som försvunnit ut i cyberrymden för jag har inte orkat gå till posten med utbetalningsavierna.
Josefsson skrev:
och hur skulle man gå till väga om man ville ha skatten direkt in på kontot istället för utbetalningslapp??
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Josefsson skrev:
och hur skulle man gå till väga om man ville ha skatten direkt in på kontot istället för utbetalningslapp??

Gå till din bank så ordnar dom det åt dig. Det är absolut i deras intresse att dina skattepengar hamnar på deras bank och inte i fickan på dig. När jag hade FöreningsSparbanken så ordnade dom det åt mig när jag bad om det. När jag senare bytte till Länsförsäkringar (som är en mycket trevligare bank) så ordnade dom det där också.
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Har Trygghansa vet inte om man får ställa av o på konturnerligt, men att man får ställa av den under året vet jag åtminstonde, om man typ vill köra halva året (6mån).
Sommar premien är lite högre (2400) än vinter premien (1900) japp 4300kr året hel/hel

:7peta Va e de för fel på att köpa en hoj man har råd att försäkra :va
Billigare hoj mindre lån!!, = råd att försäkra o köra när man har lust :)
Kanske till och med har råd att tanka :tummenupp
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vad behöver de veta? Räcker det med att ta med en sån där utbetalningsavi? Jag får jämt upp en ruta på interne banken om att "den här mottagaren har e-giro" så jag har säkert anmält 5-6 gånger utan att nåt hänt. Första gången var i höstas.

Gren skrev:
Gå till din bank så ordnar dom det åt dig. Det är absolut i deras intresse att dina skattepengar hamnar på deras bank och inte i fickan på dig. När jag hade FöreningsSparbanken så ordnade dom det åt mig när jag bad om det. När jag senare bytte till Länsförsäkringar (som är en mycket trevligare bank) så ordnade dom det där också.
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Nicke skrev:
Vad behöver de veta? Räcker det med att ta med en sån där utbetalningsavi? Jag får jämt upp en ruta på interne banken om att "den här mottagaren har e-giro" så jag har säkert anmält 5-6 gånger utan att nåt hänt. Första gången var i höstas.

Du behöver bara gå dit och ge dom ditt legg så att du är identifierad. Ev kanske du kan kontakta dem via mail också, men du måste (jag gjorde iallafall) säkerligen skriva under en fullmakt, så tar de kontakt med skatteverket och anger vilket konto pengarna ska hamna på. Nu är jag inte helt säker, men jag tror det är försent för att anmäla sig det här året - men jag är som sagt inte säker. Det står med all sannolikhet på Skattverkets hemsida.

Angående e-giro så har jag ingen aning.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fick detta brev från Trygg-Hansa idag:

Viktig iformation om din MC-försäkring

Vi har uppmärksammat att din motorcykel med registreringsnummer ???-??? ställs av och på via Bilregistret upprepade gånger varje månad.

Då vår prissättning inte på något sätt är baserad på denna frekventa av- och påställning måste vi meddela att vi från och med den 9 juni 2005 inte kommer att kunna erbjuda något annat än en så kallad årsförsäkring. Detta innebär att försäkringen efter detta datum inte kommer att ta hänsyn till en eventuell avställning.

Kostnaden för denna årsförsäkring är 8537 kronor (helförsäkring) och gäller till och med 2005-06-30.

Har du några frågor är du välkommen att ringa oss på 077-1750900, eller skicka e-post till kundservice@trygghansa.se.

Med vänlig hälsning

Trygg Hansa



Bah...

.
 

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 SM
Lurch skrev:
Fick detta brev från Trygg-Hansa idag:

Viktig iformation om din MC-försäkring

Vi har uppmärksammat att din motorcykel med registreringsnummer ???-??? ställs av och på via Bilregistret upprepade gånger varje månad.

Då vår prissättning inte på något sätt är baserad på denna frekventa av- och påställning måste vi meddela att vi från och med den 9 juni 2005 inte kommer att kunna erbjuda något annat än en så kallad årsförsäkring. Detta innebär att försäkringen efter detta datum inte kommer att ta hänsyn till en eventuell avställning.

Kostnaden för denna årsförsäkring är 8537 kronor (helförsäkring) och gäller till och med 2005-06-30.

Har du några frågor är du välkommen att ringa oss på 077-1750900, eller skicka e-post till kundservice@trygghansa.se.

Med vänlig hälsning

Trygg Hansa



Bah...

.


Hur länge har du hållt på så då?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
If har aldrig klagat och jag har hållit på så i 1½ säsong nu. Tre olika säljare sa att det var OK och utskick görs per automatik. Fult av TH att göra så om det inte skriftligt framgår att man inte får göra så.
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Betalar ni in fordonskatten vid varje påställning också? Tidigare inbetalade pengar skickas väl ut ganska snart efter att man ställt av igen?
 

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Kör samma modell, dvs. på/av fre/sön varje vecka hos If och det har inte varit några problem. Har ganska nyligen fått kortet (sist i gänget typ) så jag blev rekomnderad av polarna att köra på If just pga. detta. Frågade dem upprepade ggr på telefon och mycket riktigt -- de ska inte ha några som helst problem med det enligt dem själva. Iaf inte de jag kommit i kontakt med. Iofs inte hållt på flera säsonger ännu. Dock -- som många andra idenna tråden påpekar -- kommer det ju en hiskelig massa skit hem i brevlådan. Har aldrig behövt skrapa ett märke dock. Hinner inte få dit dem på hojjen ens. Cykeln skulle ju för fasiken gått upp 18kg i torrvikt i slutet av säsongen om man slängde dit alla märken ovanpå varandra. :va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top