Ställa på, ställa av, ställa på, ställa av

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 SM
efter att ha läst genom denna tråd så kvarstår en del förtydliganden iaf för mig

ex. om man jobbar som fasen måndag-fredag och ska åka båge lördag och söndag kan man göra detta genom att ställa av och ställa på hela tiden??

kan man använda sig av den "första" skrapade koden vid alla avställningstillfällen (för om man ställer på på lördag och av på söndag kväll så hinner man ju inte få märket).

och hur skulle man gå till väga om man ville ha skatten direkt in på kontot istället för utbetalningslapp??

Mycket tacksam för svar eftersom ett byte är nära.

Mvh Martin
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ja. Ställer på på lördag morgon och skriver ut en PDF som man får i retur. "Ska medföras vid färd" står det. Ställer sen av på söndag när jag kört klart. Man kan inte ställa på och av samma dag.
Josefsson skrev:
ex. om man jobbar som fasen måndag-fredag och ska åka båge lördag och söndag kan man göra detta genom att ställa av och ställa på hela tiden??

Jag använder bara en femsiffrig kod från regbeviset. Jag fick bara ett tillfälligt märke för varje månad + ett ordinarie när jag hade påställt hela semestern. Kommer ej ihåg om jag var tvungen att skrapa då men jag tror inte det.
Josefsson skrev:
kan man använda sig av den "första" skrapade koden vid alla avställningstillfällen (för om man ställer på på lördag och av på söndag kväll så hinner man ju inte få märket).

Det där har jag inte lyckats med. Har nog betalat in 500-600 spänn som försvunnit ut i cyberrymden för jag har inte orkat gå till posten med utbetalningsavierna.
Josefsson skrev:
och hur skulle man gå till väga om man ville ha skatten direkt in på kontot istället för utbetalningslapp??
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Josefsson skrev: