Ställa på utan regbevis!?

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Då har jag klantat mig:

Åkte från Lund i morse utan vare sig bankdosa, dator (med installerad e-leg) eller regbevis med behörighetskoden. Nu sitter jag i linköping och ska i dagarna köra hem hojen utan att kunna ställa på. :huvet :huvet

Någon med erfarenhet av liknande sits? Kan jag ringa och gråta och få det löst ändå? Eller kan jag lösa det på ett sätt jag inte tänkt ut än?

Hade jag haft bankdosan med mig kunde jag installerat min e-leg på den här datorn...:mad:

suck...
 

Kemikaze

Maestro
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Rimbo
Hoj
Kawasaki zx-9r, -98
Gå till Nordea, så kan de fixa en e-legitimation. Du kanske måste bli kund men det kostar nog inget. De gjorde de iaf till syrran när hon skulle deklarera via internet för något år sedan. Hoppas det löser sig för dig. :)

/J
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Jo banken kläckte jag just. Det enda är väl att snålbanken lär vilja ha en hundring för det..

Om det går att lösa med bara regnummer är jag glaad. Nån som kan bekräfta??

Får ringa vv och undersöka i morgon.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Gå till Nordea, så kan de fixa en e-legitimation. Du kanske måste bli kund men det kostar nog inget. De gjorde de iaf till syrran när hon skulle deklarera via internet för något år sedan. Hoppas det löser sig för dig. :)

/J

Krångligt, men bra förslag. Nu har jag två säkra b-planer iaf =)
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
VV kan om de vill. En gång var deras tjänst nere samtidigt som hojen skulle in för besiktning. Ringde in och de var hjälpsamma på kundservice.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
VV kan om de vill. En gång var deras tjänst nere samtidigt som hojen skulle in för besiktning. Ringde in och de var hjälpsamma på kundservice.

Ja, vi börjar så i morgon bitti. Din bild faller kurre i smaken. :tummenupp

Gå till Nordea, så kan de fixa en e-legitimation. Du kanske måste bli kund men det kostar nog inget. De gjorde de iaf till syrran när hon skulle deklarera via internet för något år sedan. Hoppas det löser sig för dig. :)

/J

Tar jag med mig datorn då menar du förresten?
 
Last edited:

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Gör såhär att du försäkrar hojen bara på ett försäkringsbolag, om det nu skulle hända en olycka. Sen skiter du i att ställa på den, är ju inte så värst troligt att du blir stoppad.
Körde själv upp hojen från Alingsås till Uppsala förra veckan o blev inte stoppad.

Kan iofs va värt att ringa VV o kolla om det går att lösa.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gå bara rakt in på VV's kontor, det brukar va på samma ställe man skriver upp. Där kan du fylla i papprerna, ta med legitimation.

Katching!
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Har du otur måste du ha behörighetskoden när du ringer och ställer på. Har själv bara gjort det via vv's hemsida och där var det så. Hoppas det löser sig iaf!
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag tror att du kan ringa och ställa på hojen via tel. bara du kan reg.nr.

Du måste ha behörighetskoden (5 siffrig) som finns på regbeviset.

Det är liksom en liten säkerhetsdetalj...att inte vem som helst ska kunna ställa av/på vilket fordon som hellst...



Har du ingen som kan komma åt din internetdosa? Isf är det ju bara att denne sitter och knappar in och talar om för dig via telefon! Har jag gjort många ggr :tummenupp
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Du måste ha behörighetskoden (5 siffrig) som finns på regbeviset.

Det är liksom en liten säkerhetsdetalj...att inte vem som helst ska kunna ställa av/på vilket fordon som hellst...



Har du ingen som kan komma åt din internetdosa? Isf är det ju bara att denne sitter och knappar in och talar om för dig via telefon! Har jag gjort många ggr :tummenupp


Jo det är jag helt på det klara med va. Men som hannez skriver så borde ägaren kunna få ställa på sitt fordon om han legitimerar sig personligen ppå kontoret ju?:va

Ingen som kommer in i lyan i Lund..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Som sagt tidigare! Gå in på vv kontoret så bör dom kunna fixa det därifrån! Gjorde så själv förra sommaren!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top