Ställa på...

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Vad säger ni? Vågar man chansa på att ställa på i mitten/slutet av nästa vecka eller kommer det mera snö?

Har ju varit lite småkyligt ett par dagar nu.... Kanske väntar man ett tag i alla fall. Man vill ju inte gasa okull nygixxern på nån isfläck bara för att man varit lite för ivrig...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag skulle ha ställt på nu i helgen om det inte vore för min förbannade förkylning. Blir inte vädret annorlunda så ställer jag på nästa helg(måste lösa förvaringsproblem också).

Nån fler UMCC:are som e sugen på att åka nästa helg?

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag ställde på och körde hem TL:en från vinterförvaringen idag! vart 2,5 småkalla mil men det var riktigt gött att få provköra hojen lite!! Dock fick man vara lite försiktigt då det var blött på en del ställen och dessutom en hel del löst grus. Dock var E4:an bar så lite fick jag provgasa iaf! :tummenupp

Hoppas på fint väder till helgen så man kanske får ut och åka lite mer!!

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Var uppe i Bureå och köpte min älskade nua Fireblade -99 idag..
(Nykär är man nu..) Givetvis han jag inte mer än att lasta av den när jag kom hem (ca 20:30) så gick jag in och ringde och tecknade försäkring, sen drog jag på mig mitt nyoinköpta ställ och hjälm, sen drog jag ett par rejäla repor runt stan...
Nämnas bör ju att man får se upp för grupsamlingar i påfarter och så, och på kvällstid som jag nu körde är ju inte underlaget allt för varmt...

Fick et par småsläpp, men inget man inte kunde hantera, så jag kommer definitivt att köra varje ledig stund framöver... Imorgon blir det först en tur till tandläkaren, sen drar jag på two wheels och införskaffar nåt tufft...
Sen hade jag faktist tänkt leta reda på UMCC lokalen, och se vad det är för trevliga typer där...

Vilka tider är det mest folk där? Jag kommer iofs att snurra runt hela dagen eftersom jag är ledig imorgon..

Nåväl, den som lever får se.. Är det nån annan än jag som vill ut och köra en sväng imorgon så är jag på, ska tydligen snöa, men det vet man ju aldrig om man kan lita på... Blir nog bra väder tror jag.. :tummenupp

- CL

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Advance4Stroke skrev:
Vilka tider är det mest folk där? Jag kommer iofs att snurra runt hela dagen eftersom jag är ledig imorgon..

- CL

Aaah, lät härligt det där. Vi får se om det blir premiär för mig till helgen nu.

Tisdag och torsdag är det alltid folk på klubben från klockan 19 och framåt. Så kom förbi och hälsa på imorgon :tummenupp

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Strongt att köra nu, det är juh is på vissa vägar. Jag har inte ens ställt av skojtern ju....

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Jaja.. Så farligt är det inte.. Själv har jag kört sen den 13:e då jag tog hem hojen.. Har väl blivit en 10-15 mil hittills.

Tänkte väl försöka snurra runt lite i morgon (tisdag) och eventuellt även komma förbi på klubben på kvällen, på båge kanske...

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Vargen2k skrev:
Strongt att köra nu, det är juh is på vissa vägar. Jag har inte ens ställt av skojtern ju....

Har kört ca 8 mil runt omkring Umeå, kl är 14:45 nu, och då har jag även tvättat och vaxat den samt smort diverse delar...
Inte en enda väg som jag har haft problem med, enstaka påfarter som tidigare sakt där det finns lite grus, kommunen har för övrigt påbörjat sopningen av vägarna...

Ska nu slänga i mig lite mat och sen blir det fortsatt kryssning runt och omkring Umeå, kommer även att glida in på UMCC, har redan varit där en gång idag och rekat vart lokalen ligger...

Hittils kan jag säga att jag är MYCKET nöjd med mitt hojköp....
(Så de som ser den ikväll, såga den inte, så är ni snälla)

- CL

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Advance4Stroke skrev:
Har kört ca 8 mil runt omkring Umeå, kl är 14:45 nu, och då har jag även tvättat och vaxat den samt smort diverse delar...
Inte en enda väg som jag har haft problem med, enstaka påfarter som tidigare sakt där det finns lite grus, kommunen har för övrigt påbörjat sopningen av vägarna...

Ska nu slänga i mig lite mat och sen blir det fortsatt kryssning runt och omkring Umeå, kommer även att glida in på UMCC, har redan varit där en gång idag och rekat vart lokalen ligger...

Hittils kan jag säga att jag är MYCKET nöjd med mitt hojköp....
(Så de som ser den ikväll, såga den inte, så är ni snälla)

- CL

Kul, då får jag se hojen ikväll :tummenupp

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag hade ju också tänkt ta hojen och svänga förbi och hälsa på ikväll men tyvärr vart det en sån där härlig 18 timmars arbetsdag så det sket sig rejält! Men men..... det kommer väl fler kvällar!

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Vinden viner kring knuten, det har snöat och det lär vara minusgrader åtminstone ett par dagar till.

Kanske lika bra att man inte fick tummen ur och ställde på. Förnuftet har ju sagt hela tiden att det var lite för bra väder för att det skulle hålla i sig.... Men de som han åka lite har säkert haft kul :)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja nu är det riktigt miserabelt :mad:

Jag som hade tänkt åka i helgen och nu ser det inte ut att gå heller...nu börjar jag snart bli irriterad...

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Ja surt som F-n att stå och betala försäkring nu när det vart sånt här skitväder!

Men iofs var det nog ändå värt en månadspremie att köra dom 20 milen jag hann med förra veckan =) Är väl bara att hoppas på en duktig varmfront nu så vi får bort snöeländet!!!

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
vintern är här....

jag älskar norrland!!!!!

tjalalala tjohooo

tjolahopp la la la la la la.....

NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jävla vinter!!!!!!!!!!!!

Nåja, då får man väl koncentrera sig på att plasta kåpor tills det blir barväg igen, hrumf.....!

Lite avis är man allt på sörlänningarna!!!

Leffe

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen ljusning idag heller...kanske ska glädjas åt att det inte snöar iaf :rolleyes:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC