Ställen som lägger om däck

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Tänkte vi kunde göra en lista på ställen över vad de tar för att lägga om däck.

Jag fråga på två ställen idag.

T-H Pettersson GBG

180kr/däck ink balans om man kommer med hjulet i handen, jag fråga även om man har med sig ett däck? Svaret, ja det är är därför vi finns :tummenupp

RN MC service
500kr/däck + 180 om däcken inte var köpta där :fatta!
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
jag betalde 200 kr / däck
då kom jag in med hela hojen och mina egna däck.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nettodäck eller eurodäck eller vad fan det heter vid gårda 150 pickadoller per däck.
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Det är inga problem för däckverkstäderna att det är slang i?
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Usch, varför betala såna pengar när det är så lätt att göra själv! Köp två däckjärn o kräng på bara! Sätter man däcket rätt med markering vid ventilen blir det finfint utan balansering. Vågar inte svara hur det blir i 300 då jag inte provat, men blir det inga i 150 borde det inte bli det i det dubbla heller.

Sportdäck e busenkelt, motard oxå. Crossdäcken lite krängigare med både slang o lås, men inga problem det heller. :tummenupp

Första däcket är lite krängigt när man lär sig, men sen går det på runt 10min till allt är klart.

500 spänn lät hemskt!! 100 spänn tar meken i stan.

Mvh
David
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
David P. skrev:
Usch, varför betala såna pengar när det är så lätt att göra själv! Köp två däckjärn o kräng på bara! Sätter man däcket rätt med markering vid ventilen blir det finfint utan balansering. Vågar inte svara hur det blir i 300 då jag inte provat, men blir det inga i 150 borde det inte bli det i det dubbla heller.

Sportdäck e busenkelt, motard oxå. Crossdäcken lite krängigare med både slang o lås, men inga problem det heller. :tummenupp

Första däcket är lite krängigt när man lär sig, men sen går det på runt 10min till allt är klart.

500 spänn lät hemskt!! 100 spänn tar meken i stan.

Mvh
David

T-H Pettersson sa att på en SuperMoto behöver man inte balansera, balansering e bara för att hjulet kan slitas mer obalanserat.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ehh, prova å balansera bara fälgarna först då isf, för det blir skillnad. Massa hyss som studs å annat som försvinner när man balanserat.

Mingves skrev:
T-H Pettersson sa att på en SuperMoto behöver man inte balansera, balansering e bara för att hjulet kan slitas mer obalanserat.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Heda skrev:
Ehh, prova å balansera bara fälgarna först då isf, för det blir skillnad. Massa hyss som studs å annat som försvinner när man balanserat.
Den e balanserad från fabrikk
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Mingves skrev:
T-H Pettersson sa att på en SuperMoto behöver man inte balansera, balansering e bara för att hjulet kan slitas mer obalanserat.

Det stämmer enligt mig med. Har absolut inte märkt nån obalans. Inte ens fullt järn på Lunda flygfält (säger inte så mkt med min.. :rofl ). Ett motarddäck e lättlätt att byta trots slang. Kostar visserligen inte mkt att byta hos handlare, men det är ju några hundralappar man sparar till kolfiber-kontot ist...

Mvh
David
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top