ställer du streckkoderna rätt?

ställer du streckkoderna rätt?

• Antal röstningar
    0

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Det beror på, e kassörskan väldigt söt så har jag problem med att koncentrera mig på att få varorna "rätt" placerade..... :rodnar

:D

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Hmmm. Nu måste jag kolla om fler kunder ställer varorna rätt om jag kommer sminkad till jobbet. :hihi

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Givetvis ... då jag alltid får 'bråttom känsla' när jag ställer mig i kön så försöker jag göra allt för att komma därifrån fortast möjligast.

Det värsta är när man får en kassörska som börjar vända o vrida på paketet för att hitta streckkoden när jag redan ställt dem rätt .... :kocko

:hej

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
K-Micke skrev:
Ställer du mjölkpaketet upp så går ju ovan- och undersidan bort, alltså 4 sidor kvar -> 25%.

Jo men du kan ju lägga det med, då är det visserligen 4 sidor åt sidorna med, men eftersom ingen sa exakt var remsan satt så är det iaf 1 på 6 att det är rätt. OM du bara slumpar ut paketet.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Silwer skrev:
Förvånande många som svarat ja, med tanke på att man knappt ser nån ägna nåt större jobb åt det.

Du har inte sett mig i affären... :tungan

Jag ställer alltid varorna så att streckkoderna kommer rätt. Ibland så får man ju förstås leta runt på paketen för att hitta dom.. :rolleyes: Men varför skulle man inte försöka underlätta för sina medmänniskor.?? :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Den här tråden var ju det sista jag behövde! :4skrika Jag har varit medveten om fenomenet en längre tid och har tillika mått dåligt över detsamma lika lång tid. Vad tusan är rätt håll då? Ska man ha EAN-koden mot läsaren? Det torde ju vara det sätt som spar kassörskan mest jobb. Men, ser hon inte koden så vet hon ju inte om koden pekar mot läsaren, aight?

Alternativ två är ju att man vänder EAN-koden mot kassörskan, men då måste hon ju likförbannat vända på paketen för att läsa av dem mot läsaren. :va

Usch. Kass, värdelös och snart trettio. Jag är en dålig människa.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Fins en sak till som krånglar, har sett att en del har avläsaren nedåt och andra mot kunden.
Det här kan ju bara gå åt helsike hur än man gör:)
De måste ändå ta i sakerna du handlar, de avläser sig ju inet av sig själv, jag kan fatta att man inet vill ha ett berg av grejor, men kommer sakerna iaf på led så tror jag de flestar fixa vrida till det hela utan problem, men har man otur kanske man får allt mosat förstås:(

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag har suttit i kassan, och jag lärde mig jävligt fort var streckkoderna sitter på paketen...

Självklart ska man vända koden MOT läsaren. Om kassörskan ändå fumlar runt med skiten är det för att hon är puckad...

Men det är så med mycket, har du jobbat som det gör du inte om det... =)
Tex. Har du jobbat som städare skräpar du inte ner, har du jobbat som butiksplockare tar du varor bakom dom första så dom slipper "fronta", har du suttit i kassan ger du inte kassörskan ihopknycklade pengar... Osv....

Ni som inte haft några hårda arbeten och inte fattar vad jag menar; Skäms på er!!!

:arsele

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
K-Micke skrev:
Visst är det jobbigt att handla.
Ska man lägga pinnen före eller efter sina grejer?
Om den före inte lägger pinnen, ska man lägga pinnar BÅDE före och efter?
När ska man hälsa på kassörskan?
Kan man ropa HEJ! när man ställer korgen på plattan och det är två kunder före?
Om en ny kassa öppnar, kan man gå dit först fast man står sist i kön?

Håll reda på dina varor. En pinne före och en efter om det behövs...
Kassörskan kan hälsa först, men det är ju artigt att svara?
Den som hinner först, står först, men spring inte över någon och knuffas inte?
:)
Eller?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Flamma77 skrev:
Håll reda på dina varor. En pinne före och en efter om det behövs...
Kassörskan kan hälsa först, men det är ju artigt att svara?
Den som hinner först, står först, men spring inte över någon och knuffas inte?
:)
Eller?

ok men det sista var svårt, hur vet man vem som hinner först om man inte försöker trängas om platsen?

Får man springa mot den nya kassan så fort en kassör/ska syns i närheten av den, eller måste man vänta tills de tar bort stängtskylten o säger "det går bra här med"?

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Silwer skrev:
ok men det sista var svårt, hur vet man vem som hinner först om man inte försöker trängas om platsen?

Får man springa mot den nya kassan så fort en kassör/ska syns i närheten av den, eller måste man vänta tills de tar bort stängtskylten o säger "det går bra här med"?

Kan du inte trängas utan kroppskontakt?? Dominant kroppsspråk! :lol

Om du inte känner kassörskan och kan få ögonkontakt... eller kanske fråga, tänker du öppna kassa X så tycker jag att du ska ta "det går bra här" som ett startskott och sätta iväg utav bara fan... :)

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Flamma77 skrev:
Kan du inte trängas utan kroppskontakt?? Dominant kroppsspråk! :lol

Om du inte känner kassörskan och kan få ögonkontakt... eller kanske fråga, tänker du öppna kassa X så tycker jag att du ska ta "det går bra här" som ett startskott och sätta iväg utav bara fan... :)

Jag kan prova att hytta med näven åt de andra om de försöker klampa om mig till den nya kassan.

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
ibland slarvar man med det men är det en fin kassörska så är man ju givetvis snäll... :hej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kan ingen berätta tekniken hur det är man ska göra då? Jag är totalförvirrad efter alla inlägg.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Det är en sport att sist från en lång kö som aldrig tycks ta slut lyckas ta sig först till en nyöppnad kassa. När man väl utvecklat sina talanger hör det till att skratta hånfullt mot dem som fortfarande står kvar i den gamla och milslånga kön när man själv, nästintill från ingenstans, bara traskar fram och blir klar utan att behöva vänta.

Nyehehehehe! :crash :brynad

HanneZ

Guest
Man ska väl ställa den MOT kassörskan just för att hon ska slippa leta? Det är väl letandet som tar tid, inte att vända på dom en gång?!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
abstruse skrev:
Det är en sport att sist från en lång kö som aldrig tycks ta slut lyckas ta sig först till en nyöppnad kassa. När man väl utvecklat sina talanger hör det till att skratta hånfullt mot dem som fortfarande står kvar i den gamla och milslånga kön när man själv, nästintill från ingenstans, bara traskar fram och blir klar utan att behöva vänta.

Nyehehehehe! :crash :brynad
Du har väl tid att vänta, din samhällsparasit/fritidsforskare?

Last edited:
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...