Kokosbjornen90
Gasglad
Det närmar sig en 2000 mil service på min 2018 Yamaha MT-10. Har begärt prisuppgift på en sådan hos min lokala auktoriserade verkstad och det landade på drygt 9500:-, för ett arbete de uppskattar ta 5 timmar.
Materialmässigt är det olja, oljefilter och tändstift som skall bytas. Resterande punkter är inspektion och smörj av diverse leder där största punkten är att fetta in styrlager.
Som van skruvare, med välsorterat verktygssortiment och servicemanual så ser jag inte några hinder att göra detta själv. Skulle till och med vara lite roligt!
Min fråga är nu dock om jag är dumsnål, kommer det att gynna mig i slutändan att lämna in arbetet och få en stämpel i boken vid nästa hojbyte?(Förmodligen nästa säsong och räknar med att lägga åtminstone 1500 mil tills dess)
Materialmässigt är det olja, oljefilter och tändstift som skall bytas. Resterande punkter är inspektion och smörj av diverse leder där största punkten är att fetta in styrlager.
Som van skruvare, med välsorterat verktygssortiment och servicemanual så ser jag inte några hinder att göra detta själv. Skulle till och med vara lite roligt!
Min fråga är nu dock om jag är dumsnål, kommer det att gynna mig i slutändan att lämna in arbetet och få en stämpel i boken vid nästa hojbyte?(Förmodligen nästa säsong och räknar med att lägga åtminstone 1500 mil tills dess)