Stängning av trådar och allmän moderatorhyffs

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Och att man tror att ens egna frågor är för dumma. Men visst, när fjortonde tråden om samma sak startas, utan att folk använder sök-funktionen, då kan man lessna lite. Å det kan nog skrämma bort en å annan :(

Känner lika angående "mycket samma trådar" som startas.
Dock kan jag bara gå till mig själv och varje gång jag sökt på sporthoj får jag träff på alla trådar som någonsin skrivits.... ( Känns det som ).
Dvs jag hittar inte ens i närheten vad jag letar efter och då är det lättare att starta en ny tråd.
Om sök funktionen skulle fungera skulle detta troligtvis minska avsevärt.

Jon as

( off topic )

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dock kan jag bara gå till mig själv och varje gång jag sökt på sporthoj får jag träff på alla trådar som någonsin skrivits.... ( Känns det som ).
Dvs jag hittar inte ens i närheten vad jag letar efter och då är det lättare att starta en ny tråd.

Jon as

( off topic )
Sökfunktionen är ett problem jag inte kunnat lösa då den är inbyggd och går inte riktigt förbättras av mig själv.

Jag har lagt till Google-tips om hur man söker via vad Google lagt i sin cache. Detta ger ibland bättre sökresultat än den inbyggad i vBulletin.

Ska jag bygga om sökfunktionen kan sajten behöva vara nere i 1-2 dagar, då att bygga om sökfunktionen tar en oerhört lång tid då den om-indexerar alla inlägg som finns... och det är ju några stycken.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Jon as

( off topic )
Japp, att sök-funktionen suger är ett ganska välkänt faktum :huvet Men, använd google istället! Skriv site:www.sporthoj.com efter dina sökord så får du bara träffar härifrån :tummenupp Det kanske vore något för SH att använda sig av? Eller iaf välja att man kan söka via google istället?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Swedie: Ta t.ex. banning (som jag å andra sidan är lite skeptisk till om det är rätt metod) så kanske det vore bra för medlemmar att veta varför en viss person blivit bannad istället för att teorikarusellen får flyta på fritt. Jag kan ta upp ett enskilt case med dig via PM.

Att är ingenting skulle jag aldrig påstå eller ställa mig bakom, jag tror att alla forum behöver en överfader så att säga och att det är väl bra att det finns en sådan, för då finns det alltid någon man kan vända sig till som sista instans.

Men förövrigt så anser jag att forumet fungerar bra och sköts bra, det är bara att vid ett par tillfällen som jag ställt mig frågande till vissa saker som jag nu ansåg att jag kunde ta upp på ett konstruktivt sätt, så det inte som påhopp eller klagomål, jag vill föra en konstruktiv diskussion kring ämnet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie: Ta t.ex. banning (som jag å andra sidan är lite skeptisk till om det är rätt metod) så kanske det vore bra för medlemmar att veta varför en viss person blivit bannad istället för att teorikarusellen får flyta på fritt. Jag kan ta upp ett enskilt case med dig via PM.

Att är ingenting skulle jag aldrig påstå eller ställa mig bakom, jag tror att alla forum behöver en överfader så att säga och att det är väl bra att det finns en sådan, för då finns det alltid någon man kan vända sig till som sista instans.

Men förövrigt så anser jag att forumet fungerar bra och sköts bra, det är bara att vid ett par tillfällen som jag ställt mig frågande till vissa saker som jag nu ansåg att jag kunde ta upp på ett konstruktivt sätt, så det inte som påhopp eller klagomål, jag vill föra en konstruktiv diskussion kring ämnet.
Jag tror att bannings anledning bör vara relativt privat. Kanske onödigt att veta att du t.ex länkar till hårdporr. Din mamma kanske surfar här.

Vissa saker måste inte alla få reda.

Vid trådstängningar dock så brukar jag förklara när det behövs. I vissa fall är det övertydligt varför en tråd stängs och då skriver jag ingenting.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Har varit uppe tidigare, men säger det igen.
Motorrad äger ingen del av sporthoj.com och har inte, och ska inte, ha åsikter om hur sporthoj.com drivs.
Vi har ett samarbete mellan sajterna och ingår i samma företagsfamilj, det är det enda.

mvh

Tomas Lofterud/Motorrad

Dark_Messenger

Guest
Tycker det är bra som det är. Ingen vill ju hänga på ett forum som är alltför hårt styrt heller. Visst vore man en sån som blev bannad stup i kvarten kanske man skulle tycka annat men jag litar på att mod/adm är objektiva och bannar/varnar de som sig bör. OT bör ju lämnas relativt ostört för att ta ett exempel. Regelrätta personangrepp o dyl ska såklart straffas men en OT-avdelning utan spam och slirande i trådar är ingen OT för mig.

Postar man en seriös fråga i teknikdelen så vill man såklart ha seriösa svar. Där kan jag tänka mig att mod/adm måste vara mer vaksamma på spam men på det stora hela ser jag inget problem vad gäller detta på SH.

Vidare kan jag tänka mig att de som gnäller på trådstängningar och bannor kanske ska fundera på vad de egentligen postar för trådar och i VILKEN KATEGORI man väljer att lägga tråden. Dagens blocket-trådar och fnizz-trådar kanske inte hör hemma i mc-relaterade diskussioner tex?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag tykcer den här siten sköts bra, Swedie med sina moderatorer verkar ha ett bra begrepp om folkvett.

Det enda jag har haft svårt med har varit när nån olyckstråd har övergått till att någon börjar med att "föraren får skylla sig själv om han kör som en galning på den vägen" och så har Swedie varit bortrest över en helg eller så, då har det tagit nån dag innan tråden låses och familj, släkt o vänner kan ha hunnit in o läst dem uttalandena.

Så kanske nån fler än Swedie skulle ha den behörigheten?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kanske måste förtydliga mig lite.
Jag önskar inte hårdare regler eller stramare regelverk, det jag tog upphandlade helt enkelt om konsekvent regeltolkning.

Ang. banning har jag nu tagit det med Swedie separat via PM istället då den diskussionen är svår utan exempel och jag vet hur infekterat det kan bli om sånt dras upp till allmän beskådan, speciellt då jag själv inte är involverad utan mer undrande till hur det appliceras.

Ang. motorrad och SH är det mellan dem, inget jag lägger mig i eller tänker försöka förstå. Det jag bara påpekade var att om man vill växa och få fler medlemmar och fler läsare så är det ju intressant att göra det enklare för nykomlingar att förstå på vilka premisser forumet funkar.
Den dag en sponsor går in och börjar ställa krav och detaljstyra, den dagen tror jag att många får nog och väljer nåt annat forum.

MC Doktorn

Guest
Nu tycker jag vi stänger den här tråden Trineo, för mycket SH surfande är inte bra för hälsan

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Jag tycker Swedie har gjort mer för MC sverige än någon annan organisation eller företag eller privatperson någonsin gjort eller kommer göra.

Om han tycker att "the F word" är fel och stänger en tråd på grund av detta så låt det gå. Jag Gillar mindre än hälften av medlemmarna här även om jag inte känner dom, ändå är detta det bästa och friaste forum vi har. Inget styrs av företag eller annat utan det är just ett fritt forum.

En del trådar jag startat eller skrivit i stängs i mitt tycke i förtid. Men det är för att det finns fler som tycker att det kanske var fel. Jag tycker moderatorerna gör ett skitbra arbete. Tänk på att dom får inget betalt för att lägga sin tid på att få ett läsbart forum.

Last edited:

Pizzabagarn

Guest
Kanske måste förtydliga mig lite.

Nej tack, du har gjort mer än nog, satt griller i huvudet på moderatorerna och så blir det ett mer seriöst forum igen. Grattis, snart öppnar en dressman-butik nära dig :tummenupp

Jag tycker Swedie har gjort mer för MC sverige än någon annan organisation eller företag eller privatperson någonsin gjort eller kommer göra.

Du kanske skall skicka ett kort på alla hjärtans dag :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping