Stå för löften?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Måste fråga en sak:
Jag fick innan julen hem ett brev från mitt gym SATS,i brevet stod det att jag fick 21 dagars FRI träning att ge bort till en kompis.Jag gav bort erbjudandet till en polare som gick dit med en annan kompis som också hade fått erbjudandet,då visade det sig att det inte alls var gratis utan att dom måste lägga in drygt 500kr som dom senare får tillbaka om dom väljer att inte fortsätta.Inte är det GRATIS då?får dom verkligen göra så?? visst fan skall dom snällt bjuda på det? som dom lovade.Jag blev sur och frågade varför dom inte skrev att det egentligen skulle kosta 500kr och hon i kassan som skrivit breven svarade "fanns ingen plats för en sån information":/ det var ju ett a4 ark som var vikt och säkert hälften av papperet var oanvänt.

visst fan är det fel?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Grejen är att de tror att det är ett smart sätt att få dit folk på när det istället skapar en massa förargelse och dåligt rykte. Fult och oproffsigt tycker jag.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
-Lowrider- skrev:
Nja tolkningsfråga, det är ju gratis eftersom dom får tillbaka sina 500kr efter dessa 21 dagar. Men det är ju samtidigt ett lån från deras sida.

Dom får ju ränta..:/ svin är dom

tänkte om nån hade nån liknade erfarenhet från nån annan firma..

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
twinner666 skrev:
Dom får ju ränta..:/ svin är dom

tänkte om nån hade nån liknade erfarenhet från nån annan firma..

fruktansvärt svinigt beteende, hade jag varit på dåligt humör hade jag polisanmält dom
hade jag hunnit lugna ner mig innan dess hade de fått en odrentlig utskällning

PÅ DOM! :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
twinner666 skrev:
....

visst fan är det fel?

Ja. Finns rätt klara regler hur man (inte) får använda "gratis" i reklam dels i marknadsföringslagen och en uppsjö med avgöranden mot främst elektronikkedjor i göteborgstrakten. Var dock 100 år sidan jag läste det därm så jag har förträngt det mesta.

Dock, att göra på det sättet är ju inte i första hand olagligt, utan jävligt dumt. Att bygga ett varumärke handlar ju sällan om att lura sina kunder, sånt kommer snabt tillbaka. Snyggt jobbat SATS!! Thihi.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
En dag(september 2001) skulle jag hyra en DVD precis som vanligt trode jag men sen sa flickan bakom disken att man nu måste lägga 500kr i avgift som man får tillbaka efter ungf. 3 månader när man anses vara en pålitlig kund.

Jag hade precis oxå tagit ut pengar så jag ahde ju en femhundring o ge henne. Eftersom jag brukade hyra där så gav jag henne pengarna och stack hem med DVDn.

Jag lämnade den dagen efter och tänkte inte mer på den femhundringen....

Månaderna gick och en dag i november så slog det mig att jag hade ju gett dem 500kr och nu tyckte jag att jag borde få tillbaka den så jag gick in o trodde jag skulle få den nu.

Nej, den skulle jag ju fått när jag lämnade DVDn dagen efter!
Ja, det tyckte jag med men nu var det förklarat för mig att det skulle ta runt 3 månader ungf. så de ser att jag inte stjäl filmerna och kan lugnt hyra ut till mig.

De mande att jag ville lura till mig 500kr och han bakom kassan blev skitförbannad och sa åt mig att gå ut därifrån.
No way, jag ska ha mina pengar menade jag.
Då blev han helt tokig och röd i huvet och gick fram till mig, slet tag i min jacka och skulle slänga ut mig. Jag slänge av mig jackan och och knuffade undangubben för han ska inte röra mig. Det var redan 3 kunder som väntade i kassan som bara stod o glodde....
Då ville idioten slå mig så han svingar ett slag mot huvet som jag parerar och backar undan. Min flickvän stod helt chockad o visste ju inte vad hon skulle göra......
Just då kom min bror in och såg att gubben vevade o hade sig så han drog ut mig därifrån. Tjejen tog min jacka och sen drog vi till polisstationen utan femhundringen.
Anmälde idioten och stack hem.
4 månader senare läggs skiten ner och de(polisen) sa att jag inte skulle hyra där mer.

Det gör jag ju heller inte....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
En dag(september 2001) skulle jag hyra en DVD precis som vanligt trode jag men sen sa flickan bakom disken att man nu måste lägga 500kr i avgift som man får tillbaka efter ungf. 3 månader när man anses vara en pålitlig kund.

Jag hade precis oxå tagit ut pengar så jag ahde ju en femhundring o ge henne. Eftersom jag brukade hyra där så gav jag henne pengarna och stack hem med DVDn.

Jag lämnade den dagen efter och tänkte inte mer på den femhundringen....

Månaderna gick och en dag i november så slog det mig att jag hade ju gett dem 500kr och nu tyckte jag att jag borde få tillbaka den så jag gick in o trodde jag skulle få den nu.

Nej, den skulle jag ju fått när jag lämnade DVDn dagen efter!
Ja, det tyckte jag med men nu var det förklarat för mig att det skulle ta runt 3 månader ungf. så de ser att jag inte stjäl filmerna och kan lugnt hyra ut till mig.

De mande att jag ville lura till mig 500kr och han bakom kassan blev skitförbannad och sa åt mig att gå ut därifrån.
No way, jag ska ha mina pengar menade jag.
Då blev han helt tokig och röd i huvet och gick fram till mig, slet tag i min jacka och skulle slänga ut mig. Jag slänge av mig jackan och och knuffade undangubben för han ska inte röra mig. Det var redan 3 kunder som väntade i kassan som bara stod o glodde....
Då ville idioten slå mig så han svingar ett slag mot huvet som jag parerar och backar undan. Min flickvän stod helt chockad o visste ju inte vad hon skulle göra......
Just då kom min bror in och såg att gubben vevade o hade sig så han drog ut mig därifrån. Tjejen tog min jacka och sen drog vi till polisstationen utan femhundringen.
Anmälde idioten och stack hem.
4 månader senare läggs skiten ner och de(polisen) sa att jag inte skulle hyra där mer.

Det gör jag ju heller inte....
Provade du att tipsa pressen om detta? Låter ju helt sjukt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Mavve skrev:

...

En inte helt oväntad grej hade kanske varit att begära kvitto?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
t-rex skrev:
En inte helt oväntad grej hade kanske varit att begära kvitto?

Tack, jag har dragit lärdom av det iaf.

Hade hyrt där sen 5 år tillbaka och det har aldrig varit strul - tror inte man tänker så då. Men nu e man ju misstänksam mot allt och slår först o tänker sen om nån skulle peta på ens jacka igen :hihi

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Gratis ska vara just gratis, står det 25% gratis på en flaska ketchup så kan du begära av butiken att du ska få dina gratis 25% utan att köpa resten. Ett fall för konsumentombudsmannen?

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...