Stålomspunna bromsslangar eller ej?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
hae cbr600rr 08. den har gått 400 mil förra sesongen o har kikat lite på nya broms slangar. hade tänkt mig stålomspunna men då e ju frågan e det så märkbar skillnad än orginal? om inte så finns det ju ingen mening för mig o byta dom nu då mina e nya som sitter på? lite för utseendet e det ju självklart me:)

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Jag gissar lite här men tror dina slangar är så pass nya att du inte behöver stålompunnet än.

sportbike

Guest
Faktum är att Honda rekommenderar byte av bromsslangar vart fjärde år.
Med stålomspunna får du en stummare känsla i handtaget, rekommenderas.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Faktum är att Honda rekommenderar byte av bromsslangar vart fjärde år.
Med stålomspunna får du en stummare känsla i handtaget, rekommenderas.

min mc e ju en 08 så dom e ju typ 4 år nu vare sig dom e använda mycket eller inte. det e väl en färsk vara slangar med ? sen va det ju även för utseendet som jag ville ha stålomspunna:tungan nån som har koll på vart man kan handla hem sånt till bra priser?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hondas 600or har såpass fina bromsar som det är så det behövs inte, men de gör ju lite för utseendet så why not.
Hydroscand kan tillverka efter önskemål.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
åker du såpass hårt att du behöver det ?

på gata kan du köra orginal hur bra som helst, när du kommer ut på banan märker du skillnaden.

tyckte det själv iaf.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
åker du såpass hårt att du behöver det ?

på gata kan du köra orginal hur bra som helst, när du kommer ut på banan märker du skillnaden.

tyckte det själv iaf.

joo förstog att det va så.... men ska man endå byta så kan man ju endå ta stålomspunna när man endå e igång. det ser ju utseende mässigt snyggare ut på hojjen.min hojj e ju en 08 så det e ju ca 4 år nu..

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Köp bara om du vill ha en läckrare båge och känna dig extra noggrann.
Dina originalslangar kommer annars att funka bra länge än...

Och: Att känna sig lite extra nöjd och belåten med sin ögonsten ska inte förringas - byt du om du inte behöver pengarna till annat!

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Flertalet
Mja, kolfiber är ju kolfiberfärg. Odefinerbart färg men det är ju åt grafitgrå/ svart hållet. Tror nog att det passa till din färgsättning på hojen. Min Blade är TRICOLOR färgad och kolfiger passar överallt på den :rofl

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Min mc e hel svart samt alu... Kan va snyggare me stolomspunna bromsslangar;) vet ej men ska kolla upp ditt förslag med. Visste inte ens att det fanns:p

Om du scrollar längre ner på sidan som jag skickade, så ser du att du kan beställa vilken färg du vill på slangarna.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Mja, kolfiber är ju kolfiberfärg. Odefinerbart färg men det är ju åt grafitgrå/ svart hållet. Tror nog att det passa till din färgsättning på hojen. Min Blade är TRICOLOR färgad och kolfiger passar överallt på den :rofl

Tror nog det blir kolfiber endå:) föresten e det väldigt jobbigt o byta eller o få systemet luftat efter byte?

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Är det för både fram o bak? Min svengelska e inte den bästa:p

Ja, det är både för fram och bak. F&R = Front & Rear dvs fram och bak.
Om du tänker beställa så ta hjälp av någon som är lite bättre på engelska isf. Att använda Google-Translate funkar sisådär. Du måste nämligen mejla dem vilken årsmodell du har och vilken färg du vill ha på slang respektive banjoskruvar. Troligtvis fattar de ändå om du använder dig av Google-Translate.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Byt om ni vill eller byt bara för att polarna har stålomspunna slangar. Finns också alternativet att det kan förbättra känslan i bromseriet. Jag bytte förra året, men kände inte nån påtaglig skillnad. Det som förmodligen gör mer skillnad är att - Byta belägg, göra rent ok, bromskolvar, ja kanske dela oken ok göra en grundligare översyn. Det är min erfarenhet i vart fall.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Jag kände stor skillnad och precis som sportbike säger blev det en stummare känsla och det flexade inte alls lika mycket.
I sommar kommer jag förhoppningsvis köra en hel del bana och då kommer den förbättrade känslan komma väl till pass. På gatan gör det väl inte så mycket dock.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping