Stöd som skär genom asfalt

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
En extremt het dag i förra veckan hände något som jag har hört talas om några gånger, men aldrig sett i verkligheten. Min hojs stöd skar rätt igenom asfalten efter att ha stått några timmar på en parkeringsplats. Som tur var hann det inte sjunka såpass djupt att hojen välte, men det var verkligen på vippen. När jag var tillbaka lutade cykeln 45 grader... mINzT :tomten

Fortsättningsvis ska jag bara parkera i skugga under varma sommardagar.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
mb skrev:
2348554 En extremt het dag i förra veckan hände något som jag har hört talas om några gånger, men aldrig sett i verkligheten. Min hojs stöd skar rätt igenom asfalten efter att ha stått några timmar på en parkeringsplats. Som tur var hann det inte sjunka såpass djupt att hojen välte, men det var verkligen på vippen. När jag var tillbaka lutade cykeln 45 grader... mINzT :tomten

Det har jag varit med om massa gånger. Numera äger jag en fin platta avsedd för att förhindra sånt. Billiga som fasen om man nu inte orkar ta sig tid att skapa en egen sån platta.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
..eller gör som jag. Har en 5 mm tjock aluminiumplatta med 8 cm diameter under cutsen. Bara lägga under stödet och aldrig mer behöva oroa sig. Funkar ju även kanon om du ska parkera på grus. :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Firefly skrev:
2348558 Det har jag varit med om massa gånger. Numera äger jag en fin platta avsedd för att förhindra sånt. Billiga som fasen om man nu inte orkar ta sig tid att skapa en egen sån platta.
Jag hade alltid en platta på mig förr, för parkering på gräsmattor och sånt, men jag lade ner det för den var lite klumpig.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
mb skrev:
2348565 Jag hade alltid en platta på mig förr, för parkering på gräsmattor och sånt, men jag lade ner det för den var lite klumpig.
Ok, men den jag köpte, köpte jag på en mc-butik, avsett för ändamålet, så den är liten och smidig i plast, så den väger inte mycket och tar inte mycket plats.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Pappas har vält 2 ggr pga av hål i asfalt.
Nu använder han en plastbricka som man kan köpa för några kronor.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
General E skrev:
2349020 Räcker om du ställer hojen med bredsidan mot solen, skuggsidan=stödsidan.
Inte om solen legat på asfalten hela dagen och du sen ställer hojen där. Den missen har farsgubben gjort. Och då var det skugga på stödet hela tiden...

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Gottschalk skrev:
2349062 Jag har en platta i kolfiber :tungan
De e racing det :tummenupp
Vågar inte lita på aluminium, har ju ganska låg smältpunkt :D

Ja för kolfiber är ju oftast mycket bättre på att tåla höga temperaturer :näsblod:tungan

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
hemma på parkeringen har jag en spackelspade modell större under stödet, funkar finfint...... :D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har själv en egengjord durkplåtsplatta.

Fick en idé.....Swedie kanske skulle lägga till en ny produkt i "Sporthoj.com" butiken...:)

Vad sägs om en stödplatta med Sporthoj.com loggan eller liknande?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jag har byggt ett kylanläggningssystem med vattenkylning till en 1 dm^2 stor asfaltsplätt här hemma för att undkomma detta problem. Kostade visserligen 6000kr, men det var det värt.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
X-up skrev:
2349088 Har själv en egengjord durkplåtsplatta.

Fick en idé.....Swedie kanske skulle lägga till en ny produkt i "Sporthoj.com" butiken...:)

Vad sägs om en stödplatta med Sporthoj.com loggan eller liknande?
Bra idé,jag har själv en egengjord alu-durkplåtsbit,vet inte hur många nya jag har gjort för att jag glömmer helt enkelt att ta med mej skiten efter jag har startat hojjen.Med en sporthoj.com logga på hade jag säkert inte glömt:tummenupp

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
mb skrev:
2348554 En extremt het dag i förra veckan hände något som jag har hört talas om några gånger, men aldrig sett i verkligheten. Min hojs stöd skar rätt igenom asfalten efter att ha stått några timmar på en parkeringsplats. Som tur var hann det inte sjunka såpass djupt att hojen välte, men det var verkligen på vippen. När jag var tillbaka lutade cykeln 45 grader... mINzT :tomten

Har varit där, semester i danmark, min och sambons hoj, parkerade bredvid varandra. Min välter hennes då mitt "centralstöd" sjunker igenom... båda backspeglana borta, en på hennes, kåpor och packväskor repade.

Försäkring, japp gäller, men då det är egen egendom (jag äger båda) utgår självrisk på båda maskinerna...

Vi sträckkörde hem dagen efter, jag var inte på semester humör längre... :)

Nu vet jag var jag parkerar... och med platta vid behov...

/K

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
För ett tag sedan såg jag en annons här på sporthoj där man kunde köpa speciella "stödplattor" ingen som vet var man kan köpa dom?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...