Stöd tack!

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Nu har jag gjort som kongo gjorde förra året och blivit snittad för ljumskbråck.
Jag var in i onsdags och trodde jag skulle få åka hem på kvällen, tji fick jag.
Igår kom jag hem iallafall, med en ask lättmorfin i näven.
Nu har jag plastnät( ungefär som nätet som brukar sitta runt spritflaskor på flyget) inne under min nyavhårade buk.
F-n vad det gör ont jag behöver lite uppmuntran. :(

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Aj då!!

Men du kom hem igår alltså?? Så då ska du se att det blir bättre och bättre dag för dag. Snart har det gått en vecka, två veckor och sen är du så gott som bra..eller inte?? ;)

Se till att du har någon som sköter om dig och skaffa en liten klocka som du plingar i när du vill ha mer godis, dricka eller en ny film som skall sättas i videon. :tummenupp

//Lotta (Operared dagen innan julafton, 1 av operatiossåren sprack upp efter 2 veckor pga att det aldrig slutade blöda, efter 5 veckor fortfarande öppet sår :huvet )

Gabor

Guest
Patlar skrev:
Nu har jag gjort som kongo gjorde förra året och blivit snittad för ljumskbråck.
Jag var in i onsdags och trodde jag skulle få åka hem på kvällen, tji fick jag.
Igår kom jag hem iallafall, med en ask lättmorfin i näven.
Nu har jag plastnät( ungefär som nätet som brukar sitta runt spritflaskor på flyget) inne under min nyavhårade buk.
F-n vad det gör ont jag behöver lite uppmuntran. :(

Kul, jag ska in på Måndag morgon, samma sak, va fan gör vi hojåkare :va
Halkade på jobbet i dec, sträckning ,trodde jag när kroppen gick i spagat.
Snabb bedömning efter 2 veckor, inte bra, Blir Löwenströmska, snacka om snabb operation. Så nästa vecka blir jag hemma å bygger om MotoMentalMojängen..... :huvet , kommer inte att ske..
Man får väl :tungan såren, behöver stöd å tröst då...... :7peta

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag kan ju trösta dig :rolleyes: med att det ibland efter 10 månader FORTFARANDE spänner i ärret (på mig iaf..) Men det var helt klart de första två dagarna som var värst,
sen går det snabbt över, lite beroende på vad man har för läkkött också iof..

Var på gymet och tränade 4 dagar efter op jag... :3freak

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kongo skrev:
Var på gymet och tränade 4 dagar efter op jag... :3freak

Tror inte träna om ett par dar är nåt för mig.

Det sprack upp invändigt när jag vid ett gåförsök, tuppade av första kvällen och dom lyfte tillbaka mig i sängen igen.
Att det sprack upp ledde ju till att det såklart kom ut färskt blod inuti kroppen vid "nätet".
Blodet följde tyngdlagen och transporterades neråt, vilket medförde att genitalierna numera både till storlek och färg kan skrämma vettet ur vem som helst.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
oh shit!!

Det är lika som jag råkat ut för. Fast jag tror att de inte hade lyckats stoppa blödningarna ordentligt innan de sydde ihop mig. Jag hade blödit ymnigt sa läkaren.

Jag svullade upp med vätska i halva kropppen och fick ett svart blåmärke sträckte sig ända från armhålan och ner till höftbenet typ 20*20 cm.

Hoppas det slutar blöda snart, så att såret läker ihop innan stygnen försvinner. För det har varit rätt jobbigt att tjafsa med dessa jäkla kompresser och blödningar, och rädslan för att få infektioner. Men sådan otur skall nog inte du ha. :tummenupp

//Lotta

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Patlar skrev:
(...)Blodet följde tyngdlagen och transporterades neråt, vilket medförde att genitalierna numera både till storlek och färg kan skrämma vettet ur vem som helst.

Lotta skrev:
oh shit!!

Det är lika som jag råkat ut för(...)

Jasså? Jag läser ju ändå till sjuksyrra och trodde att jag hade lite koll på anatomin, men du påstår att dina genitalia blev belagda med hematom och svullnade upp? Missförstå mig rätt, men det skulle jag vilja se! :7peta

Lycka till Patlar å Lotta! Till din tröst Patlar kan jag säga att det är fullt möjligt och mycket troligt att dina genitalia även innan den misprydande förvandlingen kunde skrämma vettet ur vem som helst!

Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Kongo skrev:
Jag kan ju trösta dig :rolleyes: med att det ibland efter 10 månader FORTFARANDE spänner i ärret (på mig iaf..) Men det var helt klart de första två dagarna som var värst,
sen går det snabbt över, lite beroende på vad man har för läkkött också iof..

Jag kan trösta dig med att jag opererades för brock när jag var 5 år och idag känner jag absolut ingenting!! :tummenupp

Skämt å sido, krya på dig!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hematom kan se rent förjäkliga ut. Regnbågens alla färger och svullet och dant. Dessutom stelnar det gärna till och man blir osmidig (tänk: kassaskåp)... Men det försvinner efter en månad eller två - så det är lugnt :)

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
TomK skrev:
Hematom kan se rent förjäkliga ut. Regnbågens alla färger och svullet och dant. Dessutom stelnar det gärna till och man blir osmidig (tänk: kassaskåp)...

Ja just det. Är det bara jag som anar en ypperlig möjlighet att dra nytta av blåmärket? :rolleyes:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Nursen skrev:
..genitalia blev belagda med hematom och svullnade upp? Missförstå mig rätt, men det skulle jag vilja se! :7peta

Vad menar du nu?? :D
Skulle inte jag ha genitalia som kan svullna upp bli blåa om det skulle vara så??.... :tungan

Nej, den biten var vi nog inte lika på, men de inre blödningarna, gravitaitonen och blåmärket stämmer.
Nu är det här Patlars tycka synd om och stöd tråd. Så jag avlägsnar mig.. :)

Hoppas du mår lite, lite bättre, det sägs att morfinet ska kittla dödskönt..

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad sägs om en bild! :)

Nejdå, jag ska bespara er det obehagliga.
Risken är att middagen ryker om ni får se eländet.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
En gubbe på jobbet fick åxå de där, han va sjukskriven 3 veckor!
(fast så e han ju typ 50+ å inte så ung och spänstig som Kongo :hihi )

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Fan Patrik det där låter inte kul...Lider verkligen med dig :(
(och övriga familjen också för den delen....)

//B

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Bear skrev:
Fan Patrik det där låter inte kul...Lider verkligen med dig :(
(och övriga familjen också för den delen....)

//B

Va fannn...

När jag sitter riktigt still länge så när jag får lust å hämta en öl till då kan det göra skitont i höften lixom men ölen hämtar jag å jämrar......

Kia

Guest
Hoppas du känner dig bättre nu. :) Å som nån skrev här du får ha en liten klocka att pingla i och nån som springer och sköter om dig. Frågar hur det är/ om du vill ha nåt. Nån som buffar upp kudden osv. Man kan få kosta på sig att bli lite bortskämd när man har ont. Krya på dig :banana

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
En redig utgång skulle nog bota smärtorna! Dra ett varv me silvertejp runt såret bara så det inte spricker... :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...